סיאט לאון 2015

  • פותח הנושא MAAM
  • פורסם בתאריך

MAAM

New member
סיאט לאון 2015

חבר שלי קנה סיאט ליאון 2015 חדשה מהחברה. גיר רגיל..וגילה אחרי 5000 קמ שחסר קילו וחצי שמן במנוע...לחברה אין מושג למה זה קרה..ושלחו את התוצאות לבדיקת היצרן....הוא מבקש מהם להחליף מנוע...האם זוהי בעיה ידועה במנועים האלה ? או שזו בעיה מקומית ?....אני גם מתעניין ברכב הזה בתצורה ידנית..אבל מפחד מתקלה סדרתית...משהו נתקל בתופעה הזאת ?
 

yzmot

New member
השמאי ויקטור עידן חובה לקחת חוות דעת עכשיו

 

חן 1111

Active member
יפה שהם לקחו אחריות

למעשה זה צריכה של 300 גרם ל-1000 ק"מ. יש יצרנים שהיו אומרים שזה תקין.
 
גם הרכב שלי אכל שמן בהתחלה כחדש

אבל לאחר תום השנה הראשונה אין אצלי צריכת שמן כלל.

האם חסר של 1.5KG זה מתחת לנקודת הסימון המינימלית במדיד שמן המנוע?
 
בסופרב הקודמת שלי, מנוע 1.8 TSI היתה צריכת שמן גבוהה

ליטר לאלף ק"מ בערך. החברה טענה שזה בגבול המותר
 
צריכה קבועה כזאת...

או שיש לומר צריחה...
טוב שאתה היית מודע ומילאת בעצמך מידי כ1000 קמ... היה מישהו שפירסם פעם את אגדת פח [למעשה מיכל פלסטי, גלון או 4 או 5 ליטר לחיסכון בעלויות] השמן בבגאג' ומניעת נזק למנוע בנסיעה כשחסר שמן במנוע...
האם הקפדת על הרצה ? האם נדרשת לכזה דבר ?
במנועים המשודכים לגיר ידני קל לבצע הרצה אבל איך זה ברכב אוטומטי? זה כמובן תלוי בלקוח הספציפי ובמודעות שלו, אבל יש לקוחות שקונים אוטומט כי רוצים להשתמש במוד האוטומטי ואולי אינם מודעים ליתרון שינויי ההילוך התכופים ליצירת FINE MATING במנוע [שזה יבטיח צריכת שמן נמוכה לצד ביצועים טובים ואריכות ימים מצד המנוע] וזה נגרם משינוי במהירות המנוע ומשינוי בעומס שמופעל כנגד המנוע. אין להגזים יותר מדי עם עומסים שכאלה אבל שינויים בעומסי הנגד הללו בהחלט נחשבים כגורם חשוב בשלב ההרצה
 
זה מעצבן ומטריד

מיכל 5 ליטר קבוע מאחור וכל כמה ימים לבדוק שמן כמו לפני 30 שנה.
עשיתי לו הרצה לפי הספר ב 3000 הקילומטרים הראשונים.
 
באמת מעצבן משטר שכזה ברכב חדש

אבל אתה לפחות הצלחת לחצות התקופה בלי לייצר נזק. המודעות שלך הצילה את המנוע...
&nbsp
אני זוכר שפעם הרצתי מנוע באופנוע חדש.
תקופת ההרצה נחלקה ל2:
עד 800 קמ, הגבלת סלד עליון עד 4500
ע1600 קמ, הגבלת סלד עליון עד 7000
לאחר מכן היה דרור להגיע עד לקו האדום = 9500 סלד
&nbsp
התברר שההרצה אינה מעיקה מאד
4500 סלד בהילוך 6 = 135 קמש. בעליית הקסטל לא היה צורך להוריד הילוך.
7000 סלד בהילוך 6 = 200 קמש. גם הפעם בעליית הקסטל לא היה הכרח להוריד הילוך. ווקטור המהירות לא קטן במהלך הטיפוס עקב המשקל ו/או החיכוכים ללמדך ש100 כ"ס על כ200 ק"ג מעניקים הרבה הרבה רזרבות של כוח.
האופנוע הוגבל אלקטרונית ל200 או טיפונת מעל ככה שהאטה מסויימת נכפתה רק ב800 הקמ הראשונים.
וכמובן גם שם היה מומלץ בהרצה לשחק בהילוכים ולהשנות את העומסים כנגד המנוע וגם לשנות את מהירות המנוע.
&nbsp
ברכב הנוכחי היו המלצות להרצה פחות קפדניים אבל עדיין המלצות ברורות ומילאתי אחר ההוראות כלשונן. אבל אני זוכר שסל"ד המקסימום היה 4000 וכמובן שרכב צ'וקו בנפח 1000 אינו מעניק רזרבות כוח דומות לאלה של אופנוע בנפח דומה. כשאתה עולה את הקסטל עם הרכב תהיה חייב להוריד הילוכים ולשנות סל"ד וגם המהירות תדעך משמעותית.
&nbsp
חוץ מזה בספר הרכב רשום שאסור לגרור ב1000 קמ הראשונים. כמה בעלי פיקנטו
גררו אי פעם? אני ממילא לא גררתי מעולם.
נפח המנוע זהה בין הרכב המדובר לאופנוע המדובר אבל הספק המנוע באופנוע [100] גדול משמעותית מאשר ברכב [70]. לגבי המומנט באופנוע היה גדול בקצת 10.5 קג"מ לעומת 9.7 ברכב. מסת האופנוע 200קג ומסת הרכב 845קג. זה מעמיד יחס תאוצות על קצת מעל לפי 4 לטובת האופנוע על סמך חוק ניוטון ובהתעלם מחיכוכים
 

motidov

New member
הייתי מחכה קצת

בסיטרואן c אליזה 1600 אוטומטית,היה חסר אחרי 10000 ק"מ כמעט ליטר שמן. מאז ועד עכשיו (הרכב עם 30000) , לא חסר כלום.הרכב עבר טיפול ב20000 בדקתי ב19000 ולא היה חסר כלום. לא מזמן ב30000, בדקתי בחברה שוב ולא היה חסר כלום.
 
למעלה