החיאה

החיאה ../images/Emo101.gif ../images/Emo193.gif

הפורום נכנס לתרדמת קצרה , ולפני שהפורום ייסגר - בואו נראה אם אפשר לשמור את המקום הזה שמהווה במה לנוער. אז , אם מישהו נשאר בסביבה או חדשים שרצו להצטרף וראו שהבסטה נסגרה - מיני התפקדות ואפילו שאלה פילוסופית משהו
שם: גיל: ספר\סרט טוב אחרון: ולשאלה : למה בעצם פילוסופיה ? למה להתעסק במשהו שלעתים מרוחק מחיי היומיום ובאופן כללי מהגיל שלנו?
 

בארבאבא

New member
אני אעשה הנשמה,ואתה מכות חשמל!../images/Emo3.gif

שם:ליאת גיל:18 וארבעה חודשים. סרט טוב אחרון:הממ...הסרט האחרון שראיתי בקולנוע זה "פעילות על טבעית".לא כזה טוב,אבל נחמד.מבהיל מעט. ולשאלה : למה בעצם פילוסופיה ? למה להתעסק במשהו שלעתים מרוחק מחיי היומיום ובאופן כללי מהגיל שלנו? כי בפילוסופיה אתה לומד,אתה נפתח לדברים חדשים,כי זה מעניין.ובגלל שזה מרוחק מחיי היומיום ו"לא לגילנו" כביכול. זה גורם לך גם לפתוח את הראש,להכיר דעות של אחרים.
 
חדשה

מנסה להצטרף
אני מעין ואני בת 19 ואני ממליצה על "פעם אחת היא נגעה בי" של נטע פלג. למה פילוסופיה? כי זה מעניין, זה מרתק אפילו, וזה מלמד ומפתח מאוד. מקווה למצוא מקום כאן.
 
עונה בעצמי

גיא 17.5 אני באמצע "האיש שהיה יום חמישי" נחמד , לא יותר מזה. אני שוקל את התשובה "למה לא?" עד כמה שהיא נראית סתמית יש בה חלק נכבד ממהות הפילוסופיה . למה לחשוב, להתעסק ולהתווכח במקום לעבוד ולהרוויח כסף? רוב התושבה מבחינתי יכולה להיות פשוטה כמאין זו. ובכל זאת , פילוסופיה , מעצם קיומה היא הרצון המתמיד שלנו לחפש משמעות ולהבין את העולם החיצוני והפנימי שלנו . מה יותר מענין מאשר שימוש במודעות לחיה בעלת מודעות?
 

yaakii

New member
../images/Emo187.gif

אני בהחלט בעד התעוררות
שם: יקי
גיל: עוד פחות מחודש אהיה בן 18!
ספר/סרט טוב אחרון: אני לא מתאפק אז אני כותב גם ספר וגם סרט
. ספר: העיוורון. מעולה
סרט:2012 (אגב, אפשר לראות דמיון רב בין העלילה של 2012 לסיפור תנכ"י מסויים, אבל אני לא רוצה לכתוב איזה סיפור כי זה יהיה ספויילר).
למה בעצם פילוסופיה: אם לא היו לי חובות אחרות בחיים, אני חושב שהייתי מבלה כל רגע פנוי בפילוסופיה. אלא שהחיים תובעניים ומלבד חקירה תאורטית יש לאדם עוד חובות ביום-יום. החשיבה היא הדבר המדהים ביותר שניתן לאדם. או כפי שכתב שלמה המלך בקהלת (פרק א, פסוק י"ג): וְנָתַתִּי אֶת־לִבִּי, לִדְרוֹשׁ וְלָתוּר בַּחָכְמָה, עַל כָּל־אֲשֶׁר נַעֲשָׂה תַּחַת הַשָּׁמָיִם; הוּא עִנְיַן רָע, נָתַן אֱלֹהִים לִבְנֵי הָאָדָם לַעֲנוֹת בּוֹ כאשר ה"רע" כוונתו דבר בטל, שאינו מניב רווחים; ה"לענות" מתפרש כלהתעסק, להשתעשע. (ניתן לעניין בפירוש "דעת מקרא" לספר קהלת שמפרש כך את הדברים עם נימוק). למרות שיש לציין שאותה חכמה שעליה מדבר שלמה בקהלת איננה הפילוסופיה, אך אני לוקח את הדברים שלו גם לתחום זה. הפילוסופיה מאפשר מחקר אין-סופי של כל מה שקיים וזה מרתק.
 

One Song Glory

New member
שלום לכולם :)

הפורום הזה חי! אני חוששת שהולכות ונגמרות לי הסיבות לא להצטרף. שם: הדס גיל: 16.5 ספר\סרט טוב אחרון: ספר: כרגע אני באמצע של הספר "סחרור". עד כה הוא נראה מבטיח ביותר, מעניין וזורם לקריאה. סרט: לא כל כך לאחרונה, אבל Into the wild (והתרגום המעצבן: עד קצה העולם). סרט מעולה, תראו אותו. באמת, תראו אותו. ואם אנחנו כבר בהמלצות (קשה לי להפסיק)... ספר סיפורים קצרים מעולה ביותר (במיוחד לחובבי פילוסופיה): סיפור חייך ואחרים/ טד צ'יאנג ספר מעולה שקראתי לאחרונה וגם כן שילב בתוכו פילסופיה: החמישית של צ'ונג לוי / יואב אבני ולמה בעצם פילוסופיה? זה מפתח, זה מאתגר, זה כיף, זה מעניין, זה גורם לך להיחשף ולהיפתח לרעיונות אחרים, זה עוזר לך להבין את עצמך ואת העולם שמסביבך יותר טוב. למה לא?
 

tamaguchi girl

New member
עדיין כאן ../images/Emo9.gif

שם: רוית גיל: 17.5 ספר\סרט טוב אחרון: לא זוכרת..לא יצא לי לראות סרט/לקרוא לאחרונה
ולשאלה: למה בעצם פילוסופיה ? למה להתעסק במשהו שלעתים מרוחק מחיי היומיום ובאופן כללי מהגיל שלנו? כי זה מעניין אותי לשמוע דעות שונות לגבי המון דברים בעולם. זה התשובה המקוצרת P:
 

Winri

New member
גם אני :)

שם: רותם גיל: 17.5 סרט טוב אחרון: "התנגדות". מצויין מכל בחינה שהיא, וחוץ מזה מבוסס על סיפור אמיתי ומדהים שלא הכרתי לפני. (תקופת מלה"ע בבלארוס, פעילות של פרטיזנים) ספר טוב אחרון: אני קוראת כרגע את fight club, עוד לא החלטתי מה דעתי עליו - אני קודם אסיים לקרוא אותו :) למה פילוסופיה? ממ.. מבחינתי זה סוג של מפלט מהשגרה. יש בי משהו שמבדיל אותי מאחרים, ואני חושבת שמחשבות גדולות זה סוג של דרך התמודדות, להעמיד את עצמי בפרופורציות ביחס לדברים גדולים באמת. פרקטית, זה נותן לך יכולת להבין ולהחשף לדעות שונות, ולהבין אחרים טוב יותר. ואם אני אהיה ממש אופטימית - בסיס טוב כדי להתחיל ולתקן את העולם :) וחוץ מזה זו הדרך לאתגר את עצמך אם אתה הומני :)
 

aviel931

New member
אני

אביאל עברי 16 ויותר מחצי:D למה פילוסופיה? כי זה החיים, וזה מעניין.
 
אני (מצטרפת רשמית ../images/Emo9.gif):

שם: מאיה, לפחות ברוב הזמן.
גיל: כמעט 17.5.. ספר\סרט טוב אחרון|סדגש\: "בת הרב ממאה שערים"
למה בעצם פילוסופיה ? למה להתעסק במשהו שלעתים מרוחק מחיי היומיום ובאופן כללי מהגיל שלנו? זו לאו דווקא בחירה מודעת.. המון פעמים אני מוצאת את עצמי מתעמקת בדברים, מהרהרת, תוהה. זה מאוד מאפיין אותי, העניין של לחשוב מעבר, לרדת לעומקם של דברים, לתת דעתי על עניינים ברומו של עולם. החיים נורא ריקים וחסרי תכלית אם לא ניכנס לעומקה של הקורה. אם הכל יהיה שטחי ורדוד ולא תהיה משמעות לכלום - ספק אם ארצה לחיות.
 
למעלה