הגדרת ג'יפון

הגדרת ג'יפון

אני ממלא דלק בתחנת סונול מכבים שברמת גן [אלוף שדה]. כעיקרון על כל מילוי מקבלים אפשרות לשטיפה חיצונית הרכב ב- 10 שקלים. לאחרונה הם המציאו פטנט: שטיפה חיצונית של ג'יפון ב- 15 שקלים והרכב שלי סוזוקי קרוסאובר מוגדר על ידם כג'יפון.
יש לי שאלה והערה: השאלה - מי מגדיר מהו ג'יפון? ההערה - בכניסה לתחנה מפורסם המבצע, שאלתי את מנהל התחנה מדוע דורשים 15 שקלים עבור שטיפת ה"ג'יפון" שלי ותשובתו הייתה כי המבצע כפוף לתקנון והראה לי על לוח הקרוב למשרדו הודעה דומה לזו שרואים מהכביש כשעליה מודבקת פיסת נייר 10x8 ס"מ בכתב יד והוא אומר: זה התקנון.
אז כמובן שאני אסיק את המסקנות שלי ואחפש תחנה אחרת למלא בה דלק, אבל חשוב לי לקבל תשובה לשאלתי והתייחסות להערתי.
תודה למשיבים,
יוסי
 
זה מאד סובייקטיבי

ג'יפון = ג'יפ קטן הגבול ביניהם לעתים אולי מעורפל. ההגדרה העממית מבוססת בעיקר על המראה החיצוני. דמיון לג'יפ אבל קטן יותר.

כמובן שאם אתה רוצה להגיע לניתוח "מדעי" יותר אז להלן חלק מהמאפיינים שיעזרו לקבוע שמדובר ב"ג'יפון":
א. גלגלים גדולי קוטר וגדולי חתך ביחס למרכב בהשוואה לפרייבטים, יכול להתלוות בצמיגים קובייתיים או לפחות בצמיגים "פחות כבישיים" כלומר לפחות מעט נטייה לשבילים. מעבר לזה יש עניין של מרווח גחון זוית נטישה וזוית הגישה שיהיו טובים מב"פרייבט" וזה נגזר כבר מהדבר הטריויאלי שהרכב גבוה יותר או מלפחות מעט יותר...
ב. גלגל ספייר תלוי על הדלת האחורית.
ג. דלת אחורית, ציר הפתיחה בצד ולא למעלה
ד. אופצית שילוב 4*4 מתלים ארוכים יותר, [ולמשל אופציית ניתוק דיפרנציאל לא תמצא בג'יפונים]
ה. למניעת בילבול עם הג'יפ הגדול יותר: נפח מנוע קטן או שווה 1.6

כמובן שלא חייבים את כל הסעיפים [ולא סעיפים ששכחתי...
] כדי להגדיר כ"ג'יפון" אלא מספיק חלק.

ויש גם צד שני למטבע:
יתקיימו גם חלק מהמאפיינים הבאים. שוב, לא בהכרח כולם:
כלי רכב אלו יציבים פחות מרכבי כביש, התנהגות הכביש שלהם פחות טובה.
ב. כבדים ופחות אוירודינמיים ולפיכך צורכים דלק רב מה"פרייבט המקביל".
ג. כלי רכב אלו נתפסים יותר כסמל למעמד חברתי וטיולים בחיק הטבע, מאשר לצליחת מסלולי עבירות קשים.
 
תודה על התשובה

הבנתי את המאפיינים. אולי אמקד את שאלתי: האם יש גורם רשמי שקובע זאת?
 

חן 1111

Active member
לא. כל יצרן, סוכן או סוחר רכב משומש יכול להחליט מה שבא לו

תסתכל במחירון יד 2. מזדה CX5 נמצא בין הג'יפים, סובארו פורסטר גם כן. לעומת זאת סובארו XV וסוזוקי קרוסאובר בפרטיות. לא ממש ברור למה.
 
אכן כדאי שתמצא תחנת דלק אחרת

אין הגדרה, כל אחד מגדיר מה שבא לו. לקרוא לקרוסאובר ג'יפון זה מתיחה מעבר לגבולות הטעם הטוב. גם לא ברור למה להעביר ג'יפון דרך מתקן שטיפה אמור לעלות יותר ממכונית פרטית אבל ניחא. הוא לא החזיר הראשון והאחרון שרק מחפש לחלוב אנשים.
 

enigo

New member
כששטיפה עולה בדרך כלל בין 25 ל-30 שקלים, לקרוא למי שמבקש

15 שקלים על שטיפה "חזיר" זה קצת מוגזם, לא? אפילו אם על רכב אחר הוא דורש רק 10 שקלים.
פעם ההגיון היה שג'יפים (וכלי רכב מסחריים) גדולים יותר, ולא פעם גם מלוכלכים יותר. היום באמת שאין לכך כל צידוק. אבל מכיוון שזה נוהג שהשתרש, ואנשים משלימים איתו - אז ממשיכים. יש לכך עוד הרבה דוגמאות בעולם הצרכני.
 

kitt

New member
הוא לא שאל למה ג'יפים משלמים יותר, הוא שאל למה הסוזוקי

קרוסאובר שזה כולה SX4 עם איפור משלמת כמו ג'יפ, גם אני לא מבין למה מישהו יחליט שהקרוסאובר (או S Cross בשמה האמיתי) תיחשב כמו לנד קרוזר או אפילו טוסון.
מה השלב הבא? פנדה 4X4 זה ג'יפ?
 

enigo

New member
הרי אמרתי במפורש - אין לכך שום צידוק

אין גם שום סיבה שטוסון ישלם יותר ממשפחתית על שטיפה חיצונית במכונה. העבודה זהה. ההבדל בשטח הפח זניח, ובמילא רוב הזמן בניגוב מושקע במסגרות הדלתות וכו'.
אבל מכיוון שזה משהו עם שורשים בעבר, שאנשים כבר השלימו איתו - אז ממשיכים איתו.
למה סודה עולה כפול ממים מינראליים? הרי ההבדל בעלות היצור זניח (במילא רוב העלות היא הביקבוק וההפצה). אבל אנשים מוכנים לשלם - אז גובים...
 
לא חושב שזה מוגזם, קולה קרוסאובר של סוזוקי

יותר קטנה מרוב הסדאנים המשפחתיות. זאת לא הנחה שהוא עושה למען צדק חברתי. זאת הנחה שאמורה להביא קליינטים לתדלק אצלו. אני לא מבין גדול בשיווק, לא לפרטיים ליתר דיוק, אבל להרגיז לקוחות נשמע רעיון לא מוצלח. היה עדיף לא לעשות מבצע בכלל. ותשאל כמה עסקים שמכרו קופונים בבאליגם, גרופון ושות' ואז ניסו להתנער מהקופונים.

בתחנת הדלק שבה אני נוהג לתדלק+לשטוף זה רק 5 שקל ולא נראה שהולך לו רע בכלל. לפעמים אני מוותר על השטיפה בגלל התור הארוך. לפעמים גם על התדלוק מאותה סיבה. רק על רכב מסחרי הוא לוקח יותר ואין לי מושג מה נכנס אצלו לקגוריה הזו.

אני מוצא את זה די מקומם לגבות כסף רק כי אפשר. כמו בתי קפה שמוסיפים תוספות הזויות על קרח, חלב סויה, חלב דל שומן, וכו'. אין פה כללים, כל אחד מחליט מה מתאים לו. אני נאמן מאד לעסקים שהיו הוגנים איתי ומשתדל להתרחק מעסקים שאכזבו אותי בעבר. אבל כאמור כל אחד עושה מה שמתאים לו.
 
למעלה