גולף דור 3, סל"ד צונח מתחת לסל"ד סרק בעזיבת גז

Vaderom

New member
גולף דור 3, סל"ד צונח מתחת לסל"ד סרק בעזיבת גז

כאמור בכותרת, גולף דור 3, שנת 97, מנוע 1.6 100 כ"ס, הזרקה רב נקודתית.

אחרי נסיעה או אפילו סתם תזוזה מהמקום, אם לוחצים את הקלאץ' ועוזבים את הגז, הסל"ד צונח אל מתחת לסרק (סרק 900, הסל"ד צונח לפעמים אפילו עד 300-400) ואז עולה חזרה בתנודות עד שמתייצב על הסרק התקין אחרי 2-3 שניות.
ככל שהיה יותר גז לפני לחיצת הקלאץ' ככה הסל"ד צונח יותר והתנודות חריפות יותר.
התופעה מופיעה גם כשהרכב קר וגם כשחם, אם כי על חם היא יותר משמעותית.
אם המזגן דלוק התופעה משמעותית עוד יותר.

התופעה הייתה קיימת מזה תקופה אם כי כמעט ולא מורגשת והחריפה באופן משמעותי מאוד מהר בשבוע-שבועיים האחרונים.
הרכב תקין, עבר טיפול לפני כ2000 ק"מ, כולל שמן, פילטר, פילטר אוויר, חוטי הצתה חדשים ועוד מספר דברים לא קשורים. יש שמן, יש נוזל קירור, הרכב לא מתחמם. הסרק יציב כמעט לחלוטין, מטייל אולי בטווח של 50 סל"ד. מניע תקין.

מה זה יכול להיות? חיישן? מערכת הזנת דלק עייפה?
 

Vaderom

New member
הטורים בסרק עם מזגן מטיילים מעט, אבל בסה"כ יציבים

מטיילים בטווח 50 סל"ד מעל/מתחת לסרק.
גם הבתנעה, אגב, הטורים מטיילים/מתנדנדים המשך כמה שניות עד שהם מתייצבים על סרק תקין.

יש דרך לבדוק מנוע צעדים לפני החלפה? קוד תקלה במחשב? בדיקה פיסית?
 
בעבר הייתה לי בעייה דומה באופנוע

זה היה או בגלל מה שרשם לך סלח שבתי או בגלל חיישן מצערת אם כי בריחת צינורות וואקום [במידה ואינם במקומם] זה לא משהו שיהיה בסדר ורק לעתים יהיה לקוי. זה הרי לא חוזר לבד למקומו...
לפיכך, לאור התיאור שלך אני מהמר על חיישן מצערת...
&nbsp
תעדכן
 
למעלה