למי אפשר לפנות?

GolanBerlin

New member
למי אפשר לפנות?

היי, אני גולן בן 22. גר ברמת גן.

אני מוכר למערכת בריאות הנפש ויש לי אחוזי נכות ואני גר בדיור מוגן מטעם סל שיקום.

הסיפור שלי הוא שאני מגיע במקור ממשפחה דתית-לאומית. אני הבן הבכור במשפחה, ועוד מהילדות האופי שלי הוא של ילד טוב וחמוד, תמים, רגיש וביישן.

מאז הגן ועד סיום יב' סבלתי מהצקות (בעיקר מילוליות) מקרב ילדים בגן/בכיתה. מה שמאד פגע בי והשאיר בי צלקת. הייתי שמן מאד וזה רק החריף את ההצקות.

בגלל שהייתי דתי, אז בנוסף לכל זה אני חרד מאד מבנות, אין לי מושג מה עושים עם "היצורים" האלה, ואיך לתקשר איתן.

אבא שלי במשך תקופה היה כועס עליי הרבה כשלא הסכמתי איתו ולא עושה בדיוק מה שהוא אומר, ומשפיל אותי מילולית. מה שהשפיע עליי מאד.

אני כרגע נמצא במצב שאני לא מתפקד ואני צריך לטפל בכל הבעיות שלי במקביל. אני גם סובל מ-OCD שגורם לי למחשבות אובססיביות ולטקסים, כולל הימנעות מהמון פעולות. גם סובל מחרדות רבות שמקשות עליי לתפקד וגורמות להתקפי חרדה. גם סובל מחרדה חברתית ודימוי עצמי (ומסוגלות עצמית) נמוך ביותר. כמובן דיכאון שנובע מהכל.

הייתי מטופל בכל מיני מרפאות לבריאות הנפש, כבר מגיל 12. המקום האחרון שהייתי בו זה מרפאת רמת חן, ועכשיו אני נמצא במכון לטיפול בהפרעות אכילה בתל אביב.

מה שקורה זה שהמחשבות של הצוות פה הן שההפרעת האכילה היא משנית מאד ולא חמורה (אני במשקל תקין אבל אובססיבי לגבי אוכל ומשקל), ושמה שצריך לקבל פוקוס וטיפול רציני זה שאר הדברים הגדולים יותר. אני צריך מקום שיהיה בו גם מעקב פסיכיאטרי, וגם טיפול נפשי בדברים שמפריעים לי מאד בחיים וכבר כמה שנים מונעים ממני לתפקד: חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך, OCD קשה עם הרבה מחשבות אובססיביות וטקסים, חרדות כלליות עם הרבה התקפי חרדה, ודיכאון.

מצד אחד אני יכול לחזור למרפאת רמת חן אבל אני לא יודע כמה הם יכולים לעזור לי. בנוסף מהחוויה שלי זה סיוט לתפוס את הפסיכיאטר בטלפון מחוץ לתור הקבוע שלי.

בנוסף יש עוד כל כך הרבה מקומות ואני לא יודע איפה עדיף. יש את המרפאה למבוגרים בגהה, יש תל השומר, יש מרפאת בארי בבני ברק.

ואני גם לא יודע מה הצפי של התורים בכל מקום ומקום. הבנתי שאפשר לחכות גם חצי שנה.

והבנתי שיש גם מקומות פרטיים.

בקיצור אני מבולבל לגמרי ומתוסכל.

לאיפה הכי כדאי?? :(

תודה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
דרושה עצה

גולן היקר. מדבריך נשמע המצב הלא פשוט בו אתה נמצא, והקשיים הנפשיים הרבים איתם אתה מתמודד. אתה מספר על חוויות המורכבות שעיצבו אותך כילד, הן בבית והן עם הילדים בבית הספר. אתה גם מודע מאוד למצבך היום ולצורך בעזרה נפשית, מודעות שיכולה לעזור לך רבות בדרך להחלמה. אתה מבקש עצה לגבי המרפאה המתאימה ביותר לטיפול. כמתנדבת סה"ר לא אוכל לצערי לתת המלצה. אולי כדאי שתפנה ליעוץ או טיפול רגשי דרך קופת החולים, ושם תוכל לקבל חוות דעת מקצועית לגבי המרפאה הטובה ביותר עבורך. אפשרות נוספת לקבלת טיפול רגשי מוזל היא דרך אתר "טנא" (www.tenne.org.il), ארגון המאגד אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש שמאפשרים טיפול בתעריף מוזל.
אני מאחלת לך שלווה ורפואה שלמה ומקווה לימים טובים יותר...
 
למעלה