רכב אירופאי גיר רגיל

רכב אירופאי גיר רגיל

נקודת המוצא שלי שרכבים אירופאים "סטנדרטיים" גיר רגיל הם אמינים מאד כי יש מספיק אירופאים שביצעו בהם "מבחן שוק", כלומר ניסו והוכיחו שאין תקלות.
שנים של שימוש איפשרו ליצרנים השונים לשפר ולשדרג והמוצר הפך ברבות השנים לאמין ולטוב. דוגמה טובה זה הרכבים הצרפתיים הקטנים. צרפת [וחלקים גדולים מאירופה] מלאה מהם בגירסאות הגיר הרגיל ומשמע שהאמינות טובה מאד.
הצרכן האירופאי לא היה רוכש מיצרן שיש אצלו מלא תקלות והגיר יוצא מאיפוס וכד'.
מי זוכר את תקלות הגירסאות האוטומטיות מהעבר שבצרפת איש לא הכיר כי איש [כמעט, או בקירוב] לא נוהג שם בפיז'ו 208 בגירסה אוטומטית שלא לדבר עם גירסאות עבר כגון 206 ואחרות.

מי יכול לסקור את הרכבים האירופאים החדשים גיר רגיל המשווקים כיום בארצנו ולציין (א). מחיר וגם (ב). מדד הנאה [1 נמוך עד 5 גבוה] מהנהיגה בהם בכביש המפותל [זה אומנם משהו מאד סובייקטיבי אבל אני חושב כי כל רוכש רכב גיר ידני הוא במידה זו או אחרת חולה הגה ובעיקר נהנה מנהיגה בכביש המפותל שאם לא כן, היה אולי רוכש איזה אוטומט מגודל ובד"כ הגודל מייצר מגושמות בפרט בכביש המפותל.
אמנם מדד ההנאה הוא סובייקטיבי אבל זה עדיף כשאי אפשר לתת משהו אובייקטיבי מוחלט, ומעבר לכך לאחידות דיעות סובייקטיבית, במידה ותמצא, יש גם משמעות אובייקטיבית כלשהי...ואולי אני תמים כשאני מצפה לאיזו אחידות דיעות סובייקטיבית כבעלת משמעות סטטיסטית כלשהי כשבארצנו מספר הנוהגים בגיר ידני מבחירה מגיע לסך מספר האצבעות בידיו ורגליו של לוחם הנדסה על פי הבדיחה ההנדסית הידועה... לגודל המדגם יש חשיבות לגבי יכולת הסקת מסקנות כלשהן אבל בכל זאת...]

לצערי כיום אינני מכיר שום רכב אירופאי גיר ידני ברמה האישית, כלומר לא נהגתי באף אחד בשנים האחרונות. עקרונית הרכבים הצרפתיים למשל ידועים כנאים וכנוחים אבל אין לי ניסיון אישי וגם לתוצרת הגרמנית לא "חסר"

אחד אחד בלי להתפרץ
 

חן 1111

Active member
האירופאיים אמינים מאוד? לא הגזמת קצת?

בוא נתפשר על "אמינים במידה סבירה" או על "האמינות שלהם השתפרה לעומת פעם".
אם תבדוק את התקלות ברכבים אירופיים, תראה שהן לא רק בגירים האוטומטיים. יש מספיק תקלות גם במערכות חשמל, מחשבים, אלטרנטורים, וגם פגמים בחלקי פנים ופלסטיק למיניהם.
וזה שהמון אירופאים קונים מכוניות אירופאיות לא אומר הרבה. קודם כל יש להם מודעות גבוהה לתוצרת מקומית. גם ברמה המקומית. לדוגמה במזרח צרפת אתה רואה בעיקר פיג'ו, כי המפעל באזור הזה. לעומת זאת באזור פריז אתה רואה הרבה יותר רנו וסיטרואן.
אני גם מזכיר לך שמיליוני זבובים בוחרים בחרא, וזה לא אומר שזה טעים לכל אחד...
במקביל לשיפור (הלא מספיק) באמינות של האירופאיות, חלה גם ירידה באיכות הנסיעה שלהן - גם בנוחות, וגם בהתנהגות. מצד שני, התחומים האלה השתפרו מאוד אצל היצרנים האסיאתיים. לפני 20-30 שנה היה הבדל עצום בנוחות ובהתנהגות בין סובארו לפיג'ו. היום אני כבר לא בטוח אם יש הבדל ולטובת מי הוא.
רוצה הנאה בסיבובים, קח סובארו BRZ / טויוטה GT. רוצה הנאה בסיבובים עם רכב יותר עממי? אולי סוזוקי סוויפט. לא בטוח שהאירופאיות המקבילות יותר טובות.
 
מתברר שזה מסוכן לקרוא אותך...

מתברר שזה מסוכן לקרוא אותך בעבודה כשהדלת פתוחה יען כי באופן בלתי צפוי אתה משלב הומור בכתיבתך במינון שהוא מעל הסף שמאפשר לצחוק באופן אילם.

אתה עלול להרוס לי את הרפיוטיישן. שנים לוקח לבנות כאלה דברים


ומלבד ההומור שבא לביטוי בכותרת וממשיך להיבנות בשורה הראשונה, בהחלט החכמת אותנו כפי שאתה מרבה לעשות כאן
 

enigo

New member
הפיאסטה עדיין עדיפה על הסוויפט בסיבובים. גם ה-208

דווקא סובארו עשתה צעד אחורה בכל הקשור להתנהגות בדור האחרון. די מבעס.
אבל דבר אחד נכון - דווקא היפנים משקיעים יותר במכוניות ספורט עממיות. גם השתיים שציינת, וגם המיאטה. הבעסה זה שלמרות ההגדרה כ"עממיות", הן עולות רבע מליון שקל. אני אשאר עם איזו הוט האצ' אירופאית ב-150K (לא שאת זה יש לי...).
 

enigo

New member
לא חשבתי על זה. זה תלוי שימוש והעדפות

זו בטוח לא הקליאו (אם כי כרגע גרסת הטורבו מוצעת במחיר קורץ), אבל אני לא בטוח אם לא הייתי בוחר דווקא פאביה או איביזה עם מנוע טורבו.
 
המשל עם הזבובים -

אל תשכח להביא אותו שוב כשמישהו יבוא לפורום עם "רכב יפני זה אמין"...

רק בישראל אנשים מכורים לקקמייקות יפניות או קוריאניות. וזה ממש לא מצביע על אמינות. זה בדיוק הדוגמא למשל הזבובים.....

ו"הנאה בסיבובים עם סוזוקי סוויפט" - זה מדע בדיוני או הומור שפיקנטו הזכיר?
חן, אני יודעת שהסכוי לגרום לך לא לאהוב ולא להלל יפני הוא בערך כמו סכוי שאני אחליף את הבימר לסוזוקי סוויפט, ובכל זאת - הפעם נסחפת
 
קצת צניעות מנציגת אחת הגרמניות בארצנו

בפרט אם נסיעה בכביש 1 גורמת לה לסיחרור מסוג וורטיגו ורק 443 מרפא את זה אצלה


ואחרי הרצינות קצת צחוקים שלא תגידי שזה פורום רציני מדי:
למה קצת צניעות? כי אני לא מוצא נציגות לבמוו בתחרויות הראלי.
כן, אלה עם "כבישים לא כבישים", דרכי עפר מהירות ופיתולים צפופים ועיוורים ומה לא ?
דווקא לVW יש נציגיות ולסאט ולסקודה אבל לא לבמוו.
בנוסף יש נציגות ניכבדה ביותר לכל היצרנים הצרפתיים שהוזכרו בשרשור הזה.

כדי להיות הוגן, פעם שכרנו רכב פושטי [אני תמיד לוקח הקטגוריה הפשוטה ביותר גיר רגיל ועם A/C ומבקש דיזל] וקיבלנו במוו סידרה 1 מנוע דיזל. היו לרכב 6 הילוכים גיר ידני. נראה אותך, רק את, אם מישו עוזר לך לא תקבלי נקודות
: מה המהירות בסל"ד 3 בהילוך 6
ושאלת המשך, הנסיעה הייתה מוינה לטירול, עונת הסקי. מה היה הקנס ששילמנו במזומן עת נסעתי בסל"ד 3
 
זה מעניין שעבריין תנועה שמשלם קנסות מדבר על צניעות...


במה אתה מתגאה? בזה שאתה עבריין תנועה או בזה שנתפסת?

ומה קשור דרכי עפר עכשיו? M3 לא מתאימה לעפר - אז מה? זה חרא של אוטו?
לא נוסעים בה בכבישים כאלה בדיוק מאותה הסיבה שאני לא אלך לטיול שטח עם נעליי Manolo Blahnik עם עקבים .אז מה המסקנה שלך - שנעל ספורט ב 50 שח מALIEXPRESS יותר טובה? מה לא ברור לך בדיוק?
 
נקודת המוצא שלך היא שכולם כמוך. זה עלול להוביל

זה עלול להוביל אותך לשגיאים גדולות LOL...
אני כמובן אינני עבריין תנועה, ובכל מקרה אני מאחל לך שרמת הנהיגה שלך תשתדרג משמעותית ותגיע לחצי מהיכולות שלי אבל בשביל זה לא מספיק לשבת בבמוו מהמילניום הענתיקה ולצקצק לעצמך ש"במוו ענתיקה הוא טוב מכל קיאה או פלוצה מודרנה", אלא צריך שתשפרי הכשרה ברכיבה מגוונת על דו גלגלי ממונע ומפודלל ועוד הרבה דברים אחרים שגם הם כנראה בד"כ מעבר לאופקייך.
אני שאלתי אותך בחיוך על המהירות והסל"ד ושכחתי שאין לך מושג בגיר רגיל כזה, אחרת היית יודעת שמדובר על מהירות 110-115. וגם בלי קשר לזה, האם לא ייתכן שהסיפור על הקנס הוא הכל בדייה, עורבא פרח, כדי ליצור דרמה בשרשור? האם לכל בור קטנטן 1/2 סמ שאני חופר את חייבת ליפול בגלל נעלי העקב והשפיץ הדקיק באורך 30 סמ שלך... למה שלא תסתכלי טוב קדימה פעם אחת ותעקפי הבור באלגנטיות? לא חבל על הבולמים? ואת גם בולמת לתוך הבור שזה א ס ו ר !
וגם ההמשך שלך פושר: את חרגיל לא מסוגלת לראות את 2 צידי המטבע. מה את מביאה את M3 מושא חלומותייך? האם זה רלוונטי למשהו כאן בשרשור הזה? אני מתעניין כעת רק במשהו קרוב לראלי כלומר שיכולת הפיתולים הצפופים המהירים היא לא קטנה ומדובר ברכבים שהבודי שלהם קטן משמעותית מהM3 שלך...
הM3 רכב מצויין אבל הגודל שלו הופך אותו למסורבל בסיבובים צפופים מהירים. לזה יש את הפז'ו 208, הרנו הקטן האיביזה והפביה כדוגמה לרכבים אירופאיים ועל זה פתחתי הדיון הזה.
מילא היית מביאה איזה סידרה 1 או 2 קטנות אבל מה נעשה עם הM3 שלך כאן? את לא רוצה לספר לנו שיש לו מושבי קוקוריקו מעור חרגולים עם כפתור שמחמם לך את התוכעס?
ובכלל נראה לך שחברה כמו במוו לא היו מכניסים את הM3 שלך לתוך תחרויות הראלי אם היה מתאים? האם ברור לך שהם לא מכניסים אותו לא בגלל שהם מתקמצנים על הדלק? ובכלל את כל מידת הקמצנות לקחתי אנוכי. לא הותרתי להם מאומה
 

M o l

New member
הסוויפט בהחלט מכונית מהנה...

ואם לוקחים בחשבון את המתחרות שלה, אז אפשר אפילו לומר שהיא מהנה מאוד.
 

enigo

New member
היא מהנה עד רמה מסויימת. בהשוואה ישירה מול מתחרות כמו

הפיאסטה האמורה, מתגלה שיש עוד פער משמעותי. הסוויפט פשוט מתחילה להתפזר מוקדם יותר, סוגרת מתלים ומטלטלת זנב. היא רכה מדי כשהקצב באמת מהיר.
אבל ב"באמת מהיר" אני מדבר על קצב שהוא לא לגמרי סביר בכביש ציבורי לנהג הממוצע.
 

M o l

New member
אני מסכים שהפיאסטה מהנה מעט יותר (בקצב סביר
)

מצד שני, הסוויפט זריזה יותר (בגירסא הידנית שבה עסקינן) - וגם זה חלק שנכנס תחת הנאה מנהיגה.

בשורה התחתונה, הסוויפט נמצאת בצמרת הגבוה בכל מה שקשור להנאה מנהיגה.
 
האם הפיאסטה לא מתפזרת מוקדם כמו הסוזוקי?

כלומר, אתה בטוח שיש פער בהיבט הזה?
&nbsp
אני מבין שאתה מכיר את 2 הרכבים בעוד שאני מדבר על סמך מה שנראה לי על בסיס רושם חיצוני שטחי שהפיאסטה מגושמת וכבדה יותר. ולהבדיל, שהסוזוקי הקטן זריז וקל יותר וכנראה קטן מעט יותר פיזית מה שעשוי להפוך אותו לפחות מגושם.
&nbsp
סכ"ה במדד ההנאה גם אתה בחרת בסאט או סקודה ולא בפיאסטה [הבחירה מדגמים אירופאיים], ואני עדיין מתאבל שאיש כאן לא ממליץ על דגמים צרפתיים כגון הקליאו או 208 וכו'. זה באמת חבל. לאן נעלם השיק הצרפתי? למה בכל הפורום הזה אין אחד שהוא נחרץ בעד? ואולי זאת עדות אילמת שתומכת במה שרשם חן על השינוי מגמות...
 

enigo

New member
אמרתי במפורש שלא, אז למה לשאול שוב?

ומה הקשר בין גודל להתפזרות? ההבדלים בינהם בגודל ובמשקל קטנים. ההבדל בבולמי הזעזועים גדול.
ואני אשמח אם תראה לי איפה אמרתי שבמדד ההנאה הייתי בוחר בסיאט או בסקודה. אמרתי שיכול להיות - יכול להיות - שהייתי בוחר בהן - ולא פירטתי בכלל מאילו סיבות.
 
ראשית, הפעם שאלתי אם אתה בטוח


קשר בין גודל [קרי ובעיקר אורך וגובה] להתפזרות? קשר הדוק. ו ל ה ג ז מ ה ולהמחשה תשווה מיני קופר לאוטובוס דו קומתיים, תתחיל להתפתל ותגביר הקצב, דווח מה רשמיך. כמובן שכשפערי המידות קטנים יותר זה פחות חד
&nbsp
האם אין איזה מאמר עיתונאי שמשווה באופן יסודי את 2 הרכבים הספציפיים, סכ"ה קטגוריה קרובה ועשוי לעניין הזיבור.
 

enigo

New member
תאוריות זה טוב - הבעיה היחידה שלהן זו המציאות.

כמו שמנוע עם מהלך בוכנה קצר אמור להיות טוב בסל"ד גבוה וחלש בסל"ד נמוך - אבל יש שפע דוגמאות סותרות.
קח ספייס סטאר - קטנה ונמוכה - ונסה לנהוג בה בקצב של ריינג' איווק גבוה וגדול.
בזמן שאתה מחכה לגרר שיחלץ את הספייס סטאר מהתעלה שאליה עפת, צלצל אלי וספר לי על הקשר בין גודל להתפזרות, בסדר?
 


אהבתי את התעלה אליה עפתי... אתה מתקרב לרמת ההומור של חן ?
בלי קשר אין לי עניין ברכבים קטנים גיר אוטומט כמו המיצובישי הזאת
&nbsp
לצלצל אליך אי אפשר למה אתה כל הזמן מחייג אלי ממספר חסוי, זה למה...
 
למעלה