ממיר קטליטי

Dhyan Sudha

New member
ממיר קטליטי

סוזוקי ליאנה 2003
הגעתי למוסך הרגיל שלי עם רעש מהרכב. הוא אבחן את זה כבעיה בממיר הקטליטי. שאלתי כמה יעלה, ענה בסביבות ה-2000 ש"ח. הלכתי לבדוק מחיר אצל מומחה אגזוזים. הוא אמר לי שזה עולה 700 ש"ח. הוא היה פנוי ואמרתי יאללה תעשה.
בזמן שהוא מתקן את זה, הוא מתחיל להסביר לי שמקדימה יש גם מסנן (קרמי), שכנראה כבר גם גמור, וחלקים ממנו עפים לתוך הממיר הקטליטי וזה יכול לגרום לבעיות וכדאי להחליף אותו גם. הוא קרא לו הממיר הקידמי.
נשמע הגיוני כשמסבירים את זה ככה, והחלטתי שכדאי לחליף גם אותו כדי לא לדפוק את הממיר הקטליטי שכרגע הוא מתקן/מחליף...
(אגב, ראיתי את הממיר הקידמי - הוא היה מפורר לגמריי....)
על החלפת הממיר הקידמי הוא רצה 800 ש"ח.
800 על הקידמי + 700 על האמצעי יוצא 1500. אנחנו כבר לא כ"כ רחוקים מ-2000 ש"ח. (הצעת המוסך הרגיל שלי)
השאלה שלי היא כזו:
האם כשאומרים להחליף ממיר קטליטי זה:
להחליף רק את הממיר הקטליטי עצמו שנמצא במרכז הרכב
או
להחליף את שניהם - הממיר שבאמצע וגם את הממיר הקידמי.

תודה רבה!
 

kompy

New member
החלק הקדמי הנו דוד עמם רגיל, הממיר נמצא אחריו בתחתית

תמונה מצורפת

 

חן 1111

Active member
הפוך. העמם הוא הרכיב האחרון בצנרת הפליטה.

זה מס' 11 באיור שלך. מס' 10 זה הממיר הקטליטי הראשי. מס' 6 זה הממיר הקדמי שהוא מדבר עליו. התפקיד שלו זה להתחמם מהר יותר ולהפחית את המזהמים לאחר ההתנעה, כשהממיר הראשי עדיין קר ולא מתפקד.
 

Dhyan Sudha

New member
החלפת חלקים

הוא החליף את מס' 6 - הקידמי
וגם
ולפי הצורה - הוא החליף את מס' 11 (להבנתי המעטה)
 

חן 1111

Active member
אז כנראה את 6 ואת 10 שזה שני הממירים

ומבחינה מקצועית זו הדרך הנכונה לתיקון, בהנחה שהאבחון שלו היה נכון.
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל מדברים רק על הממיר הקטליטי הראשי

כי הוא זה שעושה את העבודה. כלומר עליו נכשלים בטסט וכדומה.
 
למעלה