התלבטות בין איביזה לפיז'ו 208

n a m a s t e

New member
התלבטות בין איביזה לפיז'ו 208

שלום,
קונה רכב חדש, סופר מיני. מתכוונת להחזיק את הרכב מעל 5 שנים.
מתלבטת בין שתי המכוניות ( ראיתי שיש עליהן מבצע).
חשבתי ששיקול כספי נוסף ( מעבר למחיר הרכב בקניה) הוא מחיר התיקונים השוטפים.
האם אתם יודעים באיזה רכב עלות התיקונים נמוכה יותר, ובכמה (לערך) ?
תודה מראש לכול תשובה.
 

n a m a s t e

New member
האמת שאני מתלבטת בין גיר ידני לאוטומטי

אבל נאמר שמדובר באוטומטי: האם יש הבדלי עלות בטיפולים השוטפים בין שתי המכוניות?
 

M o l

New member
האיביזה עדיין עולה 80K?

לטעמי הפג'ו מכונית טובה יותר, היא נוחה יותר, מאובזרת יותר (בהנחה שמדובר באיזה AM5), והתא נוסעים שלה מרגיש איכותי יותר.
שילוב המנוע וגיר באיביזה מצויין (1.2TSI וגיר DSG) ומספק ביצועים טובים (ויחסית חסכוני). לא נהגתי על הפיג'ו עם המנוע החדש, אבל קראתי ביקורות מאוד חיוביות.

כמו שהבנת, לטעמי הפיג'ו טובה יותר, מצד שני, 17 אש"ח זה לא מעט כסף...
אם הייתי צריך לבחור, כנראה שהייתי בחור בפג'ו.

כמה אחריות נותנים על פג'ו? אני יודע שעל חלק מהסיטרואן יש אחריות ל-5 שנים (בשנתיים האחרונות לא מודבר באחריות מלאה).
גם אם מדובר ב-3 שנים, זה יתרון של הפג'ו, בסיאט נותנים רק שנתיים.
 

n a m a s t e

New member
אכן.

האיביזה האוטומטית דגם AM5 עולה כך.
על הפיז'ו נותנים 5 שנות אחריות ( 3 על הכול +2 על הגיר והמנוע).

ובגלל הפער במחיר הרכישה, חשבתי שאם הטיפולים השוטפים באיביזה יקרים יותר מאשר בפיז'ו אוכל "לקזז" אותם מעלות הרכישה והפער כבר לא יהיה כול כך גדול.
 

M o l

New member
תנסי לברר עלויות טיפולים אצל היבואן...

לצורך העניין, מה העלויות של טיפולים שוטפים ל-3 שנים, זה יכול לתת לך אינדיקציה לגבי פער המחירים, אם קיים.

הבדל נוסף שיכול להיות הוא עלויות הביטוח, כנראה שההבדל לא משמעותי, אבל הוא יכול להגיע לכמה מאות שקלים בשנה, וזה בקלות יכול לקזז עלויות טיפולים (או להפך).
לדוגמא, לפני שנה וחצי, כשרכשתי את הרכב שלי, ההבדל במחיר המקיף בין ה208 (1.2 ידנית) לקליאו (0.9 ידנית) היה 700 ש"ח לשנה (לטובת הקליאו, אצל הסוכן שאני מבוטח אצלו, אולי במקומות שונים הפער קטן או גדול יותר).
 
למעלה