מישהי שאני מכיר נאנסה

Happytom

New member
מישהי שאני מכיר נאנסה

מישהי שאני מכיר סיפרה לי שהיא נאנסה לפני מספר שנים, בקושי יש מי שיודע מזה והיא מעולם לא הגישה תלונה או עשתה משהו עם זה.

אני רוצה שהבן זונה שעשה את יכנס לכלא וישלם על מה שהוא עשה ! אבל היא לא רוצה להתמודד עם כל מה שכרוך ולא מוכנה להגיש תלונה.

בבקשה תעזרו לי, מה אפשר לעשות במצב כזה? האם אני יכול לנקוט איזשהו צעד ללא יוזמה או הסכמה שלה לפעול נגד הבחור? האם מישהו פה התנסה במקרים כאלה שהקורבן מפחדת או כאובה מדי כדי להגיש תלונה ולהתעמת עם האונס הבן זונה.. האם אפשר להביא אותה איכשהו למצב שהיא תגיש נגדו תלונה?

אשמח לייעוץ ועזרה בעניין...
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
למצוא את הכוחות להתמודד..

היי,
&nbsp
ריגשת אותי מאוד בהודעה שלך, בה הבעת את חוסר האונים שלך אל מול אותו אדם שהרס לאותה בחורה את החיים ביום בהיר אחד...אני שומעת את הכעס שלך ואת הרצון שלך לצדק ואת הכמיהה שלך שייתן את הדין על מעשיו האכזריים כלפיה.
מצד שני יקירי, זו בחירה של אותה בחורה..זה נתון בידיים שלה בלבד..
תהליך של הגשת תלונה על אונס יכול להיות מאוד מטלטל ומציף שאין לכפות אותו על אדם שאינו בשל לכך רגשית ונפשית...
מה שאתה כן יכול לעשות בינתיים , זה לתמוך בה כפי שאתה בוודאי כבר עושה כיום..לעודד אותה לפנות לתמיכה ואולי , בהמשך, כשהיא תתחזק ,היא תוכל להרגיש מספיק חזקה על מנת להגיש נגדו את התלונה...
ישנן כמה עמותות התומכות בנשים נפגעות תקיפה מינית ואונס, מצרפת לך קישור עם כמה מהעמותות הבולטות:
http://www.sahar.org.il/?categoryId=63686&itemId=130011
מקווה שתמצא את הכוח להיות שם עבורה ברגעים הקשים שיהיו לה, ולאותה בחורה את הכוחות להתמודד עם החוויה הקשה שעברה.
&nbsp
 

Happytom

New member
זה בדיוק מה שרקוב

שהאנסים בונים על זה שזאת חוויה מטלטלת והנאנסות לא יעיזו להגיש נגדם תביעה, מה גם שקשה לרשיע- וככה האנסים יודעים שהם יוצאים מהמעשה בקלות וממשיכים לחגוג... צריך לעשות פה שינוי
 

Lolipop1414

New member
"מה אפשר לעשות במצב כזה?" - פשוט להיות שם בשבילה.

קודם כל אתחיל ואומר שאני מבינה את הרצון שלך לפעול נגד הבחור. גילוי על חוויה נוראית כמו אונס עשוי להיות מכאיב ומטלטל. על אחת כמה וכמה כאשר לא הוגשה תלונה ולא נעשה דבר בעניין כמו במקרה זה. תחושת חוסר הצדק שנוצרת אכן מקוממת ומכעיסה מאד.
ובכל זאת, הבחירה האם להגיש תלונה או לא, האם להתעמת עם האנס או לא, נתונה בידיה של הבחורה בלבד ולא בידיו של אף אחד אחר. לפי דעתי בצדק, זכות הבחירה כשלעצמה כבר מעניקה לבחורה כוח מסוים, אתה לא חושב?
חשוב להכיר בעובדה שהתעמתות עם האונס בכלל והגשת תלונה בפרט היא תהליך קשה מאד אשר מצריך כוח נפשי רב. לעיתים התהליך של הגשת תלונה וההליך המשפטי דווקא יוצרים השלכות הפוכות מהמצופה עבור מגישת התלונה, וגורמים נזק רב הרבה יותר מתועלת. כך שאולי (ורק אולי!) הבחור יקבל את העונש שבהחלט מגיע לו, אך העימות יחמיר את מצבה הרגשי של הבחורה ולא יטיב עמה. וכאן נשאלת השאלה, האם זהו עדיין הפתרון הכדאי למצב?
אני חושבת שמצבה הרגשי של הבחורה חשוב הרבה יותר מנקמה בבחור. גם אני חושבת כמוך שבהחלט מגיע לו "להיכנס לכלא ולשלם על מה שהוא עשה", אך דבר חשוב מזה לדעתי הוא תמיכה בנערה וקבלת תחושותיה ורגשותיה ללא שיפוט (וכן גם את הפחד, הכאב והחולשה). לכן הייתי ממליצה לך פשוט להיות אוזן קשבת עבורה. תאמין לי שכך תעזור ותעניק לה המון.
כל עוד היא לא רוצה להגיש תלונה, קבל את בחירתה בהבנה. ואם יום אחד היא תחליט שכן לעשות זאת, תתמוך בה עד כמה שאתה יכול ותמשיך להיות שם בשבילה.

מנסיוני אני יכולה להגיד שאינני מעזה לספר לחברים ולקרובים אליי על ההתעללות המינית שעברתי דווקא בגלל האכפתיות הזאת (בין היתר. כמובן שיש עוד סיבות, אך הן לא רלוונטיות לכאן), מתוך רתיעה שהאדם לו אספר "ינקוט איזשהו צעד" כפי שאמרת, במרדף אחר הצדק. ברור לי שהכוונה טובה וטהורה, אך המצב שנוצר מכך הוא שהאכפתיות והרגישות הטובה הזאת למעשה מונעת ממני באיזשהו מקום לשתף ולהיתמך באחרים.

אני מבינה שזה קשה להרגיש כאילו אין ביכולתך להחזיר את תחושת הביטחון והצדק באמצעות עשיית צדק בצורתו הבסיסית - לגרום לבחור לשלם על מעשיו. אבל אם בזכות תמיכתך היא תרגיש טוב יותר ומצבה ישתפר למרות הדבר הנוראי שעברה, אולי זהו הצדק האמיתי?
 

Happytom

New member
בואי נחשוב

איפה את חושבת שרמת הבטחון והנכונות לפעול מצד הפושע כנגד הקורבן הבא יהיו יותר גבוהים מבין שני המקרים הבאים.
1. הפושע אנס בחורה ויצא מזה בשלום, אפילו ללא גינוי חברתי
2. הפושע אנס בחורה, הואשם באונס, נפתח תיק פלילי ונענש ונכנס לכלא למספר שנים.
&nbsp
כאשר הוא יתקל בקורבן הבא שלו, באילו מהמקרים למעלה אם אחד מהם יתקיים יש סיכוי יותר גבוה שהוא יפגע בקורבן הבא?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אונס חוזר

שלום happytom,
אני מבינה שנושא האונס הוא מקום רגיש אצלך המעלה שאלות לגבי האופן בו זה עלול להתבצע,
יתכן שאתה חושש מנוכחות אנס בפוטנציאל בסביבתך שאתה אולי לא יודע איך להתיחס אליו ,ויתכן שהשאלה שלך מגיעה מאירוע או כתבה שמעוררים אצלך חשיבה מעיקה .
יכול להיות שסוגית האונס מעוררת אצלך תחושת אי נוחות , סוג של מצוקה נפשית או אולי אי שקט מסוים.
נראה שאתה מציע לך וגם לנו ,הקוראים אותך,לחשוב יחד איתך ואולי בכך, להוריד מהמתח שבו נושא האונס יכול להכניס כל אחד מאיתנו.
יתכן ואפשר גם לצאת מנקודת הנחה שאנס יכול גם לא יחזור על מעשיו ,אם היה בכלא ואם לא.
אם ברצונך להעמיק את החשיבה על הנושא ולדבר עליו ועל התחושות ורגשות שלך מול אונס ואנסים,אני רוצה להציע לך בחום להגיע לצ׳ט שלנו שבו,אם תרצה,תוכל לשתף ,להעמיק ,או סתם לדון על הנושא מבלי להחסף, בשיחה של אחד על אחד .
אנחנו נמצאים כל יום בין שעה 9ל12 בערב,חוץ מיום שישי.
אני מקווה שתגיע אלינו ...

מתנדבת סה״ר
 
למעלה