איך להתמודד עם עלבון?

crema61

New member
איך להתמודד עם עלבון?

יש לי חברה מזה קצת פחות משנתיים ואנחנו ממש חברות מאוד קרובות. לא יכולות אחת בלי השנייה תמיד צמד חמד
לפני שנתיים שהכרתי אותה הכרתי אותה שהייתי אז בזמנו רזה ממנה ב30 קג . התביישתי בה ולמרות זאת נתתי לקשר ביננו להתפתח ואם הזמן הפגמים שראיתי בחיצוניות שלה מבחינת המשקל נעלמו כלא היו . היום אני רואה אותה בזווית ממש שונה. לדעתי היא בחורה נאה ולדעתי הולך לה ממש עם בחורים לעומתי שבלי קשר למשקל תמיד בכל מה שקשור לאהבה הייתי לא מחוזרת (ואני מתכוונת לבחורים הרציניים בלבד)

בחודשים האחרונים וגם לפני זה היא הייתה מעבירה עליי ביקורת עך כך שאייני מטופחת מבחינת האיפור ולהתלבש יפה ולא זרוק.
היא זורקת מדי פעם הערות ועקיצות לגבי המראה החיצוני שלי
נגיד היום היא ביקשה שאני ישב קצת ברכב עם ידידים שלה עד שהיא תגיע כדי שהם לא יתייאשו ויסעו הביתה כי היא מתעקבת לישיבה.
הגעתי ליד הבית שלה חיפשתי אותם לא הייתי בטוחה ב100 אחוז שזה הרכב עם הידידים שלה.
היא דיברה איתי בטלפון הסברתי לה שאני מפחדת שחלילה אני לא יתבלבל ויכנס לאוטו הלא נכון..
היא בדיוק הייתה בדרך אלי מחברה ושמעתי אותה צוחקת עלייי שמה אני בכלל מפחדת שינסו לגעת בי בכלל?? אמרה אל תדאגי אף אחד לא יגע בך מי בכלל ירצה לגעת בך תגידי לייי ..אני שזה לא הפעם הראשונה שהיא זורקת לי עקיצות כל פעם מחדש המומה ממנה ..אני תמיד מפרגנת לה לגבי ככה שהיא יפה והכל והיא עוקצת אותי בכל הזדמנות..
איך אפשר לדבר איתה?
להעביר לה מסר
ניסיתי רק להגיד לה שלמה לא ירצו אבל זה לא עוזר היא ממשיכה לצחוק עליי
אני לא חושבת שאני מכוערת פשוט היא מקטינה אותי
אני לא מבינה מה הקטע שלה
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לפתוח נושא רגיש

שלום קרמה יקרה,
אני שומעת שנושא המראה החיצוני והזוגיות הוא מעין נקודת מורכבות בקשר שלכן, שיחד עם הקרבה ביניכן יש גם מקום להשוואה הדדית ואולי אפילו לרגשות של תחרותיות שהן טבעיות.. ועם זאת, נשמע שדרך העקיצות מצידה יוצא משהו שהוא קצת מעבר, שנותן תחושה של לגלוג ופוגענות, של השפלה ומעין מאבק כוחות.. וזה יכול להיות בטח גם מאד פוגע וגם מאד מאכזב, שבמקום לפרגן ולתת אחת לשניה כוחות, תחושת משענת, ביטחון – שאת לא יכולה להרגיש את זה בקשר ביניכן.
&nbsp
נשמע שזה גם מרגיש לך מאד לא הוגן, שאחרי שאת 'התעלמת' מהמראה החיצוני שלה, לא הערת לה עליו, לא השמעת בפניה ביקורת בקשר למראה שלה, ולא נתת לו להשפיע על הקשר ביניכן - שהיא משמיעה הערות כאלו באוזנייך.
&nbsp
יקירה, אולי כדאי לנסות לדבר איתה על זה באופן ישיר, לספר איך ההערות האלו גורמות לך להרגיש, איך הן משפיעות עלייך ועל הקשר ביניכן. לפעמים אנחנו מקווים שהסביבה תבין אותנו ותתנהג בהתאם לציפיות שלנו – ולפעמים זה מצליח, אבל הרבה מאד פעמים לא יקרה שינוי עד שלא נאמר במפורש את מה שאנחנו חושבים ומרגישים.. מה דעתך?

&nbsp
 

crema61

New member
דיברתי איתה על הנושא בטלפון היום..

היא טוענת שהיא צוחקת איתי ולא עליי ומהיום והלאה לא יהיה יותר צחוקים איתיי. גם ציינה שהיא לא משקרת שידידים שלה אכן אומרים לה שהיא משדכת ביננו
( ובעיניים שלי אני לא באמת רואה בשידוכים שהיא עושה בזמן הישיבה לאכפתיות מצידה אלא כסוג של לעג כדי להסתלבט עליי לידם הרי לדעתה מי בכלל יסתכל עליי ורוצים רק אותה כי היא יפה ואני מכוערת היא פשוט מנסה לסחוט מהם תגובה. אפילו גם אתמול היא עשתה"שידוך" ואחרי זה הוסיפה שלדעתה הבחור של הידיד שלה אני לא הטעם שלו וחייכה חיכתה לתגובה שלו והוא שתק. אני אמרתי לה למה את מעמידה אותי במצב לא נעים ..) שהם באים בשביל להכיר לקשר איתה ולא אותיי ולא מבינה למה אני כועסת אם אני במילא לא מגיעה להכיר..אמרתי לה נכון אני לא מעוניינת להכיר אותם אבל הגישה שלך אני לא אוהבת ואז נפלט לי עליה שאז הכרתי אותה בתחילת הדרך ומעולם לא שיתפתי אותה גם אני התביישתי בה אבל שיניתי את דעתי עליה מהקצה אל הקצה.
אמרתי לה מה על אותו המקרה על בחור התפוס שאנחנו מכירות לא באפן אישי היא זרקה לי אז בזמנו ביקורת באוויר שמה נראה לי בכלל שהוא יסתכל לכייון שלי .
היא רק ענתה "טוב" ושאין לה כח לזה שמהיום היא לא צוחקת איתי. אמרתי לה אני בחיים לא יגיד לך גם לא בצחוק שמה נראה לה שהבחור ירצה אותה כי מה שאני לא מאמינה בו אני לא יגיד וגם אם כן הייתי חושבת שאף אחד לא ירצה אותה לא הייתי אומרת לה כדי לא לפגוע בה. היא אמרה תגידי שהיא יודעת שאף אחד לא יגע בה. אמרתי לה זה לא נכון שכל הזמן היא משוויצה כמה רוצים אותה אז היא אמרה נכון שהיא לא משקרת שהיא העלתההשבוע תמונה לפייסבוק וקיבלה המון לייקים ופניות אבל זה לא אומר שהיא חושבת שירצו אותה לקשר רציני שאם בחורה מכוערת בחור יפה לא יסתכל עליה ירצה ממנה רק דבר אחד.. אז אמרתי לה בתגובה אבל פה את באה ואומרת אף אחד לא יגע בי אז היא אומרת שמה נראה לי שמישהו פתאום יחליט לאנוס אותי שאין לי מה לפחד
נכון שהיא יצאה מהסיפור נקייה ואני לא בסדר שאני סתם מגיעה למסקנות לבד..אבל אני לא מאמינה כי לא פעם ולא פעמיים היא העירה לי על כך שאייני מתאפרת ושהיא לא רוצה שיגידו לה איזה מן חברה היא מביאה לישיבה ושאפילו פעם אחד בחור בישיבה אמר שאני יפה והיא בתגובה ענתה שלדעתה אני ממש לא יפה וצחקה שלדעתה אני נראית מישהי מהשטחים את זה שכחתי לציין לה היום. פשוט ראיתי שהיא מנסה לצאת מהסיפור בסדר ורק ענתה לי "טוב" בצורה יבשה שתגידי מה שבא לך..
אני בחיים לא הייתי צוחקת על חברה . אם אני לא יחשוב שהיא יפה אני יכולה להגיד למישהי אחרת עליה אבל אני לא יפגע בה אישית והיא בכל זאת עוקצת אם אני יבוא ויצחק עליה שאף אחד לא יגע בה אני ירגיש שאני עושה צחוק מעצמי ושגם להערה שלי לא יהיה שום ערך שכן היא יודעת מה היא שווה וגם אני חושבת שהיא נראית טוב אז בשביל מה לזרוק הערות חסרות משמעת רק בשביל הצחוקים. אני מאמינה שבכל צחוק יש אמת..
אני חושבת שהיא לא הייתה כנה איתי לגמרי בשיחה כי גם אני אם היו מעמידים אותי במצב כזה שבו אני אשמה או שהייתי מתנצלת או שהייתי מנסה ליפות את מה שיצא לי מהפה כדי לא להסתכסך עם חברה.
עובדה אני באה ואומרת על הערה המעליבה שלה על בחור שבכלל לא אמרתי לה אם אני רוצה אותו או לא (ואני לא..) רק ציינתי שהוא תפוס וישר היא מיהרה לצחוק עליי ולהיכנס איתי למאבק "למה שהוא ירצה אותך ואני בתגובה למה שלא ירצה.. " ובתוך תוכי אז שהיא אמרה לי את ההערה זה היה ממש פוגע כאילו יש פי פגם חיצוני שאין מצב שבחור כזה שנראה טוב יגלה בי עניין היא לעומת זאת מקרינה לי הפוך שהיא נוצצת כמו זהב שבחורים נופלים לרגליה ולא חסר בה כלום
לפני השיחה הרגשתי שזה יעזור לי לשחרר מועקה אבל ידעתי שזה שאני יפתח את הנושא לא יגרום לשינוי היא לא מודה שעוקצת אותי ושהיא לא היייתה בסדר רק שהיא מוכנה לעשות זאת מאחורי הגב כי היא יודעת איך אני יגיב פעם הבאה..

אני מודעת לכך שאני צריכה לרזות דחוף כי אני נושקת ל90 קג ואני מרגישה דודה אבל שינוי חיצוני בלבד לא יעשה את כל העבודה כי אין לי ביטחון עצמי כמו שלה יש
גם אז שנראתי ממש טוב נכון החמיאו לי והתחילו איתי פה ושם אבל עדיין לא הרגשתי שרוצים אותי
והיא שאפילו קצת יותר שמנה ממנה צוחקת עליי
הבנתי שאיתה אין מה לדבר היא לא תודה שזה מה שהיא חושבת עליי באמת
אני יודעת שהבעיה העיקרית שלי שאני בן אדם סגור בתוך העולם שלי, קשה לי להיפתח אל העולם לתקשר חופשי עם כולם כאילו אני לא קיימת היא לא כזאת למשל היא דומיננטית.
הייתי רוצה ביחד עם שינוי חיצוני במשקל שאני רוצה להתחיל לשנות גם את האישיות שלי אפילו בקצת אבל אני לא יודעת איך להיפתח אל העולם ואני עוד מעט בת 30 בלי זוגיות בלי כלום
 

nike001

New member
...

זה ממש מעליב היחס הזה שאת מקבלת ממנה. גישה מתנשאת ומלגלגת.
אני מזזדהה אית שגם אם יהיה שינוי חיצוני למראה טוב יותר זה עדיין לא יעזור כי אין ביטחון עצמי ... מניסיון גם כשנראתי טוב ואפילו בתקופות שהציעו לי לדגמן הייתי גם קצת חסר בטחון ומתוסבך.
&nbsp
אני יודע שזה לא יפה אבל עצם זה שאת קרובה לגיל 30 עם הבעיות שתיארת מנחם אותי מהסיבה שגם אני בחור גדול.. זאת אומרת - אנחנו בערך באותה סירה מבחינה של גיל ומעוד בחינות.
&nbsp
אין לך חברות אחרות?
 

אמיתית9

New member
כל הכבוד שדיברת איתה

נשמע לי שהשיחה לא הלכה בדיוק כפי שציפית. עדיין מעולה שדיברת ותוכלי לצפות שהיא לא תקטין אןתך. זה לגיטימי לבקש מחברה לא להקטין אותך ואם היא תעשה זאת שוב תוכלי לכעוס עליה ולהביע את חוסר שביעות רצונך. אם לא תבין אולי תצטרכי לקבל החלטה אם להתרחק ממנה קצת או להגיב בדרך אחרת שתטיב עימך.
לגבי דיאטה, אני עושה דיאטה מעולה שנה, קלה מאד לביצוע ואפקטיבית. אוכלים ירקות, מעט פירות, בשר, ביצים,דגים חופשי. שותים מים. מתנזרים לחלוטין מלחם פסטה תפוחי אדמה אורז.
שמן זית לימון חופשי. מתנזרים ממתקים קפה חלב.
דןגמא לתפריט:בוקר: רבע שקית סלט כלשהו של שטראוס שקונים בסופר כמו סלט ערוגות. זה עלי חסה כרוב גזר או סלט דומה. אפשר גם סלט ממלפפון עגבניה שמן זיתת ולימון. חביתה.
ביניים : סלט כרוב או סלט אחר, אפשר עם חתיכת סלמון.
צהריים: בשר חזה עןף מטוגן עם מלא תבלינים. סלט איזה שמתחשק ירקות אחרים או ירקות בתנור. ביניים: תמר עם אגוז. או בננה עם שמן קוקוס ושוקולד ללא סוכר קוביה להמיס חצי דקה במיקרו. ערב: סלט עם ביצה קשה. אפשר כף טחינה או גרעיני חמניה. זו דיאטה מצויינת. אם תרצי לשאול תיפני במסרים.
 
למעלה