שלום, התייעצות לגבי תיקון ביונדאי i30cw

שלום, התייעצות לגבי תיקון ביונדאי i30cw

ברשותי יונדאי i30cw שנת 2010.
בעת סיבוב ההגה מורגש חופש ונשמעים "קנאקים" עדינים.
במוסך (המורשה) בו אני מטפל איבחנו שצריך להחליף מגבר הגה בעלות של 2580 ש"ח, כולל עבודה ומע"מ.
האם המחיר סביר?
אני מעדיף לנקוט גישה שמרנית ולא לחפש מוסך כללי וזול יותר, הגם שסביר שהעלות תרד.
שתי השאלות המרכזיות שלי הן: האם המחיר שהוצע לי סביר? והאם מוצדק להישאר נאמן למוסך מורשה יבואן?

בתודה, איתן.
 
תברר מה עלות החלק ומה עלות העבודה

תביא הצעת מחיר מהמוסך המורשה עם המספר הקטלוגי של החלקים להחלפה ונוכל לברר יותר לעומק.

מעניין איך מתקבל נזק להגה? האם זה אחרי חניות צפופות של סיבוב מקצה לקצה חזור ושנה כאשר הרכב אינו בתנועה או אולי עם לחצי אויר יחסית נמוכים לסיבובי ההגה בכניסה לחניות קטנטנות או שאולי כמו שחן אומר כאן לעתים, שזה לא קשור לכלום אלא לבלאי מיקרי בחלק כזה או אחר שקורה או עלול לקרות ברכב בן 5
 
עלויות

עלות החלק היא 1700 ש"ח והשאר עבודה ומע"מ.
לרכב נסועה נמוכה (52 אלף ק"מ), לחץ האויר תקין ומספר הכניסות לחניה אינו גבוה.
הייתי מהמר על בלאי מקרי ואני מקבל זאת בהבנה.
&nbsp
 
תצלם את הצעת המחיר

או לחילופין תביא את המספרים הקטלוגיים ממנה
רק ככה ניתן להשוות מחירים ברצינות
 
אתה שוכח שזה יונדאי ?

שברתי כמה ברגים של הגלגל עד שלמדתי שאסור לסגור אותם חזק
ובכלל השתמשתי במפתח המסופק ורק בידיים
 
מה אתה רוצה להגיד?

SAY IT LOUD AND CLEAR האם אתה חושב שקילקול כזה במגבר ההגה שאיננו מדווח ע"י בעלי רכב זהה היא אפידמיה של רכבים שכאלה?
האם קילקול בודד שכזה נחשב לאשמת היצרן ?
 
אתה מכיר רכבים אחרים שיש להם תקלה כזו ?

גם בסוסיתא שהייתה לי לא הייתה תקלה כזו
אבל אני לא מאשים את יונדאי בתקלה
אני מאשים אותם כי הם מייצרים דברים המתיימרים להיות רכבים .
יותר טוב שיתמקדו בייצור אוניות , כלים כבדים לעבודות עפר ועוד .
דרך אגב החרמש המוטורי ( 2 פעימות )שלהם לניכוש עשבים די מוצלח
 

enigo

New member
באמת? בסוסיתא שהיתה לך לא התקלקל מגבר ההגה?

מפליא מאוד, בהתחשב בזה שאין בסוסיתא ולא היה בה מעולם מגבר הגה...
תן לי לנחש - גם לא התקלקל לך אף פעם הרדיו דיסק, או בקרת השיוט, נכון?
 

enigo

New member
עוד חיפוש מהיר באינטרנט, יעלה שבסקר האחרון של JD הקוריאנים

עקפו את היפנים בדרוג של כמות תקלות ברכב חדש.
קשה גם להתווכח עם מאות אלפי מכוניות יונדאי שנעות על הכבישים, ומפגינות אמינות סבירה (לא מושלמת, אבל אין מכוניות עם אמינות מושלמת).
האם אלו כלי רכב מתוחכמים, מעודנים, מאובזרים או מתקדמים? לא במיוחד, ויש טובים מהם בכל אחד מהסעיפים הללו. אבל הם עדיין רחוקים מאוד משמות הגנאי שאתה מכנה אותם.
בכל זאת, קונצרן יונדאי הוא היום בין חמשת יצרני הרכב הגדולים בעולם.
 
כמות זו לא איכות ,

יש אנשים שהמחיר אצלם זה חזות הכל . לא, זה לא זה ,
זה לא מובן בכלל כאשר יש רכבים באותה רמת מחיר כמעט, אנשים קונים "היונדאי" .
הפח של "היונדאי " מגולוון ?
 

enigo

New member
לא, כמות זו לא איכות - אבל בלי איכות סבירה לא תהיה כמות

לא במשהו כמו מכוניות. עובדה - הסינים מייצרים מכוניות זולות, והן לא כבשו את העולם. אז כנראה שמחיר הוא לא חזות הכל.
וכן, ביונדאי הפח מוגן מחלודה, בדיוק כמו בכל מכונית נורמאלית היום. אגב, יש להם מפעל פלדה משלהם, שזה עניין די יוצא דופן בעולם הרכב.
בקיצור, יצא לך להתקל בשתיים-שלוש יונדאי ישנות, לפי מה שתארת בעבר במצב גרוטאה בלי קשר למי ייצר אותם, ומזה אתה גוזר על הכלל.
גאוני...
 
דווקא הייתה לי יונדאי סולריס

מוגן מחלודה זה לא ממש ברור , האם מגולוון כמו פולקסווגן ?
 
מה היו פגמי האמינות באותה היונדאי שלך

הסולריס...
תספק נתונים ברורים מהניסיון שלך עם הרכב
 
הרכב היה אצלי כמה ימים בלבד וגם די חדש

במקרה הזה נוחות הנסיעה מחפירה והרכב ריק אפילו מרימי חלונות אין .
אבל בכדי לייצר רכב מינימלי צריך להיות מקצועיים , זו פחות חוכמה לייצר רכב מסיבי . או כל דבר אחר .
 
הכיוון השלך לא נכון

מרימי חלונות זה הרי עניין של אופציה. הרי גם אתה יודע שיש רכבי יונדאי עם מרימי חלונות. להתפס בזה מוכיח שאו שאתה בא בכוונה לקטר או שאינך יודע להתמקד בעיקר ולכן בורר את הטפל.
נוחות נסיעה זה גם לא קשור למרות שזה חשוב
אנחנו מתעניינים כרגע רק בפגמי אמינות. מה אצלך בסולאריס שבק חיים או קירטע בטרם עת ?
&nbsp
ולידיעתך: חיינו כמה שנים בעולם החדש ושם דווקא המזדה מושא חלומותיך הרטובים נחשב לרכב לא אמין. המנוע לדבריהם לא מאריך שנים. האמריקאים רגילים ומצפים למנוע שיאריך שנים [לא פחות מ10 ! ] אחרת מסתייגים מרכישת הדגם או המותג.... כוחם של הצרכנים.
 
בכל רכב יש תקלות אבל ברגים של גלגל

שנשברים בלחיצה לא חזקה , זה ממש מטריד ומאוד מלחיץ .
מרימי חלונות זה דבר אחד שאין, יש גם דברים אחרים שחסרים
רכב מינימלי ובעיקר קופצני , אפילו יותר מפולו סדן
 
זה אתה שברת?

או שמישהו אחר?
אצלי בעבודה ראיתי הונדה סיביק די חדשה שהורכב בה הגלגל הרזרבי הקטן ו2 ברגים היו שבורים שם. הגלגל היה סגור על 3 מ5 הברגים. זה מקרה בודד של סיביק כזאת שראיתי אבל ראיתי בעיניים שגם בצמיגים אחרים היה לחץ האויר על הצד הנמוך של הנורמה ככה שלא פלא שהתפנצ'ר לו. הברגים אצלו ממש נשברו וכמובן שלא היה ניתן להרכיב אום בשבר...

אם אתה שברת אז זה באמת מפליא כי אני מניח שאתה יודע להמנע מסגירה בכוח יתר. מקסימום יש טורק-מטר.
אני זוכר פעם עם האופנוע שאחד המכונאים[!] במוסך היבואן סגר לי את האום של הציר האחורי [שמחזיק הגלגל האחורי וגלגל השיניים האחורי]. סגר חזק מדי ולא ניתן היה לפתוח, ואז פתחנו ונהרסה ההברגה. המוסך שם היה מאד מיקצועי והזמינו לי אום וציר חדש ובמקביל לזמן הביניים עד הגעת החלק תיקנו את ההברגה של הציר...אבל גם שם לא היה מצב שהציר עצמו נשבר.
שבירת ברגי גלגל ראיתי לראשונה בהונדה וכעת בשרשור הזה אתה דיווחת על שזה קרה לך בסולריס שלך.
צריך לברר האם קרה במקרים נוספים? לרכבים נוספים של היצרן. הנטייה הראשונית שלי בשבירת ברגים היא להאשים את "המכונאי" אבל כמובן שאני פתוח לחקר הבעייה לעומקה.

כשרשמת שאתה מאד פחדת מזה, האם התכוונת שחששת שמא זה יקרה לגמרי ספונטנית באמצע נהיגה מהירה?
אני תמיד מאד נזהר מסגירת ברגים ו/או אומים חזק מדי. האופטימלי לדעתי זה טיפטיפונת מינימלי מתחת למומלץ כשהפער בין זה לבין המומלץ הוא כמעט זניח לגמרי אבל אני מרגיש שיש לי הרבה תחושה ביד ואני רוצה להמנע מהבלאי בהברגות שקשור לסגירות חזקות מדי.
 
אני שברתי בידיים שלי את הבורג ללא שום תיגבור

בדרך כלל אני עולה עם הרגליים על המפתח .
במקרה אחר ברכב אחר פנצ'ר מאכר סגר לי יותר מידי חזק את הברגים כך שהייתי צריך פטיש 2 קילו בכדי לפתוח את הברגים .
מילא הבורג הראשון נשבר. אבל גם זה שקניתי חדש נשבר באותם התנאים.
 
למעלה