השיוט השנתי לזכר צוללני אח"י "דקר"

soso_sami

New member
השיוט השנתי לזכר צוללני אח"י "דקר"

כמדי שנה במועד הסמוך למציאת הצוללת שהייתה אבודה במשך 31 שנים מתקיים השיוט השנתי לזכר לוחמי הצוללת. השיוט מתקיים במפרץ חיפה ונוטלים בו חלק למעלה מאלף שייטים בכ-100 כלי שייט. השיוט נפתח בטקס הנחת זרים מצוללת דולפין ובהמשך מתקיים שיוט תחרותי ועממי מחיפה לעכו שם יתקיים מפגש שייטים, צוללנים ומשפחות ויחולקו פרסים למשתתפים. מפעל הנצחה ססגוני ומרגש ל-69 לוחמי הצוללת "דקר" המתקיים זו השנה העשירית בסימן 50 שנה ליסוד שייטת הצוללות.
 

soso_sami

New member
היה מקסים

השיוט העשירי לזכר צוללני אח"י "דקר" התקיים היום יום ו' ה-5 ביוני במפרץ חיפה. טקס הנחת הזרים התבצע מסיפון צוללת חיל הים שעגנה בסמוך לנמל חיפה. סביב הצוללת חגו כ-100 כלי שייט ובגמר הנחת הזרים עלו קולות צפירה מכל כלי השייט. מייד עם גמר הטקס פנו המפרשיות לקיים את השיוט המסורתי לעכו ברוח נעימה ומהנה שם התקיים מפגש עם המשפחות וחלוקת פרסים. משפחות ניספי ה"דקר" התארחו על ספינת ה"כרמלית" וצפו בטקס הנחת הזרים משם המשיכו למוסיאון חיל הים והעפלה בו מוצב גשר הצוללת שנמשה מהמים ובהמשך היום הצטרפו לקהל השייטים בעכו להענקת הגביעים לזוכי השיוט. מפעל הנצחה חי, תוסס ומקסים המחובר ליום מציאת הצוללת 31 שנים לאחר העלמותה. 41 שנים מאז יצאו לוחמי הצוללת לדרכם ושלא כמו בני ישראל במדבר, הם לא זכו להשלים את מסעם. 69 לוחמים, צוללנים שנשארו לשכון בבטן ספינתם 3,000 מטר מתחת לפני המים בדומיית עד. פרטים ותמונות מהמשט יתפרסמו בימים הקרובים בפורום שייט וימאות.
 

soso_sami

New member
צריך להגדיר אישי....

אם כוונת השאלה הייתה: האם איבדתי מישהו קרוב בצוללת? אז לא. כמי שאיבד את אביו, קרוב אצל הים, שירת בצוללות, מכיר את משפחות הצוות.... התגייסתי לסייע במשימה המקסימה. אני תמיד חושב שזיכרון שמח הוא זיכרון חזק יותר. אוהב אירועי הנצחה ופחות אירועי זיכרון.
 
מסכימה איתך לגבי הנצחה לעומת אירועי זכרון

יש משהו מאוד חיובי ומסתכל קדימה במפעלי הנצחה
 

soso_sami

New member
הנצחה לעומת זכרון

מפעלי הנצחה כשמם כן הם מיועדים להנציח את הזכר (זכרון) לנצח. מפעל הנצחה טוב ממשיך ומתקיים גם כשהזכרון מתעמעם ונעלם. על מנת לשלב בין השניים אנחנו מנסים להכניס גם מעט תוכן לשיוט בעיקר לבני הנוער והילדים של היום שיהיו השייטים של מחר. אנחנו מקיימים ערב מורשת במוזיאון חיל הים העוסק בדקר ובמורשתה לרבות מפגש עם בני משפחה המספרים את הזכרון האישי והחוויה מנקודת מבט אישית על כל מרכיביה.
 
למעלה