שלום לכולם , יש לי פולו 2002 ויש בעיה בהברגה של פלאג אחד

barak1441

New member
שלום לכולם , יש לי פולו 2002 ויש בעיה בהברגה של פלאג אחד

הוא קפץ לי מחוץ לראש מנוע כשעמדתי ברמזור..

אמרו לי שצריך לשים תותב שהפלג יתחבר אליו ורציתי לדעת אם יש שיטה או תותב שעדיף להשתמש , ואם אחר כך לצפות לתופעות כלשהן או ירידה בכוח של הרכב
ואם אתם יכולים גם להמליץ על מוסך טוב אני אשמח


תודה רבה
 

M o l

New member
PSA = פיג'ו סיטרואן
, אבל כן, מניסיוני מוסך רון

מומלץ מאוד לרכבי קונצרן פולקסוואגן.
 

enigo

New member
עשיתי משהו דומה באופנוע פעם

עבד אחרי זה שנים בלי בעיה.
העניין הוא שאז החרט דרש שאביא לו את ראש המנוע מפורק, כי הוא לא יכול לעבוד על המנוע מורכב.
השאלה אם במכונית זה גם נכון, כי אז העלות תהיה לא קטנה (פירוק והרכבת ראש).
 

חן 1111

Active member
כמובן שהכי טוב זה להוריד את הראש

אבל אם יודעים לעבוד אפשר גם לעבוד על הראש המורכב. ברכב כזה לא הייתי משקיע יותר.
הבעיה היא עם נפילת שבבים לתוך תא השריפה. הפיתרון הוא די פשוט. צריך למרוח את המקדח והמברז בגריז כדי שהשבבים יידבקו אליו. זה עובד מצוין.
 

enigo

New member
באופנוע ההוא השלדה נמצאת מעל הראש, בצורה שלא מאפשרת גישה

נוחה. גם כדי לפרק את הפלאג צריך מפתח ייעודי. הוא גם לא עשה רק הברזה, אלא השתיל בוקסה, אם אני זוכר נכון.
אגב, מה הבעיה פשוט לשאוב בסוף העבודה את השבבים? מכוונים מראש את המנוע כך שהבוכנה הרלבנטית נמצאת למעלה, וכל שואב ביתי, וכמובן אחד רציני יותר, ישאב בקלות את השבבים אם יחברו לו צינורית בקוטר מתאים.
 

חן 1111

Active member
ברור שהוא לא עשה הברזה. בדרך כלל אי אפשר לחדש הברזה

שהתקלקלה. מה שעושים זה קודחים לקוטר גדול יותר, מבריזים, ומכניסים תותב מיוחד עם הברגה חיצונית שמתאימה למה שהברזת, והברגה פנימית שמתאימה לפלגים. יש ערכות מיוחדות לזה ("הליקויל") והתותב הזה עשוי פלדה.
כמובן שאפשר גם לחבר צינור דק לשואב אבק ולשאוב, ואפשר גם להכניס פיית אוויר ולנשוף. האוויר שיוצא יקח איתו הכל. אבל למה להוציא, כשאפשר מראש לא להכניס? תמיד יש סיכון קל שאיזה שבב ייתקע ולא יצא.
 

enigo

New member
הוא הכניס בזמנו בוקסה ממש, טען שההליקוייל לא מספיק עמיד

גם מנסיוני, הליקוייל הוא בעייתי אחרי כמה פתיחות וסגירות.
 

חן 1111

Active member
צריך לדעת להתקין את ההליקויל.

ויש סוג מיוחד לפלגים. לא מספיק אותה הברגה. כמובן, הליקויל זה רק שם מסחרי, יש גם יצרנים אחרים של דברים כאלה.
כמה פתיחות וסגירות יש בפלגים? פעם בשנה... זה לא אמור להיות בעייתי אם סוגרים נכון. זה יכול להיות בעייתי בברגים שסוגרים חזק, אבל פלגים ממילא אתה לא סוגר חזק.
 

enigo

New member
לגבי הפלאגים - ציטטתי את הבחור, איש מקצוע וותיק מאוד שנחשב

להכי טוב בירושלים בזמנו.
לגבי ההליקויילים והעמידות שלהם - יצא לי לראות יותר מאחד שנשלף מהמקום, אבל זה באמת היה בברגים שסוגרים חזק (ובגלל זה כנראה ההברגה נמחקה מלכתחילה).
 
למעלה