אי-טי החייזר יינחת בעוד שעות ספורות בכדוה"א

yaakii

New member
אי-טי החייזר יינחת בעוד שעות ספורות בכדוה"א

(לא לפתח ציפיות, זה לא אמיתי
) הוא ייכנס למציאות שהוא לא מכיר שבה עליו לעצור ברמזור אדום על-מנת שלא יידרס, ללמוד איך לדבר (נניח שאת השפה הוא כבר מכיר) בנימוס לאנשים אם הוא מעוניין להתקשר עם מישהו ועוד אין-ספור כללים שאדם רגיל לומד מרגע בו הוא נולד באופן טבעי, והדרגתי. אלא שלאי-טי אין משפחה שתדאג לו ומישהו שיכווין אותו. נניח שיש לכם דקה שבה תוכלו להיפגש עם אותו חיזר, ולנסות להסביר לו איך עליו לשרוד בעולם. איך תדריכו אותו? האם תפנו אותו לספר החוקים של המדינה? אולי תתנו לו מספר כללי ברזל מצומצמים? מה יהיו אותם כללים?
 
לכל בנאדם יש אינטרסים

כדאי שתנסה להבין מהם האינטרסים שלו לעזור לך לעומת להיות נגדך לפני שאתה מקשיב או לא מקשיב לו. האינטרס שלי הוא לכוון אותך בגלל שאני ארגיש טוב עם עצמי, ואין לי אינטרס להרע לך בגלל שאני אשמח שעוד איטים יבואו אלי אחריך להכוונה. 2. אנשים נהיים אמינים רק ברגע שהם הוכיחו לך את אמינותם, להוכיח את אמינותך אתה יכול רק ע"י לוותר על משהו שמאוד חשוב לך לטובת האחר. 3. אם תחייך הרבה ותנסה לעזור לאנשים ככל שתוכל תראה שהם יחזירו לך באותו מטבע, אבל תבחר את האנשים שאתה עוזר להם בקפידה, כאלו שבמידה והם לא יבינו אותך לא יוכלו להרע לך. 4. תקשר לקבוצה קטנה של אנשים שאתה כבר סומך עליהם (במידה ואתה חשדן שלא סומך ישירות על כל אחד), ושמור עליהם מכל משמר, אלו חבריך האמיתיים והם תמיד יהיו שם בשבילך, ולעיתים עצתם טובה בהרבה משיקול דעתך לבד. כל אלו עצות למישהו שבאמת אין לו אדם אחד לסמוך עליו בעולם, אני אישית ממש לא עושה דברים ככה, ולכן נכוות המון המון פעמים, אבל תמיד יש לי את ה"גב" הזה של משפחה וחברים, אז אני יכולה להרשות לעצמי לבטוח לפעמים גם בזרים, או באנשים שעוד לא הוכיחו את עצמם כחברים. גם חישוב האינטרסים הקר הזה נועד רק למי שאין לו יכולת הבחנה מינימלית בחברה עדיין בגלל שלרוב ניתן לראות על אנשים אם הם מתכוונים להרע לך או להיטיב איתך (כמובן לא ב100% אבל עדיין). אני אישית יוצאת מנקודת הנחה לרוב שמתכוונים להיטיב איתי, ואז נפגעת בפעמים וצודקת בפעמים אחרות... אבל שוב- לי יש גב, ולחייזר הזה אין (אלא אם כן הוא ייקשר אלי ואני אספק לו את הגב).
 

pukacho

New member
מציאות חדשה....../images/Emo153.gif

שלום yaakii , אכן שאלה מאתגרת מאוד ! הייתי אומרת ל - איטי אין הרבה אופציות , וההצעה הכי טובה שאוכל להציע לו היא - לבחור לו מהר ככל האפשר קבוצת השתייכות{אפילו קטנה}- קבוצה שיבחר לעצמו לפי ראות עיניו,{ גם בהתחשב שרק עכשיו הגיע ואינו מכיר אף אחד.} - אליה הוא ישייך את עצמו , וממנה ממילא ילמד וירכוש את המימנויות הנדרשות לקיומו והתפתחותו.קבוצה זו תוכל להעניק לו תמיכה ומשמעות עמוקה להיותו חבר בה. ואם אכן קבוצה זו תשכיל לפתוח את ליבה בזרועות פתוחות לקבלו באהבה ללא תנאי , אזי כולם ימצאו עצמם מאושרים בחיבור הזה. איך אתה היית נוהג. או מה אתה היית מציע - אשמח לשמוע !
 

yaakii

New member
תודה. הצעת מעניין,

אך יש חשש שהוא ידבק בחבורה של אנשים רמאים שינסו לנצל אותו. אני חושב שהייתי מציע לו פשוט לצפות מהצד, עד כמה שזה אפשרי. למצוא פינה כלשהי ולנסות לחקור את נוהג העולם באופן עצמאי, וכך הוא יגיע למסקנות שיגיע.
 

דינה54

New member
סביבה מאתגרת...../images/Emo131.gif

yaakii יקר, צודק, תמיד קיימת האפשרות הזו , שנקלע לסביבה שאינה בריאה עבורינו , אך עדיין לא הייתי מוותרת מהר כל כך על אפשרות הבחירה הזו בחיינו. להפך , המאמץ והיגיעה שיושקע בחיפוש הקבוצה המתאימה ,רק יחדד עבורו באיזו קבוצה הוא אכן רוצה לדבוק ולהשתייך. ובכלל, בוא ננסה לאמץ לעצמנו מחשבות טובות , ונקווה שלא יפגוש מייד את אותם אנשים שכל מעיינם לנצל את הסובבים אותם. אי - טי , בוא אלינו....
 
למעלה