יונדאי 30 פרימיום משנת 2013, 20,000 ק"מ

יונדאי 30 פרימיום משנת 2013, 20,000 ק"מ

במחיר 100,000 - נשמע טוב?
האם ה-30 החדשה, לעומת הישנה, מתבטא בדברים מהותיים או בכל מיני גימיקים כמו גג נפתח?
כלומר האם יש סיבה לשלם יותר (15000 יותר) עבור החדשה לעומת הישנה?
אני יודעת שהישנה קיימת רק עד 2012, שולאת עקרונית - האם יש כזה הבדל?
 

enigo

New member
כן, ההבדל מורגש בהיבטים של איכות גימור ואיכות נסיעה

יש גם הבדל בביצועים, אבל לדעתי הוא פחות משמעותי במכונית משפחתית.
 

aharon d

New member
החדשה לעומת הישנה זהו דגם חדש לגמרי

ולא מתיחת פנים. הפער בינהם הוא דרמטי, ומבטא במידת מה חלק מהמהפכה שיונדאי עוברת בעשור האחרון.

ברמה האישית אינני מתלהב לשלם על רכב בן שנתיים יותר מ 60 גג 65 אחוז סדר גודל מערכו כחדש,
זאת משיקולים כלכליים הנדסיים ובהשוואה למה שמקובל בשווקים משוכללים בחול, אך מובן לי שבארץ צרכנות
בתחום המוטורי עודנה משהו פרימיטיבי - שעדיין נשען על מר יצחק לוי, ובטח לא אני הוא זה שישנה את המקובלה בשוק.

ואם כבר נהפוכו :
דווקא נהנה ממנה עת קונה רכב חדש ב 130 אש"ח, ומוכר אחרי שנתיים לפארייר אחר (שלא יודע לעשות חשבון נכון) ב 100 אש"ח.

הבעיה של זה שקנה ממני ב - 100 אשח, היא שבשנתיים הבאות שלו, גם הוא יפסיד פחות או יותר פחת דומה נומינאלית - כ 30 אש"ח,
ובנוסף לכך יוציא גם כסף במוסך - אם לא על תקלות אז על החלפת צמיגים מצבר ובלמים.
כך שהעלות שלי לא רק שזולה ממנו, אלא אני נהנה מרכב חדש בשעה שהוא נסע על משומש.
 
אהרון - ואם אני לא אדם שמחליף מכוניות כל שנתיים?

אם אני אדם שקונה ומחזיק מכונית 10 שנים, האם אז השיקולים שלך משתנים?
תודה על תשובתך.
 
צריך לעשות שאלה כזו

במבחן בחשבון לכיתה ד'. אהרון מוציא מכיסו מאה אלף שקל כל X שנים כמה כסף, ילדים, אם כן יוציא אהרון ב Y שנים?
תנירוני קנתה רכב במאה אלף שקל. הוא נמצא אצלה עשר שנים. הרכב שקנתה תנירוני התברר כלימון רציני ועל כן, היא צריכה לשלם כל שנה שהרכב ברשותה, 2000 שקל למוסך. מי יודע להגיד לי ילדים, כמה הוציאו אהרון ותנירוני בעשר שנים? אני אכתוב למשרד החינוך בנושא.
 

aharon d

New member
דווקא דברנו פה בדיוק על דוגמא כזו

כמדומני בשבוע שעבר - חפשי את השרשור, הוא היה מעניין.

תקציר מנהלים:
השוואנו חלופה של לרכוש כל שנתיים חדש, לעומת לרכוש חדש ולהשאר עימו 10 שנים ברציפות ואז למכור אותו.
בהנחה מקלה שמדובר ברכב אמין (נגיד טויוטה), כך שלא נפלנו על תקלה יקרת תיקון באותן 10 שנים (שאינם מכוסים באחריות)
אזי החסכון במסלול ה- 10 שנים הוא לא יותר מאשר כ- 10-15% מהעלות של החלופת חדש מדי שנתיים.
או בשקלים - סביב 300-500 שח לחודש (מתוך 3000).

האם שווה להשאר 10 שנים עם אותו רכב עד שמזדקן בשביל לחסוך סכום נמוך שכזה ?

עוד נקודה למחשבה: ומה אם נופלים על תקלה יקרה (מנוע/גיר...) באותה תקופת 10 השנים ?
או אז סביר שחלק מהרווח שהיינו אמורים לחסוך - נמחק.
 

חן 1111

Active member
דווקא עכשיו נהיה מעניין. אתה אמרת בשרשור הזה ממש,

שאתה קונה רכב חדש ב-130K, ומוכר אחרי שנתיים ב-100. זה 15 אלף בשנה, או 150 אלף בעשר שנים. לעומת זאת מי שקונה את הרכב הזה ומחזיק אותו עשר שנים ומוכר אותו נגיד ב-40 אלף, הפסיד בעשר שנים 90 אלף. ההפרש הוא 60 אלף. תוסיף ריבית על זה, הגענו בערך ל-75000. עכשיו תוריד פעמיים החלפת צמיגים, פעמיים מצבר, ושיפוץ גיר אוטומטי, סה"כ 10K, הגענו להפרש של 65000 לעשר שנים, או 6500 לשנה.
 

salachshabati

New member
6500 לשנה נותן 542 שקל לחודש, שזה קרוב למה שאהרון העריך.

ציטוט מאהרון "או בשקלים - סביב 300-500 שח לחודש"
&nbsp
דרך אגב: לא הכנסת בחישוב טיפולי בלמים והחלפת טיימינג.
 

aharon d

New member
לפי דבריך אני מבין שלא ראית את השרשור

אז נעשה שדור חוזר:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=207&messageid=178530274[/URL]

"רכב שמוחלף מדי שנתיים, נגיד משפחתית, יצריך תוספת של כ- 30 אלף שח בפחת אחרי שנתיים.
או בתחשיב שנתי - כ 15 אלף שח לשנה.

מי שרכש משפחתית ב- 130 אלף שח מגלה שאחרי עשר שנים היא נסחרת בשוק סביבות 15 אלף שח (פלוס מינוס כמה אלפים תלוי במותג ובסחירותו)
במרוצת 10 שנים הבעלים מבצע בנוסף לטיפולים השוטפים השנתיים, גם החלפת שני סבבי צמיגים, שלושה סבבי מצברים, סבב אחד או שניים
של בלמים, ונניח שהרכב אמין אז עוד רק תקונון קטן אחד או שניים לא יקרים, ומוציא סך הכל סביב 1500 שח בשנה או כ- 15 אלף שח בעשר השנים.

לכן הוא שילם בעשר שנים הן פחת של 115 אלף שח, והן כ- 15 אלף שח עבור הרכיבים המתבלים שתוארו לעיל, וזאת בנחה מקלה
שלא היתה תקלת שבר יקרה (מנוע, גיר, אלקטרוניקה, וכו'... רכב זה דבר מורכב כידוע).
העלות הכוללת היא סביב 115 אלף שח פחת ועוד 15 אלף שח למתבלים בעשור - ובסה"כ 130 אלף שח בעשור.
דהיינו ממוצע שנתי של כ- 13 אלף שח.

שים לב לפער:
15 אלף שח לשנה להחליף רכב חדש כל שנתיים, לעומת כ- 13 אלך שח לשנה בחלופה של לרכוש ולמכור אחרי 10 שנים.
זה שהרכב החדש גם יותר חסכוני בדלק (יתכן גם מעל 20%) ולכן מחזיר חלק מהכסף רק עבור סעיף זה,
זה שהוא חדש ובאחריות ומבטל את אלמנט הסכון של תקלה, זה שהוא אינו דורש התעסקות במוסכים ובמכוני רישוי
וחוסך ימי עבודה והתרוצצות, יותר אמין בשל צעירותו ולכן ממזער את הסכוי להתקע ולכן מוריד את הסכוי לעוגמת נפש,
כבר מזמן סוגר את הפער הקטן שעוד נותר בן האלפיים שקלים בשנה, ויתכן אפילו מעביר את המשוואה לרווח.

עד עתה רק דברנו על עלויות ישירות והראנו, איך להגרר עשר שנים עם רכב לא כדאי במישור הכספי הישיר.
אבל מה שלא דברנו עליו, זו האיכות התמורה השרות הנוחות וההנאה שרכב חדש כל שנתיים מקנה לנו, לעומת רכב שהולך ומזדקן ונמצא
ברשותנו 10 שנים ריבונו של עולם, כשכל העולם ואחותו סביבנו מתקדמים לרכבים חדישים, מודרנים, צעירים, יפים יותר, נוחים יותר,
מרווחים יותר, בטוחים יותר, מאובזרים יותר, חסכוניים יותר, ומשוכללים פי כמה מהזקנה שנמצאת אצלנו ודוהה לה בשמש.
ורק עבור סעיף זה, הייתי מכמת כמה אלפי שקלים טובים שווי בשנה."
 

aharon d

New member
משפחתית בת 10 ב- 40 אלף שח


מספריית בלוקבסטר הקרובה למקום מגוריך בקשו שתחזיר את הסרט בו הנך חי, כי אחרים רוצים להשאילו גם.

להלן דוגמא לרכב משפחתי ממוצע, כזה שחדש עולה כיום כ- 130 אלף שח, פורד פוקוס בת 10.
נשלח עמוד ראשון שעולה ביד 2, כמה מוכרים מבקשים על רכבם. כדוע עסקאות נסגרות בסופו של דבר, לא במשאלת
ליבם של המוכרים או במילים אחרות במחיר שהם בקשו, אלא על מתחת.
אגב מחקר שקראתי מצא, כי רכרבים ישנים נמכרים בישראל ב-מ-מ-ו-צ-ע, פחות 20-30 אחוז מהמחירון.
כדי לקבל פרספקטיבה.

 

enigo

New member
כבר דנו בזה שאצלך תמיד אתה מצליח למכור ביוקר ולקנות בזול

ושיכולת לעשות מליונים אם היית מחליט להפוך את זה לעיסוק העיקרי שלך. אז אין טעם להכנס לזה שוב.
הנה בנאדם שחושב לקנות משפחתית בת שנתיים, מדגם מאובזר, ב-100K - וכולם אומרים לו שזה יקר, למרות נסועה נמוכה מאוד. משמע - המחיר הריאלי של משפחתית בת שנתיים, שגם נסעו בה, הוא פחות מ-100K, משמע הפחת הוא יותר מ-30K.
מצד שני, משפחתית יד ראשונה עם מעט קילומטרים תמכר ב-40K, אם היא מסוג מבוקש. הראתי לך כמה דורשים על קורולות בנות עשר, בלי נתונים מיוחדים של יד ראשונה או נסועה נמוכה.
אבל אני בטוח שכמו בעבר, זה לא יפריע לך לשחק קצת עם המספרים כדי להצדיק את ההחלטות שלך. ורק עוד דבר אחד אחרון - לרוב המשפחות בארץ, סכום של 500 שקל בחודש הוא ממש לא "סכום נמוך שכזה".
 

aharon d

New member
עובדות לחוד ומציאות לחוד

הפורום הזה מחזיק בחובו כל מני חברים, חלקם בקיאים בתחום אחד, חלקם באחר, מרביתם בתיקון חומרה שבתחום המוטורי כך שכל
שאלה על זיז או על פיוז הם ידעו מיד להשיב, ובעלי היכרות עם דגמי רכב לדורותיהם בכבוד ובגאון רב.

אך את אלו שיודעים לעשות מתמטיקה נכונה, איך נאמר זאת בעדינות הנדרשת, את אילו לצערנו הרב, על כף יד אחד יהיה קשה לספור
וזה חבל, כי היה רצוי שיהיה כאן לפחות מומחה אחד בנושא הזה - על מנת שהקוראים יקבלו חוץ מתשובות טכניות על רכבים
גם המלצות מבוססות השכלה פיננסית ומתמטית - מה שכרגע אין פה (כמעט) לאף אחד.

כשאתה תראה משפחתיות בנות 10 נמכרות בשוק הרכב המשומש והמוצף של ישראל 2015 ב 40 אלף שח,
תרים אלי צלצול, כי אז אתה ואני נעשה המון כסף.
כרגע גם הקורולות שהן פחות או יותר מסמנות את הקיצון הסחיר ביותר במחלקת המשומשות, בגיל 10 ובתנאי השוק המוצף דהיום,
עוברות יד סביב אזור חיוג 20 אלף שח (מידיעה לא נחוש), וגם זאת רק באם מדובר באקזמפלר סופר שמור, מלוקק, וחף מתאונות או פגיעות.

אך השוק כידוע אינו מורכב רק מקורולות ואם כבר נהפוכו, ולכן הערך הראלי בשוק הישראלי לרכב משפחתי מ-מ-ו-צ-ע (לא קורולה) בן 10,
הוא סביב 15 אלף שח פלוס מינוס 5K שח ימינה או שמאלה. ימינה אם זו קורולה סחירה, שמאלה אם זו צרפתיה בלתי סחירה.

**שכן מכר את האוקטביה שלו בת ה- 10 לפני שבועיים ואחרי המתנה מאד ארוכה. למרות שהמחירון נע סביבות 20 אלף שח,
יותר מ 13 אלף הוא לא קיבל בעדה. אוקטביה היא מחד לא קורולה ומאידך גם לא צרפתיה. נראה שמייצגת נאמנה את הממוצע של מה שקורה היום בחוץ.
 

enigo

New member
בעולם שבו אתה מוכר משפחתית בת שנתיים ב-100K, יש גם משפחתיות

בנות עשר ב-40K...
 

the annonymous

New member
לפי מה שאתה אומר רק חמור יקנה רכב חדש

צרכן נבון יקנה אוקטביה בת 10 במחיר ירידת הערך של הקורולה החדשה, לא יעשה מקיף ולא יעשה שום טיפול. גם אם היא תמות אחרי 8 חודשים עדיין יעלה לו הרבה פחות לקנות עוד אחת ואת הגויה למכור לחלפים.
&nbsp
בחישוב פשוט הרכב יעלה לו כ 20,000 לשנה כולל הכל חוץ מדלק. האוקטביה שלך עולה הרבה יותר.
&nbsp
העיקר מזל שיש כאן מומחה למספרים.
 

aharon d

New member
יש לנו יכולת לבחון כמה עולה אפשרות שכזו

ונוכל אף לחשבה. אך מה יותר טוב מזאת:
יש ברשותנו כבר מתאר קיים שחושב על ידי בדיעבד ממש אחרי שהחזקתי רכב משומש בן 10 (למעשה קצת יותר מבן עשר)
ולמשך כארבע וחצי שנים. נוכל להשתמש בו כמדד (רפרנס).

מי שיעלה בארכיון כאן את שנת 2006 - יתקל בשרשורים המתארים את רכישתי דאז של סוזוקי באלנו משומשת מודל 1995 עבור אשתי.
זאת כאשר הבאלנו היתה יד ראשונה (בת 11 אמנם) אך עליה רק 74 אלף ק"מ
ושמורה באופן חריג.

נסעה על הבאלנו המוזכרת אשתי כ- 4.5 שנים עד שמכרנו אותה בינואר 2011 - בדיוק כשאשתי קיבלה ממני במתנה (ובהפתעה) את הקורולה
החדשה הראשונה שלה מודל 2011.

חישוב שבצעתי אז בשנת 2011 מצא - שהממוצע עלות לחודש על הבאלנו היה (בשקלים של אז) כ- 1700 ש"ח לחודש,
כאשר המעבר לקורולה חדשה 2011 העלה אותנו לאזור 2600 ש"ח לחודש.
קרי: תוספת בת 900 שקלים נומינאלית. או באחוזים, חלופת הבאלנו היתה כ- 35% זולה יותר מחלופת הקורולה החדשה.

משהבנו זאת הגעתי למסקנה שלא כדאי מבחינתי לחסוך 900 ש"ח לחודש (35%) מעלות קורולה חדשה בניילונים, רק על מנת להתפשר
כה רבות ולהסתפק בסוזוקי באלנו ישנה וזקנה, ולכן החלפתי לאשתי את הרכב לחדש.

אז כן, זה עלה לנו עוד 900 ש"ח לחודש יותר, אך איזה הבדל של שמיים וארץ בין המכוניות, וכמובן ברמת הבטיחות שהיא אלמנט חשוב לא פחות
מאיכות הנסיעה במיוחד ברכב שמדי יום נוסעים בו היקרים לי ביותר - אשתי והילדים.

אזכיר: הממוצע בסך 1700 שח לחודש היה לרכב שנרכש בגיל 11, ונמכר כשהוא בגיל 15.5 שנה.
הממוצע בסך 2600 ש"ח לחודש היה עבור קורולה חדשה בניילונים, שנרכשה בשנת 2011 (ונמכרה בדיוק שנתיים לאחר מכן בפברואר 2013).
**לכל המתואר לעיל, יש שרשורים כאן בתפוז בארכיון ואם מעניין את מישהו להזכר, פשוט שיריץ חפוש (או יבקש עזרה ואנסה למצוא לינק).

ותיכך יקפוץ פה אניגו כולו מתנשף אולי כמעט נחנק, ירים את דגל יוקר המחיה ויזעק כלפינו ובצדק, "שבל נשכח שיש כאלו שאין להם את
אותם 900 שח. אז מה עושים ? "
ואני בהסכמה גמורה ובצער
על המצב הכלכלי של מרבית יושבי ארץ זו אשיבה לדבריו:
"שלמי שאין את אותם 900 ש"ח השאלה כמובן אינה רלוונטית ממילא, כי הוא פשוט אינו יכול לבחור באופציה הזו גם אם היא חכמה ונבונה
יותר במישור הכלכלי הנדסי צרכני, והוא בהחלט היה בוחר בה אילו רק היה יכול."

לכן בבואנו להתייחס לעלויות ולהבדי המחיר, כל האמור מבוסס על מצב שבו לבוחר בין החלופות ישנה אפשרות מעשית לבחור במי מיהן,
לאחר שהבין את המשמעות ואת הפער הכספי כפי שחושב והוסבר בפניו. ובמצב שלבוחר אין באמת בחירה, כל הדיון אינו רלוונטי עבורו מלכתחילה.

שואל בפורום שנכנס ומתעניין "האם לרכוש רכב בן שנתיים בעלות 100 אלף שח", ככל שההגיון הסביר מוביל אותנו, אנו מניחים שיש לו האפשרות
לבחור גם רכב חדש ב- 130 אלף ש"ח. ולכן אם רק נסביר ונראה לו את פערי המחיר האמיתיים, אלו שלמרבית הצרכנים אין מושג לגביהם,
סביר להניח שלאחר שיבינם וגם ויפנים את הדרוש, יבחר הוא באפשרות של רכב חדש ב- 130 אש"ח.
 

the annonymous

New member
אז האחזקה של הבאלנו שלך היתה מאוד יקרה

עד לפני שנתיים לאשתי היתה גם באלנו מודל 97 אבל יד חמישית ו 350K ק"מ. החזקנו אותה 3 שנים שבמהלכן החלפנו רק מצבר.
&nbsp
כל הפחת בתקופה הזו היה 5K וגם זה כי היא נמסרה לטרייד אין.
&nbsp
במקרה של הבאלנו הפשרה היתה גדולה אבל רכב במחירים של עד 15K היום זה כבר C4 ואוקטביה ששם הפשרה היא מזערית.
&nbsp
שים לב שגם בחשבון שלך ב 10 שנים יש לך עוד רכב.
 

aharon d

New member
נ.ב

אכן דנו בנושא - רק מי שטען "שאפשר לעשות מיליונים..." זה היית בכלל אתה (לא אני).
בשעה שאני היה זה שניסה להסבירך ההפך: "מדוע אי אפשר לעשות מיליונים בסחר ברכב משומש".

תזכורת למי שאמנזיה תוקפת אותו מדי בוקר מחדש - ראה מה כתבת:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=207&messageid=178531222[/URL]

וראה מה השבתיך:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=207&messageid=178532270[/URL]
 

enigo

New member
אם רק תהיה אדיב מספיק כדי להראות לי איפה כתבתי שאתה

זה שאמר שתוכל לעשות מליונים?
רק תרגיל מונחה למי שלא הצליח להבין מה אמרתי אז, ולא מצליח להבין מה אמרתי הפעם. בעיות בהבנת הנקרא הן פשוט מכה...
 
באותו השרשור מצאתי את הטקסט הבא

שנרשם בקורטוב של ציניות הומור ואירוניה הדרים להם בכפיפה אחת...
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=207&messageid=178531803
&nbsp
למעשה שניכם מודעים לכך שמחיר המשומשות יורד משמעותית ורק אהרון מעיד שהוא מצליח למכור במחיר גבוה את רכביו בגלל כל מיני סיבות ייחודיות אך שזה יוצא מהכלל שמעיד על הכלל...
 

enigo

New member
הבעיה מתחילה כשאתה מתחיל לבסס תאוריות שלמות על מקרים

נקודתיים ויוצאי דופן.
כשאתה מוסיף לזה עלויות תיקונים מוגזמות, החלפות צמיגים כאילו היו גרביים (אבל בעלות של תחתוני קשמיר) וכן הלאה - אז החשבון יוצא מעוות.
אין לי בעיה עם זה שאהרון מחליף מכונית כל שנתיים - אדרבא, שיהיה לו לבריאות ושיהנה. בתכריכים אין כיסים, כמו שנוהגים לומר. אבל כשהוא מנסה לשכנע שזה זול יותר מאשר להחזיק ברכב לאורך שנים, או שההבדל בעלות זניח, אז זה כבר פשוט הטעיה.
 
למעלה