עזרה במיקוד לסוג רכב

24sharon

New member
עזרה במיקוד לסוג רכב

שלום,
אני מחפשת רכב עבור אחי.
אחי, שיהא בריא, חולה בסרטן, והרכב צריך להיות רכב אמין ללא צורך בתיקונים או לפחות מינימום תיקונים. - כי אין מי שיודע או יכול לתחזק.

הרכב צריך להיות 5 מקומות (סטנדרט).
התקציב הוא 40000-60000
אין צורך ברכב יוקרה או יוקרתי, הדגש הוא על רכב אמין ויציב ש"לא רואה מוסך".
אין לי כ"כ ידע בסוגי רכבים שונים, אשמח לקבל המלצות על דגמים שעונים על הדרישות לעיל, ולאיזה דרישות לשים לב בבדיקת הרכב.

המון תודה
 

© DrorZi

New member
שיהיה בריא, לא הבנתי מה הקשר למחלה?

צריך להתחשב במחלה בשאלה?
האם הוא נכה?
מתקשה במשהו?
&nbsp
או שסתם השאלה היא על רכב אמין ב 50K ש"ח
ואז התשובה היא טויוטה קורולה למשל
או שיש מגבלות אחרות?
&nbsp
 

24sharon

New member
השאלה היא אכן על רכב אמין

אין מגבלה פיזית של נכה.

הקשר הוא שהצורך באמין הוא מאוד מאוד חשוב, לא איזו המלצה או העדפה.

בכל אופן תודה
ואכן שמעתי על טיוטה קורולה ממקור אחר
וכן על הונדה סיוויק.

תודה
 

חן 1111

Active member
סוזוקי או סובארו, לא חשוב איזה

מה שנכנס בתקציב, למשל ליאנה או אימפרזה, ותשתדלו למצוא אחד שמור ומתוחזק. שמתי לב שרוב הבעלים של סוזוקי הם יקים שמטפלים ברכב לפי הספר ונוסעים לאט. לא יודע למה.
 

enigo

New member
כי אף בנאדם עם שמץ חיים בו - מהסוג שגורם לך לנסוע מהר מדי

פעם - לא שוקל אפילו לקנות סוזוקי (אלא אם זה ג'ימני - שבעצם גם בו אי אפשר לנסוע מהר).
 

חן 1111

Active member
כנראה שזה נכון, וזו בדיוק הסיבה שכשהשיקול העיקרי הוא

"רכב אמין ללא צורך בתיקונים או לפחות מינימום תיקונים" - אז סוזוקי יהיה הבחירה הטבעית. גם בגלל שהרכב אמין מטבעו, וגם בגלל שהחנון שקנה אותו שמר עליו בצמר גפן ולא ממש נסע.
אפשר להוסיף גם שהתרשמתי שלסוזוקי משומשות יש בממוצע נסועה נמוכה יותר. כנראה מאותה סיבה שציינת.
&nbsp
 

enigo

New member
עם זה אני לא מתווכח - ולדרישות הללו זו בהחלט המלצה לגיטימית

 

חן 1111

Active member
ולמה שאדם כזה, עם שמץ חיים או יותר, יקנה למשל פורד פוקוס?

או סובארו אימפרזה (1600 אוטומטית), או למעשה כמעט כל משפחתית 1600 אוטומטית אחרת?
 

enigo

New member
כי בפוקוס כיף לנהוג (כשהגיר מתפקד כראוי, או בידנית)

ואם לא לנהוג - לפחות להביט עליה ולשבת בתוכה.
בסוזוקי (ואגב, גם בסובארו) נדמה לפעמים שהמתכננים עבדו קשה מאוד כדי לייצר את המכונית הכי אפורה שהם יכולים. מכל בחינה שהיא.
יש חריגים, כמובן, גם אצל זו וגם אצל זו, אבל אצל שתיהן רוב המכוניות עליזות וצבעוניות כמו יום חורף אופייני באנגליה.
 

חן 1111

Active member
בפוקוס כיף לנהוג? אולי בירידות

נראה לי שהייתי מעדיף את הסוזוקי קרוסאובר. בטח שאת הסוויפט, אבל זה לא לדיון הזה.
 

enigo

New member
הפוקוס חזקה יותר מהקרוסאובר, להזכירך

וחוץ מזה, כיף בנהיגה לא מחייב מנוע חזק. יודע מה היה ההספק של לוטוס 7 המקורית?
 

חן 1111

Active member
החדשה כן. נדמה לי שהתקציב קצת גבולי בשבילה.

הקודמת עגלה. עדיף סוזוקי SX4 חמש דלתות.
אני מסכים שכיף בנהיגה זה לא רק מנוע, אבל זה לא מזיק.
אתה יודע מה היה המשקל של ה-7 המקורית? לדעתי יחס ההספק משקל היה בערך 100 כ"ס לטון. אולי אפילו יותר. וזה היה יחס מעולה במונחים של השנים ההן וגם הרבה אחר כך.
 

enigo

New member
מי דיבר על הישנה? מה הקשר לתקציב? כבר מזמן חרגנו מעניין

השאלה המקורית.
אני יכול למצוא את נתוני ה-7 המקורית המדויקים, אבל הביצועים שלה לא היו משהו שיחשב היום למרטיט אפילו עבור נהג משפחתית ממוצע. ועדיין, היא הרבה הרבה יותר כיפית (או מפחידה ונוראית. תלוי איך מסתכלים על זה) לנהיגה.
 

חן 1111

Active member
תמיד יש קשר לתקציב. אחרת היינו מדברים על פורשה ולא על פוקוס

אם בתקציב שלו נכנסת הפוקוס הישנה אז הבחירה בין סוזוקי לפורד היא לא בין הפוקוס החדשה לקרוסאובר החדשה, אלא בין הפוקוס הקודמת ל-SX4. משהו כזה.
ובכל מקרה, מי שהדרישה העיקרית, סליחה, היחידה שלו היא אמינות, כנראה שלא מעניין אותו במיוחד כיף בנהיגה.
 

enigo

New member
שים לב איפה הגבתי, ותבין שהדיון הוא לא על השאלה הספציפית

של השואל המקורי.
הדיון הוא על אופי האנשים שבוחרים לקנות סוזוקי, ואיך זה קשור לאופי המכוניות.
 

חן 1111

Active member
זהו, שלדעתי אין כל כך קשר לאופי המכוניות. אולי לתדמית.

זה לא שקוני סוזוקי מחפשים בכוח אוטו חלש או משעמם. גם אם סוזוקי היו מייצרים רכב פי עשר יותר מגניב, עדיין אותם לקוחות קבועים היו בוחרים בו (ואולי עוד מעטים שזה כן חשוב להם). הסוויפט כיפית לנהיגה ועדיין הבעלים הממוצעים הם מאותו סוג שתיארתי.
ואת הפוקוס אנשים קונים לא בגלל שהיא כיפית לנהיגה אלא בגלל שלשכן יש, או שהיה להם בליסינג או שזה מה שיש הכי הרבה במגרש של חברת הליסינג.
 

enigo

New member
התדמית נתמכת במציאות. יש חריגות, אבל די זה עדיין האופי

הבסיסי.
אפילו הסוויפט עם העיצוב החיצוני הצעיר סובלת מתא נוסעים משמים.
 

חן 1111

Active member
התכוונתי לאופי הנסיעה של הסוויפט. את מי מעניין תא הנוסעים?

ואיך הוא קשור לכיף בנהיגה?
 

enigo

New member
אופי של מכונית הוא יותר מאשר התנהגות הכביש

אומנם אפשר להנות מנהיגה בסוויפט, אבל היא החריגה בליין של סוזוקי. החברה רכשה לעצמה לאורך השנים תדמית אפרורית - בצדק - והקהל שנמשך אל המותג הוא בהתאם.
הלא אם מחר טויוטה ייצרו קורולה עם התנהגות כביש טובה, עדיין יקח זמן עד שחובבי נהיגה יקנו טויוטה.
 
למעלה