סוזוקי ליאנה 2007

morgadvise

New member
סוזוקי ליאנה 2007

שלום לכל חברי הפורום.
אתמול מכרתי בשעה טובה את הרכב הקודם ומתחיל בחיפושים של הרכב הבא.
אני רוצה רכב סטיישן, בקבוצת מחיר של עד 40000, ועם קילומטרז' של עד 120 אלף ומעדיף רכב יפני - קצת פוחד מקוריאניות בגלל ניסיון לא מוצלח שהיה לי.

באילוצים האלה, אני רוצה לקבל חוות דעת על סוזוקי ליאנה דגם 5 דלתות משנים 2007-2008.
מה שמעניין אותי זה
1. אמינות (ובפרט מנוע וגיר כי משום מה אני רואה כמה הודעות ב-יד2 שכמות חריגה של מכוניות "לאחר החלפת מנוע"). האם ישנה בעיה מסויימת לדגם זה?
2. איכות הרכב והרכבה - שמעתי שכל הפלסטיקים הרעישו כבר אחרי 3 שנים. האם זה נכון?
3. שוק של הרכב.

תודה
 

חן 1111

Active member
1. זה רכב אמין מאוד. למעשה אחד האמינים שיש.

לא יודע למה נתקלת בהרבה החלפות מנוע. אולי חיפשת את הזולים ביותר ויש להם ק"מ גבוה.
2. לא חושב שזה נכון, אם כי כמובן שזה סוזוקי ולא מרצדס.
3. בדרך כלל לסוזוקי יש שוק טוב. תבדוק מה המחירים של המתחרות שלה מאותה שנה וכך תוכל לראות. אם כי כמובן קשה לחזות מה יהיה בעוד כמה שנים.
שים לב שהליאנה 5 דלתות היא לא ממש סטיישן. הרכב די קצר ותא המטען שלו לא גדול. אם אתה צריך סטיישן בגלל גודל תא המטען, אז לך בכיוון של יונדאי I30cw, פוקוס סטיישן וכדומה.
 

morgadvise

New member
תשובה

חיפשתי דווקא כאלה שהם פרטיים עם עד 120 אלף קילומטר.
אני רוצה סטיישן בגלל העגלה בבגאז'. או להעמיד על הצד או לקפל ולהעמיד. אחרת בסדן זה יתפוס לי את כל הבגאז' וכאשר יבוא השני (בעזרת השם לא עוד הרבה זמן) אני יהיה בבעיה.
בנוגע ליונדאי הם מעבר לתקציב - הכל מ-50 וצפונה.
בנוגע לפוקוס - הוא חלשה בשביל ההרים של צפון הארץ וחיפה וגם בעיות גיר שסבלו חצי מחברי שהחזיקו את הפוקוס מהשנים ההם בליסינג.
אשמח לעוד הצעות..
 

Yemeth

New member
הליאנה שלנו הייתה מעולה (2004, הדגם החדש)

עם צריכת דלק טובה גם כן. הפלסטיקה הייתה בסדר גמור, מוצקה ושלמה, אם אתה מוצא משהו שבור, קרוב לודאי שזה בגלל הבעלים...
נמכרה תוך מספר ימים (לבחור אילתי שבא בטיסה וחזר בנסיעה).
 

aharon d

New member
מצטרף ומחזק את כל קודמי בשרשור

אגב מחזיקים אחת שכזו במשפחתנו (הרחבה), עדיין יד ראשונה שנרכשה חדשה ב- 2004 (דגם סדאן).
הרכב פשוט אינו מצליח להזדקן.

תקלה אחת שהיתה לו מחוץ לטיפולים השוטפים - חיישן חמצן שהוחלף ב- 600 שח בלבד במוסך סוזוקי של היבואן.
המכונית מאד עמידה וחסונה, לרבות הפלסטיקה.
 

morgadvise

New member
תודה על ההמלצות

בחנתי אתמול רכב ליאנה 5 דלתות דגם 2007, 77 אלף קילומטר, טסט לשנה מלאה.
הטסט הראה את הדברים הבאים:
מנוע: נזילה קטנה (או בהגתו הזעה) של של שמן בחיבור ליוניט שמן, ותושבות מנוע מעט יבשות.
פליטה: תקין
היגוי: כיוון פרונט? זה נראה סתם כסת"ח.. צמיגים לא אכולים והאוטו לא מושך.
צבע: כולו מקורי, לא עבר פחחות וצביעה. פה ושם שריטה.
צמיגים: מ-2002, וכתבו "פגומים". לי נראים תקינים שאפשר לדעתי לנסוע עוד לפחות שנה.
חשמל: מצבר מ-2014
גיר: להחליף שמן.

מחירון של הרכב לפני שיקלול 35500, אחרי 37500. הבעלים הסכימו ל-33000, פחות מזה לא יורדים. מה תגידו על מצב הרכב והאם שווה את הכסף? הבעלים שומר את הרכב עד מחר סוף היום.

תודה!
 

Yemeth

New member
תאריך הצמיגים נראה מוזר

איך שמים לאוטו שנת 2007 צמיגים מ-2002?
אולי 2012?
&nbsp
חוץ מזה, נראה טוב.
 

morgadvise

New member
כן, כמובן 2012... טעות :)

כמה יעלה בערך
1. תיקון של החלפת תושבות מנוע?
2. יוניט שמן? האם יכול להיות שהאטם התייבש וזה הסיבה תקלה? ראיתי את הנזילה, נראה מינורי מאוד.
&nbsp
האם האוטו שווה קניה?
&nbsp
תודה!
&nbsp
 

חן 1111

Active member
נשמע מצוין. אל תשים לב לכל ההערות. סביר שהכל זה כסת"ח.

גם אם יש הזעת שמן קלה ברכב בגיל כזה, לא נורא. אם זה באמת מהיוניט שמן אפשר להדק, או להוציא ולסגור עם אטם או עם טפלון. לא קריטי. גם תושבות אין מה לגעת בינתיים.
 

חן 1111

Active member
אה, ואל תספר לאהרן ד שרכב בגיל כזה נמכר במחיר כזה.

זה יקלקל לו את כל התאוריה.
 

morgadvise

New member
מה התיאורי?

סליחה על הבורות, אבל אני פה מזדמן.. מי זה אהרן ומה התיאוריה שלו?
לדעתכם עם ההערות שווה את הכסף או לנסות להמקח עוד?
תודה
 

חן 1111

Active member
תקרא ממש בשרשור הבא למטה.

התאוריה היא שרכב בגיל כזה שווה בערך 10000 שקל.
למעשה הרכב שמצאת שמור ועם ק"מ נמוך במידה שקשה לתאר. אני הייתי חוטף גם במחיר מחירון, ולך עוד הורידו איזה 10%. אתה יכול כמובן לנסות להתמקח אבל אני מניח שהמוכר יודע מה יש לו ביד ושיש לזה ביקוש.
 

aharon d

New member
מדוע שזה יקלקל לי את התאוריה ?

ראשית הרכב בשרשור זה הוא בן 8 ולא בן 10 כמו בשרשור ההוא עליו דברנו,
כך שאין שום התפלאות שהוא נמכר מעל ל 15 אלף שח. רכבים במצב ממוצע בגיל 8 נמכרים סביב 25-30 אש"ח.
שנית, זהו לא רכב טיפוסי בן 10 שלו 150 אלף ק"מ, אלא רכב חריג ונדיר בנסועתו = רק 77 אלף ק"מ.
כך ש 33 אשח זה לא הרבה מעל לחציון.

כשאנו דברנו פה בשרשור ההוא להזכירך חן - דברנו על הפרמטרים הבאים :
רכב בן 10. נסועה טיפוסית ממוצעת בישראל בשוק הפרטי היא 15 אלף ק"מ.
ולכן רכב בן עשר מבחינתנו ולצורכי אמדן טיפוסיים מחזיק 150 אלף ק"מ.

שים לב שגם רכב בן 8 ושבקושי נסעו בו, לא נמכר במחירון אלא מתחת = 33 אלף ש"ח.
תעשה לרכב הזה fast forward שנתיים נוספות!! תכפיל את הנסועה מ 77 ל 150 אלף ק"מ!! כמו גם התאם את המצב המכאני לרכב כזה
שיש עליו 150 אלף ק"מ (וודאי ברור גם לך שיהיו עוד כמה ליקויים מעבר לכזה שלו רק 77), ואז תראה איך המחיר צונח ל- 15 אלף ש"ח
give or take five.

**לעיתים הנני מתפלא איך אנשים מדברים על משהו אחד ביחס למשהו אחר, תוך כך ששכחו על מה דברנו מלכתחילה וזה בכלל לו מפריע להם!
האם זו טעות מצידך מבלי משים לב - או חלילה בכוונת מכוון, לנסות לעשות ממני או מהקוראים טמבלים ?

אספר בהזדמנות זו שקולגה מהעבודה רכש לפני שנתיים (שנת 2013), ליאנה סטיישן בת 5 (מודל 2008) יד ראשונה מזוג זקנים ולה רק 50 אלף ק"מ.
המחירון אז היה 50 אש"ח, אך הוא שילם רק 45 אש"ח בלבד. זאת מביא בכדי לקבל אמדן, שגם על רכב מאד שמור יד ראשונה עם אפס ליקויים בבדיקה,
שילמו על ליאנה מחירון פחות 10% (וזה היה עוד ב- 2013 כשהשוק היה פחות בעייתי מהיום).

רכבים ממוצעים ישנים (לא אקזמפלר שמור קצונית ונסועה נמוכה) על פי מחקר של הלשכה לסטטיקה, עוברים כיום 2015 יד תמורת מחירון פחות 20-30 אחוז.
ואנו חייבים לדבר על ממוצע הטיפוסי, ולא על הקזמפלר החריג לקיצון, במיוחד כשאנו משיבים לשואל אקראי שנכנס לפה וההבנה שלו את התחום היא יחסית מינמאלית
עד לא קיימת בכלל.
 

aharon d

New member
בבדיקה חוזרת חן, חזקת את דברי ויצאת...

ראה מה כתבת כאן בשרשור שאליו אתה מפנה, כתבת "שרכב בן 10 שווה בשוק 40 אלף ש"ח":
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=207&messageid=178598879[/URL]

ומה אנו רואים בשרשור זה הא חן ?
שדווקא טענתך שלך לדבר כך, שרכב טיפוסי בן 10 נמכר ב- 40 אלף שח אינה אלא הילוזיה שאינה אוחזת במציאות,

משום שלראייה כאן בשרשור זה - אפילו רכב שהוא רק בן 8 (ועוד לא בן 10), ועוד רכב שמור שנסע מעט = רק 77 אלף ק"מ,
אינו מצליח הגיע לרף ה- 40 אלף ש"ח, אלא 20% מתחת לכך = 33 אש"ח.

אז מה אתה אומר חן, פעם הבאה בטרם מביאים דוגמא שאמורה לחזק את טענתך ולהחליש טענתו של השני,
הלא כדאי לבדוק את המספרים שמופיעים בה וביחס למספרים המיוחסים אליה כהשוואה ?

אתה אמרת מקבלים 40 אש"ח לרכב בגיל 10, בשעה שכאן קבלת בקושי 33 אש"ח ועוד לרכב בגיל 8.
חטפת פה גול עצמי מה שנקרא: באת להחליש, אך יצאת מחזק.

ואני בכלל לא מדבר על מה היה קורה "לליאנה טיפוסית ממוצעת בגיל 8", אתה יודע,
כזו שאמורה היתה להיות עם כ- 120 אלף ק"מ ולא עם רק 77 אלף. כי אז גם 33 אלף שח לא היו מקבלים עבורה,
אלא מתחת ל- 30 .
 

חן 1111

Active member
מצד שני, ליאנה זה לא רכב שנמכר חדש ב-130

יותר קרוב ל-110. במבצעים אפילו פחות.
 

aharon d

New member
אימי עליה השלום

שרכשה ליאנה חדשה ב- 2004 ומחזיקה בה עד עצם היום הזה, שילמה עליה בדיוק 118 אלף שח,
בשעה שקורולה משפחתית עלתה 121 אלף ש"ח בדיוק באותה עת ולשם השוואה. אז בהשוואה הזו, הליאנה והקורולה עלו פרקטית ומעשית אותו הדבר.

וכיום ?
כיום שתי מכוניות שכאלו בגיל 10 (מודל 2005) ולמרות כל הרצון הטוב, אינן מצליחות להשיב לבעליהן בעסקת יד שניה יותר מ 15 אלף שח ממוצעים,
עבור רכב שהוא במצב מ-מ-ו-צ-ע ובנסועה טיפוסית של כ- 15 אלף ק"מ בשנה = 150 אלף ק"מ על המונה.

יתכן שהקורולה בשל שמה שהולך לפניה כרכב מאד אמין וסחיר או מה שנקרא מחזיק סטיגמה טובה , תצליח לגרד את ה- 20 אשח ולא 15,
אבל אנחנו כבר הבנו בכל החישובים בשבוע החולף, שהשפעתם של עוד 5K שח ימינה או שמאלה (בחלוקה ל- 120 חודשים = 10 שנים)
ממילא לא תהיה מה שישנה את התמונה הכוללת של העלות החודשית הממוצעת.
 

חן 1111

Active member
אולי היא קנתה את הדגם הכי מאובזר.

אחרת אין לי הסבר. סוזוקי SX4 עלתה עד לא מזמן פחות מ-110 אלף, ובמבצעים אפילו פחות.
קורולה, וכמעט כל המשפחתיות, נמכרו במשך שנים, בדגם הכי בסיסי, בפחות מ-110K כדי להיכנס לקבוצה 2.
חוץ מזה המחירון של ליאנה 2005 הוא בערך 25K.
חוץ מזה, בשנים האלו שנת הדגם התחלפה במאי כל שנה, כך שליאנה בת 10 זה דגם 2006, והמחירון של הדגם המאובזר ביותר הוא מעל 30K.
 

morgadvise

New member
תודה על ההמלצות

בחנתי אתמול רכב ליאנה 5 דלתות דגם 2007, 77 אלף קילומטר, טסט לשנה מלאה.
הטסט הראה את הדברים הבאים:
מנוע: נזילה קטנה (או בהגתו הזעה) של של שמן בחיבור ליוניט שמן, ותושבות מנוע מעט יבשות.
פליטה: תקין
היגוי: כיוון פרונט? זה נראה סתם כסת"ח.. צמיגים לא אכולים והאוטו לא מושך.
צבע: כולו מקורי, לא עבר פחחות וצביעה. פה ושם שריטה.
צמיגים: מ-2002, וכתבו "פגומים". לי נראים תקינים שאפשר לדעתי לנסוע עוד לפחות שנה.
חשמל: מצבר מ-2014
גיר: להחליף שמן.

מחירון של הרכב לפני שיקלול 35500, אחרי 37500. הבעלים הסכימו ל-33000, פחות מזה לא יורדים. מה תגידו על מצב הרכב והאם שווה את הכסף? הבעלים שומר את הרכב עד מחר סוף היום.

תודה!
 
למעלה