באיזה צד מומלץ לנסוע

Royi Namir

New member
באיזה צד מומלץ לנסוע

לא יודע , יש לי רשיון כבר הרבה שנים
ואני נוהג הרבה בכל הארץ
ותמיד אני מוצא את עצמי יותר נוהג לכיוון הפס השמאלי מאשר מבשוליים מימין
לא יודע. תמיד יש לי פחד שמשהו יקפוץ לי מצד ימין ( אני מדבר על העיר)
אבל מצד שני אני יותר קרוב למכוניות שממולי מצד שמאל וזה גם מסוכן
אני היחידי?
מה מומלץ ונכון?
 
המסלול השמאלי נועד לעקיפה בלבד. בתיאוריה...

היכן שיש מסלולים פנויים כמו בשדרות רוקח בתל אביב, המסלול השמאלי צריך לשמש לעקיפה בלבד.
היכן שיש מסלול וחצי בגלל מכוניות חונות, אין הרבה ברירה אלא לנסוע בשמאלי
 

Royi Namir

New member
לא התכוונתי שאני חודר למסלול השמאלי

התכוונתי שאני נצמד יותר לקוו שנמצא משמאלי.
 
זה תלוי היכן אתה נוהג

אני נוהג לעתים בכבישים לא אופטימליים כלומר כבישים צרים דו כיווניים שהם בקושי דו נתיביים ואשר הם נטולי שוליים. אתה מבין מה המשמעות? הכביש צר ומותרת בו תנועת מכוניות דו כיוונית.
הכוונה לכבישים ארוכים בטופוגרפיה מאתגרת ומעניינת כלומר סיבובים, עקומות ושינויי טופוגרפיה חדים. אגב בכבישים מהסוג הזה יש בהיבט אחד יתרון לרכבים קטנים וזריזים. הקיה שלי לבטח קטן והוא בד"כ גם די זריז כשאני הנהג. אבל בהיבט האחר במקרה של תאונה חזיתית הרכב הקטן מעניק הגנה פחותה גם אם הדירוג בטיחות כולל 5 כוכבים
ובכן, תוסיף לזה את העובדה שאני נוהג די מהר...
בכאלה מקומות אני נוהג קרוב למרכז הכביש [מעט מימין למרכז] וסוטה לכיוון ימין או שמאל בהתאם לצורך [אם מגיע רכב ממול או אם יש רכב או רוכב שעליי לעקוף] אבל אלה כבישים שלא תמיד מצוייר קו הפרדה במרכז על אף שהם דו כיווניים.
אישתי למשל נוהגת באופן יותר שבלוני של התקבעות בימין ככה שזה כנראה מאד סובייקטיבי אבל הרקע האופנועי שלי הכשיר אותי לזגזג לא רק בין הנתיבים אלא גם לא מעט בתוך הנתיב. מתברר שיש הרבה מקום ושיש בזה יתרון גלום בהבנת וניצול אופטימלי של המרחב.
 
אני בטוח שהאנגלים יברחו מעט ימינה כשיתמודדו עם שוליים

שחלקם מחוררים או אפילו "מבוררים" מ2 צידי כביש צר ודו כיווני
כאמור כל מקרה לגופו...
אבל גם אם בפוליטיקה של השמאל עסקינן
אני לא אספר איך אני נוהג בכביש מפתח בינעירוני כמו כביש 1...למרות שכבר שימון המציא את ה"כן ולא"
...זה הרה אסון להושיב אופנוען מאומן ברכב שהוא בעיקר קטן וגם די זריז שהרי אין מצב שהאסימון לא ירד. יש הרבה דמיון לדו"ג. כביש 1 הוא כביש יחסית איכותי [למרות שיש בו אזורי ניקוז זוועתיים ובגשם הם הופכים לכמעט בריכה רדודה ולצידם או מעט בהמשך מבול עז והכביש יבש...] בהבט השול: אין בורות בשול ולמרות זאת אינני מכוון לשימוש בשול בעת נהיגה בכביש זה.
 
למעלה