שאלה - מוסך מורשה או לא?

rans26

New member
שאלה - מוסך מורשה או לא?

שלום לכולם, שמי רן מאזור המרכז ובבעלותי יונדאי אקסנט מזה מספר שנים.
מאז ומתמיד הייתי לוקח אותה לטיפולים במוסכים מורשים של יונדאי בלי לשאול שאלות כי מה ששמעתי מכל כיוון היה שלא כדאי לי להתעסק עם מקומות שלא עובדים עם חלקים מקוריים ושרק שם יש סטנדרט עבודה וכו'. אבל, המחיר האחרון שהם דפקו לי (כ 3000 ש"ח), היה הקש ששבר את גב הגמל וגרם לי להתחיל לחפש אלטרנטיבות, ואכן מצאתי כמה מוסכים לא מורשים שהציעו לטפל ברכב שלי בהרבה פחות. נשאלת השאלה - האם מישהו כאן מכיר מוסך לא מורשה שהוא גם זול וגם אמין לרכבי יונדאי? ברור לי שכנראה שרובם יעשו עבודה מכוסתחת. אבל חייבת להיות אלטרנטיבה למחירים האלה במוסכים המורשים!

תודה מראש למגיבים

רן
 
מאיזו שנה האקסנט שלך?

וכמובן מה עשו בתמורה ל3000 שח ?
לפני שיפוט מוקדם תביא פירוט
 

rans26

New member
הרכב משנת 2008

צירפתי פירוט. סה"כ כל העבודות והחלפים ומע"מ יצא 3030 ש"ח.
הבעיה היא שגם אין לי דרך לדעת מה ממה שהם עשו באמת היה נחוץ ומה נעשה רק כדי לנפח את המחיר.

 
אל תמחק את העלויות מהקבלה אלא תמחק רק את הפרטים המזהים

כגון שם הלקוח מספר הרכב וכד'.
&nbsp
שים לב שהחליפו לך מצבר. זה לא קשור לטיפול הספציפי.
שים לב שהחליפו לך בלמים וצלחות. האם שמו מקורי? זה עלול להיות יקר. כשתספק את השורות שמחקת אפשר יהיה לדעת אם שדדו אותך או שקיבלת הרבה תמורה בעד תשלום סביר.
&nbsp
בלי קשר, האם עידכנו אותך טלפונית ואתה אישרת להחליף מצבר ו/או אישרת להחליף צלחות ברקס וכד'?.
 

חן 1111

Active member
לא מבין למה מחקת.

בכל אופן זה ממש לא טיפול רגיל. יש לך שם את כל העלויות של טיפול רגיל, ובנוסף רפידות בלמים, צלחות, מצבר ותפוח מתלה. אם החלקים מקוריים, ייתכן שזה לא כל כך יקר.
 

rans26

New member
זה מסמך שבמקור מחקתי חלקים ממנו כדי לעשות איתו השוואת מחירים

לשלוח למוסכים ולשאול אותם כמה הם היו לוקחים על טיפול כזה בלי להראות להם את המחיר שקיבלתי.
אכן התקשרו ושאלו אבל זה עדיין לא אומר שיש לי דרך לשפוט בתור לקוח אם באמת הייתי צריך את כל הצלחות והרפידות והתפוח. האוטו הרגיש לי בסדר גמור ובלם בסדר גמור. וזה מאוד סביר שהם סתם יוסיפו עבודה כדי לנפח את המחיר. איכשהו בכל טיפול הם מוצאים מה להחליף וזה מוסיף מאות ואלפי שקלים בסופו של דבר.
 

enigo

New member
אם אין לך מושג בתחום הטכני - אין לך דרך לדעת

אבל זה נכון בכל מוסך.
 
תתחיל לרכוש ידע

מעתה בכל טיפול תהיה ליד הרכב ותראה מה הם עושים. אם לא יסכימו תעבור מוסך.
1. יש כאלה שלא יסכימו כי הם רמאים ולא יהיה להם נוח שתצפה
2. יש חסרי ידע שקוראים כל רגע למישהו במוסך כדי לבדוק ולברר ואשר גם הם לא ירגישו בנוח.
3. יש כאלה שהם לא 1 ולא 2 אבל הם לא אוהבים להסביר מה שהם עושים
4. אבל יש כאלה שהם גם מקצועיים וגם ישרים וגם יסכימו להסביר לך. מהם תוכל ללמוד
 

enigo

New member
שכחת עוד סיבה אחת לסירוב - זה לא מכוסה בביטוח

היו בעבר מקרים של לקוחות שנפגעו במוסך בזמן שעמדו ליד הרכב, והפסיקה היתה שהביטוח של המוסך לא מכסה אותם. מאז ההוראה היא חד-משמעית - אסור ללקוחות להיות בשטח העבודה. נדמה לי שההוראה היא של משרד העבודה, אבל יכול להיות שהיא של איגוד המוסכים, כבר לא זוכר.
אז זה שהם מסרבים לא אומר שהם רמאים, גם לא שהם לא מקצועיים או אנטיפתיים.
 
אף פעם לא יידעתי אם זה אמיתי...

כלומר זה כנראה קצת אמיתי אבל לגבי האופנוע בעבר בשנתיים הראשונות כשהיה חדש ובאחריות עמדתי ליד הליפט ולא הפריע. מוסך היבואן היה מאד מקצועי. ונוכחותי לא הפריע להם.
ברכבים אחרים לא הייתי מבין מספיק בכדי לאיים עליהם בהבנה של רמאויות או מחדלים. למעשה התחלתי להבין בזכות האופנוע. הספרון של הרוכש ואח"כ הספר של המכונאי פער את עיניי. ולכן לקראת סוף החזקת האופנוע כבר ידעתי להבין מי נגד מי.

ולגבי הקיה שזה עניין של 4 שנים אחרונות, הרשת הייתה מאד מדורדרת בהתחלה. רמה על הקנטים. ניסו לסלק אותי "בטוב וברע" ואמרו שזה אסור והביטוח ובלה בלה בלה ובסוף הבינו שאני לא זז משם. ואתה בטח תיזכר כמה מחדלים מצאתי בקלילות ותיארתי כאן ראה החלפת נוזל ברקסים רק כדוגמא אחת.
ולכן אני חוזר על עמדתי שנושא העדר הביטוח של הצופה עולה רק כשהמוסךלא יודע להתמודד עם האובזרבציה המקצועית.
מצד שני אין מה להפריע למכונאי, ואין מה להכנס לו בין הרגליים. תעמוד תסתכל, קח קדימה ואחורה לסירוגין. גם אני למשל לא מעוניין להתלכלך משמן מלוכלך שמנוקז מהמנוע, ובהחלט יכול לשאול כמה שאלות. לאט לאט תצבור ידע. לא בפעם אחת בודדה נבניתה רומא.
אני בכל מקרה מטפל ברכב פעם בשנה וזוכה למכונאי הטוב מכולם במוסך. אני בקיא ויודע לברור מי יטפל. זה שידיו עדינות. חלק מהמטלות אינני מבצע אצלם למשל היבט הברקסים שאני מחליף לבד רק אם צריך ולא שנייה טרם לכך.
 

enigo

New member
למיטב ידיעתי - אמיתי

זה שיש כאלו שלא מקפידים על כך, או שלא מודעים - זה עניין אחר. גם אני מסתובב במוסך שלי בין הליפטים. אבל נתקלתי כבר במוסכים מסודרים מאוד, מקצועיים מאוד, שלא מסכימים לזה. לא פוסל מוסך על סמך זה, ולא מסיק אוטומטית שזה נובע מחשש לחשיפת חוסר מקצועיות.
 
תזכיר לי איזה רכב/רכבים משמשים אתכם כיום?

מקריאה כאן בפורום, ברור לי כי אתה מבין משמעותית יותר ממני, ולכן אני בטוח שגם אתה נהנה כשהמוסך מבצע כהלכה ואתה יודע ש"ככה צריך לבצע בדיוק כפי שהם מבצעים".
&nbsp
אגב, הרמה במוסכי קיה השתפרה לשימחתי. זה לא מה שהיה לפני כ3-4 שמים. פרטץ' טוטאלי, אבל אני עדיין מפקח.
&nbsp
איך מבצעים אצלך החלפת נוזל שמן ברקס. האם מנקזים הצנרת באופן "היגייני או סתם נזילה מלכלכת" ואיך החלפת שמן גיר אוטומט. האם מנקזים גם תוך הפעלת המנוע או שעושים זאת כשהמנוע כבוי ?
 

enigo

New member
בימים אלו כבר אין לי זמן לשבת במוסך בזמן העבודה

פשוט מצאתי כבר מוסך שאני סומך עליו, וזהו.
 

WarDog

New member
הפתרון הכי טוב ל"לראות מה מבצעים" זה

הפתרון הכי טוב ל"לראות מה מבצעים" זה לעמוד צעד או שתיים מחוץ לדלת של המוסך, ככה אתה קרוב מספיק ורואה מה הם עושים ברמה מספיקה על מנת לגלות רמאויות ולהתערב אם צריך(יצא לי לעצור הרמה של רכב, לא שלי אומנם, שלא נשען טוב על הגק/ליפט והיה עלול ליפול ממנו) ורחוק מספיק כדי לא להיפגע מתאונות במוסך, וגם כדי לא להסתובב בין הרגלים של העובדים.
 

rans26

New member
בגדול מה שחיפשתי זה משהו בסגנון הזה..

אני מבין בכל מיני דברים לעומק, ובכנות אני לא רואה את עצמי לוקח את הזמן והמאמץ בלעמוד ליד המכונאי כל הטיפול ולנסות ללמוד איך לעשות את העבודה שלו כמוהו. בשביל זה יש אנשי מקצוע, כמו שאני לא יודע לעשות את העבודה של טכנאי המחשבים שלי יותר טוב ממנו או של החשמלאי. הלוואי, כן? זה באמת בסופו של דבר הקונטרה הכי טובה שאפשר לתת לנוכליות ורמאויות אבל לצערי זה לא נשמע כל כך ריאלי. יותר חיפשתי מישהו שיש לו יונדאי, בדומה למה שכתב המגיב של הקיה, שמכיר מוסך לא מורשה באיזור המרכז ויכול להגיד שהוא איכותי ושאפשר לסמוך עליו מניסיון.
 
ה"מוסך שלי" הוא דווקא מורשה

שייך לרשת של קיה אבל הוא לא מוסך היבואן כלומר לא המוסך הראשי.
בקיה עקב האחריות 7 שנים אני מחוייב לטפל במוסכי הרשת.
אני מתמקח לגבי המחיר ומקבל 20% הנחה על העבודה ובנוסף 10% הנחה על החלקים. ההנחה מהמחיר הרישמי לטיפול של היבואן
בנוסף אני חוסך הרבה כי מה שאפשר אינני מטפל אצלם כגון ברקסים, פילטר מזגן וכד'.
&nbsp
אבל בנוסף והעיקר אני עומד ובוחן מהם עושים לי ברכב. אני מבצע הטיפולים רק בימים שבהם יש לי פנאי לבזבז כמה שעות שם במוסך. איך אתה חושב שהגעתי להכיר את אותו "מכונאי בעל ידי זהב"? זה רק כי ראיתי כמה אחרים והם לא מצאו חן בעיניי בלשון המעטה. רק ככה בזכות ההשוואה בין אחד לאחר יכולתי לבחור.
&nbsp
ולגבי מה שרשמת:
הבעייה שאין לך מענה אליה היא שהמוסכים עלולים "לעבר" אותך קרי לחייב אותך שלא לצורך. אם אינך רוצה להיות נוכח ולא ללמוד קצת את הנושא אז אתה תמשיך להיות סובסטראט בידי הרמאים. יחליפו לך צלחות ורפידות בלם כשלא צריך וכו'. הנאיביות וחוסר הידע יעלו לך המון כסף.
הדוגמה שלך כטכנאי מחשבים איננה רלונטית. אין הרבה טיפולים תקופתיים בלפ טופ ולהבדיל במכונית יש טיפולים תקופתיים ובלאי...
בנוסף, ה3000 שחוייבת מתקרבים למחיר מחשב...
 

rans26

New member
אם היה לי פנאי לזה.. אתה צודק ב100%

אבל זה לא משהו שהוא שכיח בנוף. אף אחד מהחברים/מכרים שלי אינו הולך למוסך לפקח על הטיפול שלו, האמת שזה רעיון שאני שומע עליו פעם ראשונה ממך.
ואגב אני גיליתי שכל המוסכים המורשים מתאמים מחירים פחות או יותר.. בלי קשר למוסך הראשי או מוסכים מורשים. זאת רשת לכל דבר ויש להם מסד נתונים משותף בו הם יכולים לראות לפרטי פרטים את כל הטיפולים שעשו לך לרכב, אז אין שם באמת תחרות או משהו כזה. הנחתי שיש פה בפורום אנשים שאני אוכל להתגלח על הזקן שלהם. משהו בסגנון "חיפשתי שנים ועברתי 10 מוסכים וכולם היו לא משהו, אבל אז מצאתי את משה בחולון" ואז אני אלך על המילה שלהם ואנסה את המוסך שהם מצאו.
 
למעלה