באמת מעצבן משטר שכזה ברכב חדש
אבל אתה לפחות הצלחת לחצות התקופה בלי לייצר נזק. המודעות שלך הצילה את המנוע...
 
אני זוכר שפעם הרצתי מנוע באופנוע חדש.
תקופת ההרצה נחלקה ל2:
עד 800 קמ, הגבלת סלד עליון עד 4500
ע1600 קמ, הגבלת סלד עליון עד 7000
לאחר מכן היה דרור להגיע עד לקו האדום = 9500 סלד
 
התברר שההרצה אינה מעיקה מאד
4500 סלד בהילוך 6 = 135 קמש. בעליית הקסטל לא היה צורך להוריד הילוך.
7000 סלד בהילוך 6 = 200 קמש. גם הפעם בעליית הקסטל לא היה הכרח להוריד הילוך. ווקטור המהירות לא קטן במהלך הטיפוס עקב המשקל ו/או החיכוכים ללמדך ש100 כ"ס על כ200 ק"ג מעניקים הרבה הרבה רזרבות של כוח.
האופנוע הוגבל אלקטרונית ל200 או טיפונת מעל ככה שהאטה מסויימת נכפתה רק ב800 הקמ הראשונים.
וכמובן גם שם היה מומלץ בהרצה לשחק בהילוכים ולהשנות את העומסים כנגד המנוע וגם לשנות את מהירות המנוע.
 
ברכב הנוכחי היו המלצות להרצה פחות קפדניים אבל עדיין המלצות ברורות ומילאתי אחר ההוראות כלשונן. אבל אני זוכר שסל"ד המקסימום היה 4000 וכמובן שרכב צ'וקו בנפח 1000 אינו מעניק רזרבות כוח דומות לאלה של אופנוע בנפח דומה. כשאתה עולה את הקסטל עם הרכב תהיה חייב להוריד הילוכים ולשנות סל"ד וגם המהירות תדעך משמעותית.
 
חוץ מזה בספר הרכב רשום שאסור לגרור ב1000 קמ הראשונים. כמה בעלי פיקנטו
גררו אי פעם? אני ממילא לא גררתי מעולם.
נפח המנוע זהה בין הרכב המדובר לאופנוע המדובר אבל הספק המנוע באופנוע [100] גדול משמעותית מאשר ברכב [70]. לגבי המומנט באופנוע היה גדול בקצת 10.5 קג"מ לעומת 9.7 ברכב. מסת האופנוע 200קג ומסת הרכב 845קג. זה מעמיד יחס תאוצות על קצת מעל לפי 4 לטובת האופנוע על סמך חוק ניוטון ובהתעלם מחיכוכים