טיפול אינטנסיבי בהפרעת אכילה(עלול להיות טריגרי)

טיפול אינטנסיבי בהפרעת אכילה(עלול להיות טריגרי)

עד אתמול, מזה כמעט שנתיים, הייתי בתכנית שיקומית לצעירים שעברו משבר נפשי. התכנית כללה דיור מוגן, ליווי ע"י אשת מקצוע ומדריכה ופעילויות חברתיות.
לאחר התמוטטות והזעקת הצוות פעמים רבות בשעות לא שגרתיות, הוחלט להוציא אותי מהתכנית. הנימוקים של הצוות מתחלקים לשניים: אחד- זה שאני לא אוכלת יכול לגרום להתעלפויות והתמוטטות והם לא יכולים לקחת אחריות על הפרעת אכילה פעילה. השני- זו לא תכנית שיש בה ליווי 24/7 של מדריכים.
לכן, הם חושבים שאני צריכה מסגרת יותר מכילה-בשביל מצבי המשבר שמתרחשים הרבה ובשביל לקבל תמיכה טיפולית משמעותית בהפרעת האכיל.
מה הבעיה? אני סטודנטית באורנים(קרית טבעון) ובדיוק לפני שבוע עברתי לדירה משלי. אני לא רוצה לוותר על הלימודים ועל הדירה, אבל כל מסגרת שהיא יותר עוטפת ממה שהייתי בה, היא הוסטל או בית שיקומי. אני מאוד צריכה זמינות של צוות בכל שעה, אבל לא רוצה שהצוות יגור איתי ו/או לחזור לגור עם אנשים.
אני תוהה האם מניסיונכם אתם מכירים מסגרת ביניים כלשהי, או האם שמעתם על 'חירם' שבקיבוץ הרדוף(לא ההוסטל, רק דיור המעבר או הדיור המוגן), על 'בית צידה לדרך' שברמת ישי ועל המרפאה להפרעות אכילה ברמב'"ם.
אשמח למאוד להארות, הצעות ורעיונות.
תודה ושבת שלום!
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
בין שחור ללבן

היי נועה יקרה, אני מבינה שאת נמצאת במצב מאד מתסכל, מעין בין לבין כזה, מצב בו את זקוקה להחזקה יותר אינטנסיבית ומקיפה, אבל מוטרדת מ'קפיצת המדרגה' שתהיה כרוכה במסגרות האלו, חוששת מהגבלת העצמאות שלך, מהמחיר שעשוי להתלוות לכך.
&nbsp
כאילו יש איזו חלוקה ברורה של שחור או לבן, שאת לא מרגישה שאת נופלת לתוכה עכשיו, כי מצד אחד את מרגישה צורך בליווי קבוע וזמין תמידית, ומצד שני רוצה לחיות לבדך ולהמשיך בשגרת חייך הקודמת ללא הפרעה.
&nbsp
לצערי אני לא מכירה מסגרת ביניים שכזו להמליץ לך עליה, אבל אולי תוכלי לחשוב איזה מהקצוות את מעדיפה כרגע, איזה מהצרכים מקבל חשיבות גבוהה יותר בעינייך – אם יותר חשוב לך להמשיך בלימודים ולגור לבדך, אולי תוכלי לפנות לטיפול פרטני אינטנסיבי עבור הפרעת האכילה, במסגרת המשך החיים בבית ששכרת. אם יותר חשוב לך לייצב את המצב הנפשי שמרגיש לך מאד רעוע ומטלטל כרגע, אולי תוכלי לבחור לעשות הפסקה של סמסטר בלימודים כדי לאסוף את עצמך מחדש ולהתחזק, או אפילו לנסות ולהמשיך בלימודים אבל לוותר על המגורים העצמאיים באופן זמני.
מה דעתך יקירה?
 
למעלה