תוסף חדש עבור סגנונות

ayaniger1

New member
תוסף חדש עבור סגנונות

שימוש בסגנונות מהווה בעייה ביצירת מסמכים שכוללים גם עברית וגם אנגלית. הסגנונות הקיימים לא תומכים בטכסט דו-כיווני בקלות. היתה הצעה ליצור סגנונות חדשים עבור הגירסה העברית, שדומים לסגנונות הקיימים, אבל עם כיוון טכסט ויישור שמתאימים לשפות שמאל-ימין. עשינו תוסף לאופן אופיס שמתייחס לבעייה. התוסף מאפשר למשתמש ליצור קבוצה חדשה של סגנונות, שכוללת את כל הסגנונת שבמסמך, אבל עם שינוי כיוון. לדוגמה, יש בכל מסמך סגנון בשם "ברירת המחדל". האופציה החדשה תיצור סגננות חדשים שביניהם יש סגנון שנקרא "ברירת המחדל_LTR” , שמתאים לטכסט אנגלי. היא תיצור גם "כותרת 1_LTR”, כותרת 2_LTR” וכו'. כל הסגנונות נוצרים בבת אחת, ויופיעו בחלון "סגנונות ועיצוב" בקבוצת "Custom Styles”. כשמתחילים לכתוב מסמך, יוצרים את הסגנונות החדשים על ידי בחירת אופציה מתפריט חדש "Add LTR/RTL Styles" שיופיע אחר התקנת התוסף והפעלת אופן אופיס מחדש. יש גם אופציה ליצירת סגנונות RTL למשתמשים שברירת המחדל שלהם היא אנגלית או שפה שמאל-ימין אחרת ורוצים ליצור סגנונות ימין-שמאל. מחר (יום רביעי) אחר הצהריים אפשר יהיה להוריד את התוסף מן הקישור הבא: http://mirror.isoc.org.il/pub/openoffice.org.il/3.1.1/RTL_LTR_styles-1.0.0.oxt אשמח לקבל תגובות.
 
יישר כוח!

זה נשמע לי כמו פתרון טוב. הפתרון המלא, כפי שכבר טענתי, הוא לאפשר הגדרה שונה של יישור וכיווניות לשפות RTL עבור כל סגנון וסגנון, כפי שהדבר כבר נעשה עם גופנים. עם זאת, מוטב כך מלא כלום. ושאלה: למה לא ליצור את הסגנונות באופן אוטומטי עם התקנת התוסף או עם פתיחת מסמך? מדוע יש צורך באינטראקציה נוספת עם המשתמש?
 

ayaniger1

New member
אוטומטית או ידנית

אפשר להפעיל את יצירת הסגנונות באופן חד-פעמי על מסמך רק, לשמור אותו כתבנית, ולקבוע אותו כתבנית ברירית המחדל. ככה כל הסגנונות יהיו מוכנים בפתיחת כל מסמך. רציתי לקחת בחשבון שיש מי שמסתכל ברשימת כל הסגנונות אולי לא ירצה לראות את ה"תאום" כל כל סגנון אם הוא לא צריך. אולי כדאי בעתיד להוסיף אופציה ליצירה אוטומטית או ידנית.
 
אני בטוח שכל מי שיתקין את התוסף

ירצה להשתמש בו. אין טעם לדעתי לחייב אותו להכיר פקודה נוספת. אגב, את כל הבלגן הזה אפשר יהיה לחסוך אם פשוט תוסיפו את כל הסגנונות הללו בעצמכם לתבנית ברירת המחדל (עם קישור להורדה עבור משתמשי הגרסה העולמית).
 
בדקתי, וזה עובד

1. אבל לא מובן לי: למה להוסיף סעיף שלם ל-menu bar שכל תכליתו לבצע פעולה שאמורה להיעשות פעם אחת בלבד? מה הקטע? בתפריט הזה מופיעות רק קבוצות שלמות של פקודות שהמשתמש נזקק להן לאורך כל עבודתו! למה לזבל את התפריט הראשי עם פקודה כזו, שאחר כך תישאר שם לכל החיים? אם כבר משתמשים בתכנון העקום הזה של להתקין תוסף כדי להגדיר סגנון (במקום פשוט להוסיף את הסגנון או, מוטב, לתקן את התכנון של הסגנונות בכלל כדי שהכיווניות והיישור יהיו גם תלויי שפה ולא רק תלויי סגנון, כפי שהמלצתי כאן לא פעם), אז למה לא להשתמש בתת-תפריט מתוך Tools או אפילו בכפתור על ה-Toolbar, שתופסים פחות מקום ופחות תשומת לב? 2. מדוע קיימת האופציה להוסיף סגנונות LTR? על איזה צורך זה עונה? הרי כל הסגנונות הקיימים הם כבר LTR, וזה יוצר העתקים מיותרים שמנפחים את הרשימה. 3. הסגנונות החדשים לא מתווספים לתצוגה המקוצרת של חלונית הסגנונות. כדי להציג אותם שם צריך להעביר אותה למצב "סגנונות מילה" ולהחזיר למצב "סגנונות פסקה", ורק אז רואים את הרשימה המלאה. לדעתי התצוגה המקוצרת חייבת, בעקבות השינוי, להציג את הסגנונות החשובים גם ב-RTL: ברירת מחדל, גוף טקסט, מספור וכן הלאה. 4. אם התוסף טורח להוסיף את הסגנונות, הוא חייב לכלול גם את היכולת להסיר אותם! אם הוא הופעל בטעות (מה שיכול לקרות אם הוא יושמש בברירת מחדל והמשתמש ירפרף על התפריט החדש עם העכבר) לא תהיה דרך לעשות undo. לבסוף, אני חייב להעיר שהתכנון והיישום של כל העסק נראים לי לא מקצועיים מספיק. התוצאה לא מלוטשת, ומסורבלת הן להתקנה והן לשימוש. זה נובע לדעתי מרצון להגיע לפתרון המהיר והקל ביותר מבחינת פיתוח על חשבון המשתמשים.
 

ayaniger1

New member
על ההערת שלך

תודה על בדיקת התוסף ועל ההערות שלך. אתייחס להן אחת אחת: 1. א) לקחנו בחשבון שני סוגי משתמשים: 1)אלה שרוצים שהסגנונות החדשים יהיו שם לכל מסמך (כמוך) 2)אלה שרוצים שהסגנונות יהיו שם לא לכל מסמך. אני אישית מעדיף, שאם אני מסתכל על רשימת כל הסגנונות, שלא יהיו באורך כפול, אם אין צורך. אם אתה רוצה להשתמש בתוסף באופן חד-פעמי, ולקבוע את המסמך עם הסגנונת החדשים כברירת מחדל, אין בעיה. פשוט תריץ את האופציה פעם אחת, תשמור את המסמך, ואחר כך תסיר את התוסף. לא יהיה תפריט נוסף, ויש לך את הסגנונות. התוסף רק יוצר את הסגנונות. הוא לא צריך להיות שם אחרי שהסגנונות נוצרו. אם אתה רוצה, תקבע את המסמך כתבנית ברירת מחדל, לא תקבע אם אתה לא רוצה. התוסף עשה את שלו (לחסוך לך העתקת ידנית), והתוסף יכול ללכת. די פשוט. אבל אם אתה משתמש מן הסוג השני, כמוני, שלא רוצה שזה יישאר בברירת המחדל, תשאיר את האופציה בתפריט, ותשתמש בו לעת הצורך. ב) לגבי מיקום התפריט: נראה לי שהעובדה שהיא בולטת בתפריט הראשי דווקא יתור נוח למשתמשים חד-פעמיים כמוך, שלא תצרכו לחפש אותו בתת-תפריטים. למשתמשים כמוני, אולי זה יפריע לראות אתו כל הזמן, אולי לא, אבל אפשר ב"התאמה אישית" לסדר את התפריטים כרצוני. 2. היישור וכיוון הטכסט של הסגנונת כברירית המחדל "יורשים" את הכיוון והיישור מסגנון שנקרא "ברירת מחדל" (אלא אם כן משנים אותם ידנית). והוא תלוי באופצייה "הגדרות מקומיות". זה יכול להיות עברית, אנגלית, סווהילי, או מה שהמשתמש מחליט. אם זה עברית, הסגנונות ה"רגילים" הם כברירת מחדל RTL, ויכול להיות צורך להוסיף סגנונות חדשים עם כיוון LTR. אם זה אנגלית,הסגנונות ה"רגילים"הם LTR, ותרצה להוסיף RTL. לכן יש אופציות לשני הכיוונים. 3. לפי מה שאני רואה, הסגנונות נמצאים ב-Custom Styles. אני עובד עם גרסה 3.1.1. הם מופיעים שם מיד. 4. באמת נכון שצריכים פונקציה להסיר אות הסגנונות. אגב, הצעת גם לספק תבנית ברירת מחדל משלנו שכוללת את הסגנונות החדשים. מפני שזה ידרוס קביעות אחרות שהמשתמש קבע בתבנית ברירת מחדל שלו, אנחנו לא רואים את זה כאופציה. מן ההערות שלך, נראה לי שכדאי להוסיף לתוסף דברי הסבר על השימוש בו. בברכה,.
 
תודה על ההתייחסות הרצינית.

אני ממשיך להחזיק בדעתי שכמו שהתוסף נראה היום, הוא מרגיש כמו האק חד-פעמי שבנה מתכנת פרטי כדי לפתור את הבעיה שלו, ולא כמו פתרון מקצועי ומהוקצע שמיועד לקהל משתמשי אופן אופיס. לגבי 1 א: באופן עקרוני, באופן אופיס כמו בפיירפוקס או בכל אפליקציה אחרת עם add ons, לדעתי זה עקום לבנות add on שכל מטרתו לבצע פעולת תחזוקה חד פעמית. תוספים נועדו להוספת פונקציונליות רב פעמית, וכשאני מסיר את התוסף הפונקציונליות אמורה להיעלם והתוכנה צריכה לחזור למצב בו היא הייתה לפני ההתקנה. לגבי 1 ב: המקום הנכון לכפתור של התוסף (כן, כפתור, עם גרפיקה) הוא לדעתי בחלונית הסגנונות (אליה מגיעים דרך התפריט או דרך לחיצה על F11). משתמש שמתקדם מספיק כדי להשתמש בסגנונות יחפש לדעתי את התוסף שם, לא כפקודה בעלת אותה רמת חשיבות כמו File, Edit, Format, Insert וכו'. לגבי 2: האם התוסף לא יכול לברר בעצמו מה ההגדרות המקומיות ולהציג רק את האופציה הרלבנטית? לגבי 3: איפה זה Custom Styles? גם אני עם 3.1.1. ומה שיש בחלונית הסגנונות זה Paragraph, Character, Page, Frame ו-List Styles. כאשר מעלים את חלונית הסגנונות מקבלים כברירת מחדל קבוצה של כעשרה סגנונות ראשיים של Prargraph, והם לא כוללים את סגנונות ה-RTL החדשים. צריך לשנות לקבוצה אחרת ולהחזיר ל-Paragraph כדי לראות אותם.
 
הצעה נוספת

יש לי הצעה שלדעתי תפתור את רוב הבעיות שהפריעו לשנינו. התוסף צריך ליצור, לדעתי, קטגורית סגנונות חדשה:paragraph RTL. לקטגוריה הזו יהיה כפתור משלה בחלונית הסגנונות, ממש כמו הקטגוריות "עמוד", "פסקה", "רשימות" וכן הלאה. הקטגוריה הזו תכלול העתקי RTL של כל סגנונות הפסקה הקיימים בתבנית ברירת המחדל בלי שום צורך באינטראקציה מצד המשתמש. עם הסרת התוסף, תוסר הקטגוריה ולא ייווצרו עוד סגנונות למסמכים חדשים. ההצעה שלי פותרת בעיות שמפריעות לשנינו. לי היא פותרת את בעיית האינטראקציה עם המשתמש, שהיא לדעתי מסורבלת ומיותרת. לך היא פותרת את בעיית הרשימה המנופחת והארוכה שמציקה בעין ומפריעה לעבוד. אין ספר שההצעה שלי מצריכה יותר עבודה מאשר הפתרון הקיים. התוסף צריך למצוא דרך להוסיף סגנונות לכל מסמך שנוצר בזמן שהוא פעיל. כמו כן, צריך להוסיף כפתור לממשק המשתמש של חלונית הסגנונות ולהוסיף קטגוריית סגנונות חדשה. עם זאת, זהו לדעתי הפתרון הנכון בהנחה שאין בדעתכם לאפשר ריבוי כיווני-יישור בתוך אותו סגנון. מה דעתך?
 
למעלה