שאלה בקשר לבלמים קדמיים שנשחקים לא באותה מידה בסוזוקי ספלאש

asafbh

New member
שאלה בקשר לבלמים קדמיים שנשחקים לא באותה מידה בסוזוקי ספלאש

שלום לכולם
יש לי סוזוקי ספלאש שנת 2011 והחלפתי בטיפול האחרון דיסקיות ורפידות בלמים קדמיים ברכב.
כשהחלפתי אותם שמתי לב שרפידות הבלם הקדמי השמאלי-אלו הנמצאות בצד של הנהג נשחקו בצורה משמעותית מהרפידות בצד הימני(אלו שלצד הנהג)
עכשיו לאחר 8000 ק"מ אני מרגיש שהבלמים שוב עושים קצת רעש ואני חושש שהבלמים נגמרו ובעיקר חושש שהבלם השמאלי נגמר.

לא נראה לי הגיוני שרפידות נשחקות כל כך מהר בשימוש סביר והשתמשתי ברפידות יחסית איכותיות של רמסה אם מישהו מכיר.
שאלתי היא האם יש מישהו שיכול להסביר כזה מצב ולמה זה קורה כאשר הבלם הימני הקדמי נשחק מהר מאוד?
יש כזה דבר איזון בלמים קדמיים?
למה לא שני הרפידות נשחקות באותה מידה?
האם יש פיתרון לעשות משהו כדי שהבלם הימני לא ישחק מהר מדי?

מישהו מכיר דבר כזה בסוזוקי ספלאש?או בכלל ברכבים
אני נהג שנוסע רגיל ללא שימוש מאסיבי בבלמים

אודה לעזרתכם
אסף
 
WELCOME ל[תת ה]רמה של מוסכי ארצינו

8000 קמ בלבד...זה אפילו לא מרווח של טיפול שנתי [15K]
ובעיקר חוסר הסימטריה הקיצוני בין השחיקה של הרפידות הקדמיות הימניות והשמאליות
&nbsp
גם לרכב של אשתי זה קרה בבלמים האחוריים אחרי שפעם העניקה לאחד מעמיתיה לעבודה לנהוג בו. הרכב גיר רגיל והמסלול היה הררי פקוק...אז מה עושה אכבל מצוי שרק חושב שהוא יודע לנהוג בידני...נוהג כשבלם היד משוך...שרף הרפידות האחוריות...הריח השרוף העיר את בעלת הרכב מאדישותה והיא קלטה שהנהג התורן מחבל לה ברכב. חיש מהר החליפו עמדות אבל הנזק היה חד משמעי.
במוסך היבואן החליפו רפידות אחוריות ושמחו לבשר שהצלחות לא נפגעו...
&nbsp
את ההחלפה הבאה של הרפידות האחוריות החלפתי אני בעצמי וגם גירזתי את המסילות והפלא ופלא, הרפידות האחוריות כולן עדיין הרחק בתחום התקין [הרפידות שאני פירקתי היו אלה שהמוסך המורשה התקין, ושם היה בלאי משמעותי רק באחת מהרפידה האחוריות משמאל [בעוד ש"בת הזוג" האחורית השמאלית של "הדקיקה" נותרה תקינה מבחינת העובי וכמובן גם האחוריות הימניות נותרו שתיהן תקינות]
משמע להחליף זה קל אבל להחליף כהלכה זה כבר מעט יותר מורכב כלומר מחייב לוודא שהמהלך תזוזה תקין הלוך וחזור. במוסך לא תמיד מתחשק להם להשקיע. אם תחזור בטרם עת, תחליף מוקדם יותר וזה רווח עתידי בעבורם
 

enigo

New member
האם ההבדל בשחיקה הוא בין שתי הרפידות באותו בלם

או בין הבלם של הגלגל השמאלי לזה של הגלגל הימני?
אם הראשון, יכול להיות שהתנועה של הקאליפר לא חופשית מספיק כמו שתואר כאן.
אם שתי הרפידות באותו גלגל שחוקות באותה מידה, אבל השחיקה בין הגלגל הימני לשמאלי שונה, אז יש בעיה אחרת. האם בבלימה חזקה הרכב מושך לאחד הצדדים?
 

asafbh

New member
ההבדל ברפידות הוא בין הגלגל

הימני והשמאלי.
כלומר השוני בין הרפידות שנמצאות בימין ובשמאל.
הרכב לא מושך לאחד הצדדים
מה יכולה להיות הבעיה?
אני רוצה להמנע מלהגיע למוסך ואז להחליף חלקים וזה שוב יקרה שאחרי תקופה קצרה תהיה שוב אותה הבעיה
תודה
 
אתה בטוח?

אתה ראית את 2 צידי הרפידות מ2 הצדדים? או שהמוסך אמר לך שצד ימין נשחק יותר משמאל...
אצלי ברכב של אישתי רפידה אחת נישחקה מעבר לפחית החורקת, ובת זוגתה נשארה עבה ביותר [קומפנסציה].
בצד השני השחיקה הייתה שווה וקלה בלבד ב2 הרפידות האחוריות.

האם ראית?
אם זה כמו שאתה אומר יש אולי עודף לחץ בצינור הברקס לאחר הפיצול אל הצד השחוק למשל אולי סתימה מליכלוך או אבן קטנה שתקועה בצינור ומשמשת כשסתום חד כיווני. אז היית צריך לחוש שההגה מושך או שהרכב נוטה לסיבובים ...
 

enigo

New member
אני לא מצליח לחשוב על סיבה שתגרום שחיקה כזו

אבל בכל מקרה, זה לא מצב טבעי - והמוסך צריך להציע פתרון עמוק יותר מאשר החלפת רפידות.
 

חן 1111

Active member
ייתכן שזה היה חד פעמי. תיכנס למוסך שיבדוק מה המצב כרגע

אם התופעה חוזרת על עצמה, צריך לבדוק את תקינות המערכת, למשל אם אין אוויר באחד המעגלים. אם לא מוצאים שום בעיה, ייתכן שיש בעיה בקליפר בצד שנשחק יותר (הבוכנה נתפסת ולא חוזרת).
 

asafbh

New member
תודה לכם

לפי מה שהבנתי הבעיות יכולות להיות מכמה סיבות:
  • צריך לגרז את המכלולים והמעברים באזור הרפידות-הבנתי שאם לא עושים את זה אז מערכת הברקסים לא עובדת כמו שצריך.
  • אחד הצינורות של השמן סתום או שיש בעיה כלשהיא בלחץ
  • בעיה של קליפר שלא חוזר

אנסה לפתור את הבעיה במוסך...
תודה
 
אם לא יתקנו הבעייה, הסיכוי שיקרה חד פעמית הוא בטל ב60

ולהבדיל אם יתקנו את הבעייה הסיכוי שדפוס בלאי לקוי זהה יחזור על עצמו הוא בטל ב60.
&nbsp
אצל אשתי החליפו את הרפידות מאחור בלי לבדוק לעומק ואח"כ אני נאלצתי להחליף אצלה אחרי פחות משנה ומדובר ברפידות אחוריות !...
כשאני בדקתי גיליתי שמה4 רפידות האחוריות רק אחת שחוקה מאד והתייחסתי לזה. למעשה, רק ההתייחסות הזאת מנעה חזרה של דפוס בלאי זהה לאחר ההחלפה.
&nbsp
אני מנחש שיש רבים שבמוסך המורשה מחליפים אצלם רפידות מידי שנה או מידי טיפול וכלל לא עולה בדעתם שהסיבה להחלפות התכופות היא תבנית בלאי שמעידה על בעייה שניתן לפתור אותה בקלות, ואשר תמנע נזק מתקדם מהיר שיצריך כל פעם החלפת רפידות. למשל אם אצלי רפידה אחת הייתה דקיקה, נאלצתי להחליף את זוגתה העבה שלא התבלתה כמעט בכלל וגם את הזוג של הגלגל בצד השני על אותו הסרן.
אם "תבנית הפעולה" היא שהמוסך מחליף והלקוח משלם, אז איזו מוטיבציה יש למוסך להשקיע עוד 30 שניות ולפתור הבעייה באופן שהרפידות יחזיקו מעתה 3 שנים ולא שנה בודדה? זה רק אם המוסך מורכב מאנשים ישרים מאד, ומה אם לא?
הלקוח צריך גם כאן לחדור לניבכי העסק ולברר...או לפחות ללחוץ על המוסך ולהראות סימני אי שביעות רצון מכך שהרפידות החדשות נישחקו כל כך מהר או לעמוד ולראות איך ניראים הרפידות הישנות שמפורקות מריכבו ואז אם מגלה שחיקה לא סימטרית בעליל זה דגל אדום שמשהו תקול במערכת ומייצר שחיקה מואצת.
 
למעלה