לכה לפנסים במחיר מופקע במסגרת הטסט?

Dani DinDin

New member
לכה לפנסים במחיר מופקע במסגרת הטסט?

בכל שנה הרכב עובר טסט ותריך רק לטפל בעוצמת הפנסים הקדמיים, שאכן מעט עכורים,
רציתי לבצע שיוף בעצמי/להזמין שירות, אבל אף פעם אין לי זמן,
לכן בכל שנה אני משלם מחיר מופקע של 90 ש"ח עבור "תערובת של חומרים וגם לכה מיוחדת" המטפלת בפנסים,
וגם זה לתקופת זמן מוגבלת של מספר חודשים (כנראה כתלות בחשיפה לשמש).
הצלחתי לראות שמדובר בנוזל ורוד כלשהו, אבל כנראה שאת הפעולה המשמעותית מבצעת הלכה שנכנסת לשימוש בשלב האחרון,
על הבקבוקום כתוב משהו בסגנון "לכה לליטוש פנסים" או משהו דומה.

1. אני סתם סקרן לדעת, מישהו יודע מה זה בדיוק החומר שהם משתמשים בו?

2. ברור לי שעדיף לפעם הבאה שיוף או אפילו להחליף לפנסים חדשים/משומשים,
לא אבצע זאת בעצמי, אשמח לקבל קישור למקום מומלץ שכדאי לעשות בו (שירות שבו הם מגיעים אלי)
 

frankthe

New member
למה לא DIY???

קנה בטמבוריה נייר לטש רטוב שקרוי גם בד שמיר - מספרים מ 1000 עד 2500, עלות כל דף בין 7 ל 10 ש"ח, קנה 3 סוגים למשל, 1200 1500 ו 2500.
נקה את הפנס, שפוך מים, תתחיל לשפשף מהמספר הנמוך ביותר שהוא גם הכי גס עד למספר הכי גבוה שהוא העדין ביותר. תקפיד כל הזמן לשפוף מים על הפנס כדי לא לעבוד על יבש.
לסיום מרח וקס בעלות של עשרות בודדות של שקלים, נקה לאחר שיתייבש ותראה פנס מבריק וחדש שקיבלת.
עכשיו אתה מאלץ אותי להראות איך הפנסים שלי נראים לאחר עבודה כזו ואני אעלה תמונות של הפנסים שלי מחר אחרי שאצלם את האוטו.
 

frankthe

New member
הנה תמונה של מה שאני עשיתי

שים לב! הצבע של האוטו מקולף למשעי, הפגוש מלוכלך אחרי שליטשתי את הפנס, אבל הפנס עצמו מבריק וניתן אפילו לראות את האוטו של השכן שעבר שם בשעה שצילמתי.

 

Dani DinDin

New member
תודה, אבל זה לא בשבילי, אשמח לקבל התייחסות לנקודות שהעלתי

 
שום דבר לא יעזור אלא רק לזמן מוגבל

נייר לטש זה צחוק מהעבודה , צריך דיסק 7 צול
וגם זה לזמן מוגבל .
לך לפירוקיה וקנה משומשים או חדשים כרצונך .
 

prizman

New member
דיסק בקוטר 18 ס"מ לפנס?

גם אם הוא יכנס לא יהיו לו נקודות מגע.
 

enigo

New member
בינתיים נייר לטש ולכה המיועדת לעץ

מחזיקה כבר ארבע שנים ברכב שאני מכיר. לא רע בתור "זמן מוגבל".
 
תלוי באיזה מצב ביצעת את הליטוש

אצלי ברכב זה היה כבר מאוחר מידי לליטוש ידני .
שנה אחת תפסתי מישהוא שליטש לי את הפנסים
בשנה לאחר מכן לא מצאתי אותו הייתי חייב להחליף .
על לכה לא חשבתי .
 

enigo

New member
לא אני ביצעתי, אבל הפנס כבר היה צהוב ברמה שלא עבר טסט

האמת שהייתי מזועזע כשגיליתי שהשתמשו בלכה של עץ, הייתי בטוח שצריך לכה מיוחדת. אבל מתברר שזה עובד לא רע...
 

the annonymous

New member
אין קשר למכשיר בו אתה מבצע את הליטוש

זה לא משנה אם תיקח דיסק 9, 7 או4 או בכלל תעבוד ידנית. בשורה התחתונה אתה צריך להסיר את השכבה הפגועה ולהחליק את מה שנותר עד כמה שניתן (וניתן להגיע לרמה של חדש ואף יותר מזה בעבודה ידנית).
&nbsp
אחר כך צריך למרוח חומר שיגן על הפנס (לכה תחזיק יותר זמן כי היא קשיחה. וקס יורד) וזהו.
 

the annonymous

New member
אין אי אפשר. פשוט צריך להיות קצת יותר בעל מקצוע

ולדעת לעבוד נכון עם מוצרי ליטוש.
&nbsp
אני לא יודע בן כמה אתה אבל לפני 30 שנה בבתי הספר המקצועיים היו לוקחים גוש ברזל ועושים ממנו פטיש רק עם פצירה.
 
נו , תשב אתה 3 ימים ללטש וגם אז זה לא יצא

חלק ממש . המכשיר הנכון לביצוע העבודה הוא דיסק עם דיסקית כמו כותנה
כמו שעושים פוליש לרכב .
אם אתה יכול ללטש ידנית המצב של העמימות בפנס לא קשה .

עשיתי הרבה יותר מפטיש , מלחציים קטנות עם בורג , והתאמה מדוייקת
של מרובע ברזל לתוך חור וכל השאר שלומדים בעיבוד שבבי .
שהיום זה לא שווה הרבה כי יש CNC ורובוטים לריתוך
לא כמו של תעשיית הרכב שזה ריתוך נקודתי , אלא ריתוך עם הוספת חומר .
 

the annonymous

New member
קודם כל עם כל הכבוד ל CNC הוא מחליף את הידיים אבל לא את הראש

צריך לדעת לבחור נכון כלים, סדר פעולות, דפינה, קידמות וכו'.
&nbsp
לגבי לטש לא מתחילים עם דיסקית כותנה וחומר לטש אלא עם בד שמירכשהולכים ויורדים במספרים. רק את הפיניש עושים עם פוליש עדין.
 

kitt

New member
עם כל ה CNC עדיין אדם עם ידע בעיבוד שבבי קונבנציונלי

יהיה מאוד מבוקש.
 

mkr

Member
בלכה, מומלץ לבחור אחת שהיא נגד UV

לכה שכזאת עמידה יותר ולא מצהיבה.
 
למעלה