קשה לי מאוד, למרות שחיצונית הכל טוב

חנה בי

New member
קשה לי מאוד, למרות שחיצונית הכל טוב

שלום. אני בחורה בת 18 וחצי, לומדת הוראה במכללה, מוכשרת, חכמה, יפה ואהובה בחברה ובמשפחה.
כלפי חוץ הכל כל כך טוב. אין לי תלונות. אבל בפנים! בפנים קשה לי.
יש לי פחדים, בלבול ביחס לעצמי ולדת והרבה מחשבות אובדניות. לפעמים אני ממש רוצה למות. מה שעוצר אותי זה הרחמים על הורי האהובים והפחד שמא אלוקים יעניש אותי אחרי שאני אמות בייסורים שיותר קשים מפה.
כבר כמה חודשים שאני ממש סובלת, ומשתדלת כלפי חוץ לא לשדר זאת. ממשיכה לתפקד, ובלב בוכה. הלימודים נהפכו לעול לא רצוי, שאני מוכרחה להמשיך אותם נגד רצוני. שיתפתי חברות יקרות, אני בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי וההורים גם הם יודעים ומשתדלים לעזור במה שרק אפשר. אבל מישהו מבין אותי באמת? נדמה לי שאין מי שלגמרי יכול להרגיש אותי. את הכאב העמוק, את הפחד האדיר ואת החוסר אונים... כמו במלכודת. בוכה במיטה המון. רוצה לברוח! מכל החיים הגדולים והלוחצים הללו. ואין לי אפשרות. אלוקים לא מסכים, השכל מחייב שזה לא צעד נכון. אבל אני כבר די מיואשת. העזרה שהסביבה מעניקה לי לא מספיקה. מה עוד יכולה לעשות? עשיתי כל מה שידעתי שיכול לעזור לי.
ולפעמים יש הקלה. לפעמים אני שוכחת ממשאלת המוות, ומרגישה שטוב לי. אבל רק לפעמים. וביתר הזמן אני לכודה בלי מוצא. בלי יכולת להחלץ. מרגישה לפעמים אשמה. למה אני כזו כפויית טובה? אלוקים עוזר לי ונותן לי כ''כ הרבה טוב... כולן מקנאות בי ויש על מה. אז למה אני מרגישה כזו ריקנות? כאילו הכל מטופש וחסר טעם? ומצד שני אני עוד צעירה. צריכה להתחתן וללדת ילדים, להיות מורה טובה, לעזור לאנשים, לנצל את היכולות המדהימות שיש לי! אסור לי לזלזל בזה! לא בסדר לרצות למות! ככה השכל אומר לי.
זו מצוקה פנימית ממש גדולה. כל יום מחדש - אני אומרת לעצמי: ''החבילות של כדורי השינה מחכות לך במגירה. לא בורחות לשום מקום. את תתאבדי, אבל לא היום. רק היום תמשיכי לחיות. מחר תראי מה הלאה'' וככה עוברת יום אחרי יום. עד מתי???? מחכה שהכדורים הפסיכיאטריים ישפיעו. קיבלתי בהתחלה תרופה שלא עזרה לי בכלל, ואח''כ החליפו לי לתרופה אחרת.
מרימה ידיים בבקשת עזרה... מישהו כאן מסוגל להבין אותי? לחוש באמת את המצוקה שלי?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
מערבולת

הי חנה,
ממה שאת כותבת נשמע שאם הייתי צופה בך מהצד, על האופן שבו את מתנהלת ונראית בשגרה, לא הייתי מסוגל לנחש כמה סבל, מועקה, ומאבקים בין רציונל לרגש מתחוללים אצלך בפנים.
שכלפי חוץ את מדברת, לומדת ומתפקדת כרגיל לכאורה.
אבל בתוכך הכאב עז וחד...
כאילו שאת צועקת מבפנים שיגאלו אותך כבר מהסבל הזה שאת עוברת היום, מחר, וסוחבת עוד יום אחד אחריו וכן הלאה. מתקדמת בצעדים קטנים ובמקום, לקראת סוף ידוע ובלתי נמנע שיגיע בזמן לא ידוע.

נשמע שאת מתאמצת להתנהל כלפי חוץ באופן שנתפס בעינייך כנכון, להיות בסדר, כי אולי לדעתך את בסך הכל את בחורה צעירה, מצליחה, חכמה ויפה וכנראה רוב הבנות היו מתות להתחלף עם מה שקיבלת מבורא עולם, ונשמע שזה גורם לך לסערה פנימית אדירה והאשמות עצמיות, נשמע כאילו את אומרת ״איך אני מסוגלת? יש לי הכל״ ובכך שוללת מעצמך את התוקף של הרגשות שלך. מנסה בכל הכוח לבטל ולדחוק לפינה חשוכה שאף אחד לא ישים לב, כי נדמה לך שאין לך זכות להרגיש ככה, כי זה לא בסדר, כי זה אסור.
ואולי את גם מפחדת מההשלכות שהתאבדות מותירה אחריה על ההורים שלך, או מפחדת שהסבל שאת עוברת עכשיו מתגמד לעומת מה שאת עלולה לקבל מאלוקים אם תעשי דבר כזה, ונראה שכל זה מותיר אותך אובדת עצות.

אני קורא את ההודעה שלך ורואה בחורה צעירה שכואב לה בלב, והיא נדחקת ונמחצת תחת כל המסגרות, הלחצים, הציפיות של אחרים ממנה ושלה משל עצמה, ויודעת שאין לה לאן לברוח.
נשארת כלואה בתוך הכאוס, הבלבול והמלחמות היומיומיות, כמו בתוך מערבולת.
סובלת, מרגישה ריקה ומיואשת.

עם זאת, כמו שכתבת בעצמך, על העתיד והשאיפות שלך, להיות אישה, לגדל ילדים ולהיות מורה טובה.... נשמע שיש שם עוד תקווה! על אף הכאב התאמצת וקראת לעזרה, אולי כי הרצון האמיתי שלך הוא פשוט להעלים את המצוקה, ולאו דווקא למות- כי אם הסבל לא יהיה שם תוכלי לממש את עצמך ואולי להיות מאושרת בחיים.
פשוט עדיין לא מצאת את הדרך להקל על הכאב, ואולי כרגע המוות נראה כמו הפתרון היחיד, אבל ממנו אין דרך חזרה והוא גובה מחיר עצום.

חנה,
את מוזמנת להמשיך ולשתף אותנו בתחושות שלך, פה או בצ׳אט- לבחירתך.
אולי לפרוק את מה שיושב לך על הלב יכול להקל בינתיים, אנחנו פה כדי להקשיב לדבר ולתמוך, ננסה להבין אותך באמת, ולהיות איתך שם כשקשה.
כדי שלא תתמודדי עם זה לבד.

שלך,
מתנדב סה״ר.
אתר סה״ר
 
למעלה