יונדאי 30 פרימיום משנת 2013, 20,000 ק"מ

כולנו מסכימים

אני משוכנע שגם הוא מסכים. הוא הרי יודע שלא כולם יכולים למכור רכב דומה לשלו, בן כשנתיים, יד 2 בקלות כמוהו. מאלף סיבות...רבים אחרים לא יודעים לשמור על הרכב כהלכה והוא נעשה שרוט ורקוע עד כדי מראה כמו רקיעות נחושת לא מקצועיות ולא אסטטיות...וגם תיקוןנים במידה ומבוצעים, אף פעם אינם באיכות של המקור
אהרון לכל היותר [ואני משוכנע שהוא יסכים לכך], מסביר על הסטנדרטים שלו עצמו, הוא אוהב לנהוג בצמיגים איכותיים ובמצב כמעט חדש, ועם בלמים שהם OEM ואין בזה כמובן רע וזה עוזר לו להגיע לחישובים שלו... אבל אנחנו כולנו יודעים שהשוק ככלל איננו בהכרח מתנהג ככה.
אני זוכר שבאופנוע שהיה לי, היה לי חשוב התחזוקה ברמה של 100% [כי גם כך בטיחות של אופנוע רעועה משמעותית], אז שם התקנתי רכיבי OEM בלבד. החלפתי לרפידות בלם לפי המספר הסידורי של היצרן אופנוע [מי עוד עושה ככה? ובארץ זה סופר נדיר! קניתי אפילו צמיגים בחו"ל והבאתי לי עם חזרתי מחו"ל], ושם אף פעם לא נוצר בלאי בדיסקים אפילו אחרי 7 שנים...ואני נוהג נכון ובולם חכם אבל בכל זאת המון נסיעות מהירות וכו'...ולהבדיל, ברכב אני מגלה שיש מדרגונת קטנה בדיסק למרות שהרפידות היו עד כה מקוריות, וכלומר שחלקי הOEM אינם באיכות של מה שהיה באופנוע וזה גם ברור. היה לי אופנוע שביחס לאופנועים הוא 17 דרגות מעל הרכב הצ'וקו שיש לי כיום ביחס לרכבים... וגם זה בסדר. אני חסיד גדול של בטיחות אקטיבית וזה נתון גם בידי הנהג...מאד סובייקטיבי, ובאופנוע זה מורכב שבעתיים העסק הזה.
ושלא נטעה, אני נהנה מאד גם מהרכב אבל לא מדובר על האופנוע שטיפס את הקסטל על 150 או 180, כמה ש"בא לרוכב באותו היום"...ותמיד בא..., ולא היה רכב ולא משנה מה שלא נותר מאחור, והכל נטול כל מאמץ שהוא... ואם היה נהג כלשהו ברכב ספורטיבי הוא הצליח לשמור על קשר עין לטווחי זמן קצרים ושלא לדבר כמה פעמים החליף לחיצה בין ברקס לגז בעוד אנוכי על גז קבוע ומעט משחקים...
אבל אם נחזור לעניינינו, כיום ברכב, כיאה לרכב צ'וקו ובכלל ממילא יש לי את ההגנה של רכב [ואני יודע להעריך שכיום יש לי 2 גלגלים נוספים בהשוואה לפעם....], אני מרכיב אפטרמרקט זולים לרפידות הברקס [ואגב אינני מרגיש ירידה בבלימה], ואני נוהג עם צמיגים שהם כבר גמורים לכל הדיעות...אני עוד מושך עם זה כי אני סומך על עצמי וכד'... כוונתי לומר שאהרון כנראה איננו כזה. הוא להבדיל, אוהב צמיגים שאינם בלויים מעל מינימום שבמינימום ורפידות ברקס שאינם בלויים מעל למדיום מסויים ולכן הסטנדרט שלו הולך לחומרה והחישובים מותאמים ללבל הזה הגבוה של התחזוקה... כמובן שאחד כמוהו יישאף להחליף רכב לעתים קרובות כי זה כבר מגיע במקום המון החלפות של רכיבים שיתחילו להתבלות...

החישוב של אהרון אמיתי ונכון. אין שום שקר בדיווחים שלו, אבל זה מתאים ומדוייק רק בעבורו.
 

enigo

New member
לא, החישוב שלו לא נכון ולא אמיתי - וזה עדיין לא אומר שהוא

משקר, אלא רק מוסיף תפוחים ומחסר תפוזים, ולא מבין שאי אפשר לעשות את זה.
 
החישוב שלו נכון עבורו כלומר אם הוא היה נשאר עם הרכב אז

אחרי כשנה הוא היה מחליף צמיגים [כי הוא רוצה טריות פחות מ3 שנתית] וגם רפידות ברקס כי הוא גם לא אוהב בלאי מעל 50% מהסף של החלפת הרפידות...לגבי רפידות, נתקלתי במוסכים אצלנו שרצו להחליף לי רפידות ולא הסכמתי וככה יכולתי לחסוך, אבל זה כי אני מבין. אבל מה עושים כל ההדיוטות? מחליפים בלי לקוש קושיות, וכל זה עולה כסף. אני מבין שכנראה לזה הוא מתכוון. הוא פרפקציוניסט ורוצה לנהוג ברכב במצב חדש דנדש בכל מחיר, ככה שמשומש בן 3, היה צורך להחליף צמיגים, פילטר מזגן, רפידות ברקס וכד'...
 

enigo

New member
מכיר את המושג "לאנוס את השטח" מעולם הניווטים?

למקרה שלא, ועבור מי שלא מכיר, מדובר במצב בו אתה מסתכל על השטח, ומנסה בכח להתאים את מה שאתה רואה למה שהיית אמור לראות אם היית במקום שבו אתה חושב שאתה נמצא. אתה ממצמץ קצת, מטה את הראש, ואז כתף הופכת לכיפה, וואדיון הופך לערוץ, צפון-מערב הוא מערב וכן הלאה. אם רוצים מספיק, או אבודים מספיק, אפשר כמעט תמיד לאנוס את השטח כך שיתאים למה שהיית רוצה לראות - הבעיה היחידה היא שכך טעות הניווט רק הולכת ומחמירה.
זה מה שקורה גם כאן. ואז משפחתית אחרי שנתיים שווה מחירון מלא, ואפילו עוד קצת, אבל משפחתית אחרי עשר שנים שווה חצי מהמחירון, ואפילו פחות קצת. אז עלויות תיקונים ואחזקה ממריאות לשמיים. אז עלות הכסף יורדת לאפס ועוד סטיות קטנות, "אונס של המציאות" כדי להתאים את המספרים למה שאהרון היה רוצה שיהיו. אבל גם הוא יודע שזה אונס, ולכן לאט לאט הטענה זזה לה, וההפרש בעלויות צומח. אם אני זוכר נכון, בפעם האחרונה הוא דיבר על הבדל של 300-500 שקלים בחודש. על פני עשר שנים, זה יוצא עד 60,000 שקלים על פני כל התקופה (שזה בדיוק מה שאמרתי מההתחלה - ובתשובה הוא טען שאני פשוט לא יודע לעשות חשבון...).
בקיצור, אני אומר שוב - מי שידו משגת, וסדר העדיפויות שלו מתאים, שיקנה מכונית חדשה כל שנתיים ויהנה. אבל שיעשה זאת בעיניים פקוחות וידע כי להנאה הזו יש מחיר.
 


אתה יודע מה זה TIEBREAKER?
הנה לקח קצת זמן אבל זה ארגומנט מנצח: בעניין הזה אני מסכים: אהרון צריך לחשב גם לגבי המשומשת בת 10 כאילו היא אצלו וכאילו אותה הוא מוכר כיד 1 אצלו אחרי 10 שנות שימוש ושהיא שמורה כפי שהוא ואישתו שומרים על המכוניות שלה אחרת זה BIAS בחישוב...

לגבי עלות הכסף, היכן הוא אמר שהעלות קרובה ל0 ?

כולם כאן התעלמו מהאספקט של חיסכון. בעבורי הוצאה של עוד 500 שח לחודש, אני מסוגל לה ללא מצמוצים אבל אינני מעוניין! אני חושב שעדיף לי לחסוך את הכסף הזה. זה לא מילת גנאי העניין הזה של חיסכון.
ההשקעה של ה500 שח הללו ברכב שמאבד בקביעות מערכו היא לדעתי דבר מיותר ומטומטם כאחד...
אני מקווה שכחלון שר האוצר שבגד בציבור בעניין הגז, לא ינסה למסות את החיסכון כדי להעשיר את קופת המדינה. חיסכון זה דבר שהציבור צריך להיות מחונך אליו. שימסו את הרכישה ואת החיים הבזבזניים. אחרת כולנו נבזבז כאילו אין מחר, זה הרי קל משמעותית מאשר לקבל החלטות מושכלות לחסוך.
יאללללללללה, במקום לבלבל המוח יותר מדי, נלך לעבוד קצת שיהיה כסף כדי לחסוך
, אחרת נחסכת ההתלבטות הכל כך ראוייה הזאת.
 

kisona

New member
או שתאכלס עדיף לעשות ליסינג ל18 חודשים וזה יוצא אותו הדבר

כמעט כמו לקנות רכב חדש כל שנתיים. זה משתלם יותר כי כל שנה וחצי אתה מקבל רכב חדש מהניילונים ומשלם פחות מקנייה מהיבואן (אם מסתכלים על זה לטווח הארוך)
 

enigo

New member
יש מצב - צריך לבדוק את העסקה הספציפית

כי זה תלוי מאוד בכמה הנחה החברה מקבלת על הדגם האמור.
מצד שני, בחלק מהעסקאות הללו יש עוקץ שיכול להגיע לסכום לא מבוטל באותיות הקטנות (תשלום בסוף התקופה על חריגות נסועה או פגיעות באוטו, חיוב בביטוח דרך ספק שלהם וכן הלאה), אז צריך היות זהיר.
 

גור אדם

New member
על אותו משקל -

אותה פורד פוקוס בת שנתיים. כמובן שזה כמה שהמוכרים מבקשים על רכבם ולא מה שהם מקבלים בפועל.
מה שמראה שהפחת גדול מ-30000 באותם שנתיים.

 

חן 1111

Active member
שכחת רק שפורד פוקוס לא עלתה 130 אלף

קצת פחות, ולא בגלל אינפלציה.
ושסביר שרוב הפוקוס ברשימה שלך הן מליסינג. זה אומר גם שקנו אותן בגיל 3 במחיר די נמוך, וגם שהרוכש המקורי (חברת הליסינג) קנה אותן בסביבות 100.
ובגלל הליסינג השוק מוצף בפוקוס, גם מזדה, וזה משפיע על המחירים. תבדוק לגבי דגמים אחרים, למשל סובארו, תגלה תוצאות אחרות.
בנוסף, שוק המשומשות כרגע נמוך מאוד. אם היינו מדברים לפני שנתיים, המחירים היו שונים לגמרי, והם יכולים להשתנות שוב. מכיוון שהויכוח הוא עקרוני, הוא לא יכול להתבסס על מחירים בזמן נקודתי.
 

aharon d

New member
מעניין איך בעשור

שזה בממוצע של רכב פרטי כ- 150 אלף ק"מ, אדם מצליח לעשות רק שני סבבי צמיגים = 3500-4000 ש"ח, ושני מצברים = 1600 ש"ח
ועוד שפוץ גיר ובזאת לגמור את הכל. ואת זה אני שומע מחבר פורום שאמור להיות לכאורה אדם בקיא בתחום ?

אז אני להבין שבלמים אצלך לעולם לא נגמרים אה חן ? ב- 150 אלף שח צריכים לפחות שני סבב בלמים, וזה עוד כמה אלפי שקלים בוא נראה .... (הרבה).
משאבת מים מה איתה ? החלפת טיימינג (לרכבים שצריכים), מצתי אירידיום (לרכבים שצריכים) ?
ועוד המון בעיות אפשריות ותחזוקה שוטפת מעבר, לרכב שעובר 10 שנים ובכלל לא נכנסנו אליהם (גם בלי שהלך הגיר ששפוצו הוא טיפוסית בין 7000-13000 ש"ח).

אם תצליח בעשור לגמור בפחות מ 15 אלף שח מעבר לטיפולים שוטפים, תגיד דיינו.
החישוב הראלי המינימאלי מה שנקרה לקולה, אומר 15 אלף שח טיפולים בשנה מעבר לשוטף, הווה אומר כ 1500 שח לשנה ממוצע.

ואל תתבונן בתחשיבי חשב לרכבים של משרדי רואה חשבון המתמחים בכך, כי אז הם יצחקו על 15 אלף שח בעשור ששאני עוד נותן (ככה בתור חובב מוטורי)
שמחשב עלויות "ראליות שלנו", כי אצלם זה יותר לכוון 40 אלף שח מוסכים בעשור.
 

חן 1111

Active member
מה הבעיה? הצמיגים המקוריים, ועוד שני סבבי צמיגים,

סך הכל שלושה, כלומר כל סט צמיגים מחזיק 3.5 שנים. סביר לגמרי. והמחירים שציינת הם גבוהים. אפשר למצוא צמיגים גם הרבה יותר בזול. לפעמים צמיגים מתחדשים גם בגלל פנצ'ר שלא ניתן לתיקון, וזה יכול לקרות גם ברכב חדש.
אותו דבר לגבי מצברים. המקורי ועוד שניים, ואפשר למצוא מצברים גם ב-500 שקל. שיפוץ גיר עשיתי לא מזמן. 5500 שקל. שיפוץ מנוע נדיר מאוד שקורה בגיל פחות מעשר שנים. גם משאבת מים. אצלי היא עוד המקורית בשתי המכוניות.
מצתי אירידיום נכנס בטיפולים. יצא בעשר שנים בערך פעם אחת.
בלמים כמובן שנגמרים. אצלי הקדמיים נגמרים בפחות משנתיים, אז גם בשיטה השנייה הייתי צריך להחליף פה ושם.
אתה רוצה 15000 על תיקונים? בסדר. זה עוד 5000, או 500 בשנה. זה משנה מאוד את החישוב?
 

aharon d

New member
הנך נכנס לקטנות ומפספס את התמונה

והיא שעלות רכב משפחתי אוטומטי העולה סביבות 130 אלף שח כיום, בנסועה של כ- 15 אלף קמ בשנה, היא מסדר גודל
של כ- 3000 ש"ח בחודש ואם נחליף אותו מדי שנתיים.

והחלופה של אותו הרכב לו נרכוש אותו חדש, אך נחזיק אותו עד לגיל 10 ואז נמכור אותו, היא מסדר גודל גס של כ- 2500-2700 ש"ח לחודש.

הנסיון שלך להתעסק אריתמטית עם 5000 שח לפה או לשם (בחלוקה ל 120 חודשים) מראה את הבנתך החלשה במתמטיקה (no offence).
הסכומים הפעוטים הללו לא ישנו את גבולות הגזרה שמכמתות לנו את הפערים המספריים ואחזור שוב:
בן 2500-2700 ש"ח עלות לחודש.

וזה בתנאי שאנו על רכב טיפוסי ממוצע, מחד לא בעייתי שישבור לנו את הכיס במוסך כמו איזה רכב אירופאי ממותג VAG שבישראל שוחטים עליו במוסך,
ומאידך לא רכב בקצון השני. אלא ממוצע גס, בו יש מחד גם מזדה 3 אמנם אמינה אך מציפה את השוק ולכן נסחרת בגרושים אחרי 10 שנים,
וגם פורד מהנה לנסיעה, אך לא מי יודע מה אמינה, ומאידך לא מרוששת את הכיס כמו רכב VAG בן 10 שנים כשקורות לו צרות.

הממוצע הכללי הזה בן 2500-2700 ש"ח לחודש הוא הכל כולל הכל:
פחת, עלות הון, בטוחים, אגרות רישוי, דלק לכ- 15 אלף ק"מ טיפוסיים בשנה, ומוסכים (שוטף + מה שמעבר לשוטף ומכומת על ידנו גסות ל- 15 אש"ח בעשור).

גם אם נקח אגב דוגמת קיצון של קורולה, שהיא סחירה יחסית ונגיד שלא עשתה לנו בעיות, הדוגמא הזו נופלת על הקצה הזול יותר של הטווח
שזה לכוון ה- 2500 ש"ח לחודש, כאשר רכב פחות סחיר וקצת יותר בעייתי נופל לכוון ה- 2700 ש"ח.
**אם יש מבחינת בעיה להבין את הגענו ל- 2500, אין כל בעיה להעלות עבורך ועבור הקוראים אקסל מסודר ובו התחשיב - רק תבקש.

אז הנה יש לנו אומדן גס להתמצאות במרחב. למי שיש את היכולת לבחור בין שתי החלופות - של חדש מדי שנתיים אל מול היסחבות 10 שנים,
אני מדגיש למי שיש היכולת וזה רק עניין של להבין מהם הפערים ואז להחליט בהתאם, אזי סביר ונכון שיבחר לרכוש חדש מדי שנתיים ואת
ה 300-500 ש"ח צריכה נוספת לחודש, שיכוון לטובת הנושא הזה.

ולפי משנתו של אניגו לוחם יוקר המחיה וצדק חברתי סוציאלי, למי שאין 300-500 שח בחודש לטובת הנושא (ואלו רבים לצערנו) אז אין,
ושלא יוציא מכיסו בחודש את מה שאין לו, אם החלופה הרעה תהא חלילה להוביל את משפחתו לפשיטת רגל.
 

enigo

New member
ולאן הגעת? ל-60 אלף שקלים שדיברתי עליהם מההתחלה...

אגב, הזנחת בחישוב שלך את העובדה שרכב בן 7-8 כבר לא טורחים לבטח במקיף, והנה עוד איזה 5000 שקלים, אולי אפילו יותר (כי מקיף לרכב בן 5 עולה פחות מאשר לרכב חדש). תוסיף את זה ל-5000 של חן, ויש לך כבר 10,000 שקלים. אז יכול להיות שהסכום אפילו גבוה יותר מ-60,000 שקלים על פני עשר שנים. גבוה יותר מ-6000 שקלים בשנה.
אז כמו שאמרתי מההתחלה (ואני שמח שבסוף גילית שאני צודק) - החלפת רכב כל שנתיים יקרה יותר מהחזקת אותו רכב לעשר שנים. יכול בהחלט להיות שזה מחיר מוצדק ביחס לתמורה (רכב מודרני יותר, חדש יותר, אפשרות גיוון ושינוי), אבל אי אפשר לטעון שאין לזה מחיר או שמדובר בפרוטות (כמו שניסית לטעון בתחילת הדרך).
שאל בהזדמנות את סוכן הביטוח הפנסיוני שלך, בכמה היתה גדלה הפנסיה שלך אם כל חודש היית מפריש לחסכון עוד 500 שקל לאורך 40 שנות עבודה...
 

חן 1111

Active member
לי זה נשמע יקר מאוד ולא שווה את המחיר

לפי המחירון הדגם הפחות מאובזר עולה 75 אלף. כלומר את משלמת עוד 25 אלף על אבזור. צריכה את זה?
קחי בחשבון שלא תקבלי בחזרה את ההשקעה כי ככל שהשנים עוברות הדגם המאובזר יותר מאבד יותר מהמחיר.
במחיר הזה אפשר לקנות מזדה 3 2 ליטר, ועוד יישאר עודף.
או מה דעתך על סובארו XV? לא כל כך נפוצה בשנה הזאת, אבל כמעט אותו מחיר, אולי פחות מאובזר אבל מנוע יותר חזק, 4x4 ועיצוב מגניב....
או אם את לא צריכה את הגודל, אז סופרמיני חדשה לגמרי ועוד יישאר עודף.
ולגבי הפרמיום, נדמה לי שהוא קיים רק בצורה החדשה אז אין טעם לדבר על השוואה לישנה.
 

enigo

New member
באמת? רכב בן שנתיים איבד 50K מהמחיר שלו? אאוץ'...

2.5 שקלים לכל ק"מ רק בירידת ערך נשמע אכזרי מאוד. אני חושב שזה יותר מהתעריף של מוניות, לא?
 

חן 1111

Active member
דווקא מצדיק את התאוריה של אהרן ד. אבל כנראה שהמחירון שגוי

כי ראיתי בלוחות שדורשים הרבה יותר. בערך 130K עבור 2013.
 

חן 1111

Active member
חשבתי שאתה מדבר על הסובארו. XV חדשה עולה 150 ומשהו

ו-2013 לפי המחירון מאה ומשהו (2 ליטר אוט').
היונדאי פרמיום יורדת בשנתיים מ-130 ל-100 אבל יש דגם פחות מאובזר שהוא במחירון 75. קשה להשוות כי אין אותו חדש.
כל זה לפי מחירון יד 2 עד כמה שהוא מדויק.
 
למעלה