חיפה-ת'א-ירושלים-ת'א-חיפה 1:23.3 ק'מ לליטר

dani666

New member
חיפה-ת'א-ירושלים-ת'א-חיפה 1:23.3 ק'מ לליטר

ואם נפרט (הקריאה מצטברת במחשב הדרך מחיפה):
חיפה (הדר) לאחוזה ואז לת'א. נהג + נוסע - 1:25.6
ת'א/ר'ג לירושלים. נהג + 2 נוסעים - 1:22.7
ירושלים לת'א. נהג + 2 נוסעים - 1.22.7
ת'א לחיפה (מת'מ). נהג + נוסע - 1:23.3
מת'מ להדר ואז לאחוזה. נהג + נוסע - 1:22.7

כל הנתונים לפי מחשב הדרך. למי שרוצה לתקן למציאות :
בהדר בחזרה המכונית תודלקה שוב. הצריכה בפועל 1:22.2 (לעומת 1:22.7 במחשב הדרך). מדויק למדי.
כמובן שמיותר לציין שמזגן עבד כל הדרך.
בירושלים נכנסנו לבית הכרם ושם איסוף של נוסע וקפיצה למתחם התחנה ואח'כ חזרה לבית הכרם. בחזרה לבית הכרם נרשם 1:21.3

אהה... מהירות... 85 קמ'ש (ותודה לבקרת השיוט) ברוב הדרך (אם כי היו אזורים יותר פקוקים גם בדרכים הבין עירוניות שחייבו בטול של בקרת השיוט.
85 קמ'ש - 1,500 סל'ד שזה פחות ממומנט מקסימלי (מתקבל ב 1,750).

וכן. אני יודע שאין תמונות.

ופרט שולי למי ששכח :
C3 פיקסו ט'ד ידני.
 

xfwind

New member
יש מצב נסעת יותר לאט מ-85

אצלי יש גם תצוגת מהירות GPS ותמיד היא יותר נמוכה ממד המהירות של המחוג וגם התצוגה הדגיטלית של המהירות שנקבעה בבקרת השיוט.
 
לא כל דיזל כדין דיזל מודרני קטן מנוע

בעל ג'יפ יפני גדול אוטומטי מנוע דיזל בנפח סביב 3L סיפר שאצלו המספרים הם כדלקמן:
אטנסיונה !
1:7 בעיר
1:9 - 1:10 מחוץ לעיר.


ייתכן שהסיבה היא קשורה לעובדה שהוא מתגורר כמוני באזור ההר. ביום עם ראות טובה אנו רואים את הסי שור הצנוע לכל אורכו מאשדוד ועד לחדרה [מה שמכונים הרי המרכז וירושלים], אבל, יש רכיבים נוספים לפער למשל, להגינות, הג'יפ גדול. לא מדובר לא בC3 ואפילו לא בפיקנטו
 

חן 1111

Active member
יש כמה הבדלים. הג'יפ היפני הגדול שוקל

כמו שני C3 בערך, אז למה שלא יצרוך פי שניים? בנוסף הוא אוטומטי, ואני מניח שהוא לא נסע 85 קמ"ש מחוץ לעיר.
 


ובנוסף הג'יפ גבוה משמעותית מהC3 והוא גם כן פחות אוירודינמי ולפיכך נלחם בהתנגדות אויר גדולה
גם זויות המשקפים מעידות על אוירודינמיות נחותה: השימשה האחורית וורטיקלית לחלוטין והקדמית לא לחלוטין אבל משמעותית יותר מהC3...אם כי עדיין לא מדובר באוטובוס שהשימשה הקדמית היא כמפרש מתוח תלוי וורטיקלית...]
ובנוסף, נועל צמיגי שטח במבנה קוביות וביניהם חריצים עבים ורחבים... אין כל ספק שהאחיזה ונוחות הנסיעה בכביש הזיבורי הרטוב ו/או היבש מופרעים משמעותית נוסף על הסעודה הגדולה והמשתה [סולר ובלאי...]
 

enigo

New member
ולא לשכוח- מנועים פרימיטיביים

לא יודע למה, אבל מיצובישי וטויוטה - היפנים היחידים שמייצרים רכבי שטח היום (לפחות כאלו שמגיעים ארצה) - מרשים לעצמם לשווק מכוניות ממש לא זולות, עם מנועים עתיקים. המקור של מנוע המיצובישי הוא בקינג שהוצג ב-2002, ומנוע ה-3 ל' של טויוטה הגיע ארצה כבר בפראדו של שנות התשעים. אז נכון שהם עודכנו מאז, אבל בגדול עדיין מדובר במנועי טרקטור גדולים ומיושנים, והיעילות והחסכון בדלק בהתאם. וגם הביצועים - הלנד-קרוזר לא מצליח לברוח לרקסטון בתאוצות קו ישר, למרות שלרקסטון יש מנוע 2 ל' בלבד...
לפחות עכשיו טויוטה מחליפה מנוע בלנד-קרוזר - הגיע הזמן.
 

kitt

New member
בסיטרואן הסטיה היא בד"כ 2 קמ"ש מתחת לGPS

 
למעלה