אביב מגיע – מה ללבוש?

אביב מגיע – מה ללבוש?

האביב הוא עונת הלבלוב, בפריחה ובעיקר - ההתחדשות. אתן מוזמנות לגלות מה מצפה לנו באביב 2011. מיקה מונטנה, מבכירות הסטייליסטיות בישראל, מגיעה לפורום לאירוח בנושא אופנה וסטייל. אנו מזמינים אתכם להצטרף ולשרשר שאלות להודעה זו ומיקה תענה עליהן ביום רביעי, 13.4.11 בין השעות 13:00 – 15:00
מידע נוסף על מיקה מונטנה
מיקה מונטנה, מבכירות הסטייליסטיות בישראל ומנהלת מחלקת כלות ושמלות ערב ב-Stylish. בוגרת לימודי ייעוץ תדמית וסטיילינג ב-FIT (Fashion Institute of Technology), ניו יורק, והתמחתה במשך חמש שנים בעבודות סטיילינג בניו-יורק, כולל התמחות ב-Personal Shopping בעיר הגדולה. למיקה ניסיון רב כסטייליסטית בהפקות אופנה, כולל הפקות שער למגזינים "לאישה", "את", קטלוגים ל-Benetton (בניו יורק), דיזל, לי קופר, פוקס, איקאה, מילה, קסטרו, קנוולו, סטיילינג לפרסומות טלוויזיה של 012, נולד לרקוד, יד 2, קוקה קולה ועוד. מיקה היא רכזת מגמת סטיילינג בהנדסאים שנקר. בעבר שימשה כסטייליסטית הבית של רשת ZARA בישראל.
 

newKiticat

New member
טוב, אני יודעת שיש בפורום כבר סטייליסטיות

אבל בכל זאת: מישהו מוכן להסביר לי פחות או יותר מה זה סטילסט? איזו הכשרה, לימודים, ניסיון? איך נכנסים לזה, זה עצמאי מן הסתם? איך נראה סדר היום של סטילסט והאם באמת אפשר להתפרנס מזה?
 
אני. ואני ממש מתפרנסת מזה

במשך ה-7 שנים האחרונות למען האמת. וזה לא רק טייטל מרשים (כי זה אופנתי עכשיו, כמו שפעם ברמנית היה אופנתי)
 
אוי, זה קטע לי את ההודעה באמצע!

בקיצור, חוץ מטייטל "מרשים" כביכול זה ממש מקצוע. וכמו כל מקצוע - רצוי להבין בו ולדעת מה עושים. וזה מקצוע קשה, בעולם פרטי. לאחרונה יש אינפלציה בשוק הסטייליניג בישראל והכל מוצף בזה. אני בטוחה שיש מקום לכולם, הטובים ישרדו. כרגיל :)
 
זה באמת טייטל מרשים

לא סתם יש הרבה מה ללמוד על זה וכל מה שקשור לזה. וזה באמת נשמע קשה, עם כל הכיף שבלעבוד במשהו שאת אוהבת. ואת בהחלט צודקת, כמו בכל מקצוע, הטובים ישרדו :)
 

newKiticat

New member
סליחה שאני אומרת

אבל יש הרבה תחומים שאפשר ללמוד שלא בדרך פורמלית. להבדיל אלפי הבדלות, אני למדתי תקשורת ובמסגרת התואר למדתי גם לימודים מקצועיים- עיתונאות כתובה. האמת? אלה היו השיעורים הכי משעממים בחיים שלי. הרגשתי שאני מפגרת או משהו כזה, כי כל הזמן לימדו אותנו דברים שנראו לי ברורים מאליו. דברים שברגע שהתבקשתי, ונזרקתי למים, ביצעתי יפה מאוד גם בלי הכוונה ובאפס מאמץ.
 

newKiticat

New member
והשאלה שלי הייתה יותר בקטע

של - אם יש מקום כזה בכלל ללמוד, ואם יש- אז מה לומדים במסגרתו. זהו, רק מעניין.
 
כפי שאמרת, זה באמת לא אותו דבר

אני לא מבינה בסטיילינג בכלל, אבל אני יודעת שזה הרבה יותר מסתם להתאים צבעים או מידות, טביעת עין ויצירתיות שיש לבנאדם זה מעולה אבל זה לא מספיק, (לדעתי.. כן?) יש בתחום הזה כ"כ הרבה מה לדעת.. בדים, גזרות,צבעים מידות, מבניי גוף וכו' אז אני כן חושבת שעדיף בסיס מלומד או לחלופין ניסיון של שנים רבות בתחומים שקרובים.
 

newKiticat

New member
אני מתארת לעצמי

שיש לזה הרבה יותר מזה. לדעת להתחבר לאנשים- ולשכנע אותם לצאת מהמסגרת. לא בכדי התוכנית של טריני וסוזנה מכוונת למקום הרגשי. לבגדים יש השפעה מאוד גדולה על התחושה האישית שלנו.
 

newKiticat

New member
המשך

ושאת הדברים האלה, דווקא את הדברים האלה, שיהפכו סטיילסטית שיודעת לסטיילסטית טובה- אי אפשר ללמד. you either got it- or not.
 
זה שני חצאים של שלם.

זה חשוב כמו שהידע והטווח והניסיון חשובים- וצריך את השנייים כדי להיות סטייליסטית טובה. אני בכל אופן הייתי מחפשת סטייליסטית עם שני האלמנטים. חוץ מזה אסור לזלזל בידע של אנשים שכן התאמצו ולמדו, זה בכל זאת לא קל.
 

newKiticat

New member
אבל מה זה לימודי סטיילינג?

אני מכירה כאלה שזה חלק מלימודי תפירה ותדמיתנות, ואני לא בהכרח חושבת שצריך לדעת לתפור כדי לדעת לעשות סטיילינג.
 
מזה לימודי סטיילינג?

את צריכה לשאול את מי שלמדה. לי
?? אבל לגבי התפירה- זה קשור- כי ככל שהידע שלך הוא מניפה פתוחה יותר וככל שאתה מבין ביותר תחומים שקשורים בסטייל אתה תהיה סטייליסט יותר טוב, כי הטווח שיש לך בראש ממנו אתה "יוצר" סטייל לאחרים הוא גדול. זה כמו בכל תחום אחר- בישול נניח- נכון שאפשר לא ללמוד אבל לא יעזור, ככל שאתה מכיר יותר מטבחים- כלים- חומרים מהמם עשויים כלים- כימיה של חומרים- כך יש לך את הפוטנציאל להיות מדוייק יותר, טוב יותר ומקצועי ביחס לטבחים חובבנים שאולי מכינים אוכל טעים- אבל בזה זה מסתכם.
 

newKiticat

New member
לא יודעת,

יש לי התמצאות די רחבה בתחומים "נושקים" לסטיילינג, ועדיין אין לי מושג מה לומדים בלימודי סטיילינג אם זה לא משהו שלומדים מתוך ההקשר של כל אותם תחומים נושקים. אז כן, אני אשמח שמישהי תאיר את עיניי.
 

newKiticat

New member
אבל אני באמת נוטה לחשוב שסטיילינג

זה משהו שלא לומדיםב צורה פורמלית... אז אם אני טועה- אז כן, שיאירו את עיניי. אין ספק, שבשביל לדעת צריך ללמוד.
 
למעלה