חברים, חייבת עזרה! כמה שאלות לגבי פנסיה וייעוץ פנסיוני

לירון380

New member
חברים, חייבת עזרה! כמה שאלות לגבי פנסיה וייעוץ פנסיוני

חשוב לי נורא לדעת לפני שמחליטה בכלל האם ללכת ליועץ פנסיוני... רוצה לעשות סדר בדברים..

א. לפני הכל- מהן בערך העלויות/טווח המחירים אצל יועצים פנסיונים (בלתי תלויים כמובן ואובייקטיביים!!)- הסטטוס שלי: רווקה ובריאה, בת 30, ללא ילדים, שכירה..

ב. סליחה על הבורות- אבל האם יועץ פנסיוני תפקידו אך ורק לייעץ לי -תרתי משמע- ואולי גם להנחות אותי בפעולות עתידיות שאצטרך לבצע בהמשך ובעצמי בלבד?? או שבעצם יש לו גם את הסמכות והייפוי כוח (בשמי) לבצע פעולות ממשיות עבורי? -פעולות אשר נוגעות לקרנות הפנסיה כמובן **אתן דוגמה- עד ליום זה, הצטברו לרשותי חסכונות בתוך 3 קרנות פנסיה שונות (עקב החלפת מקומות עבודה בעבר)- במגדל, פסגות וכלל ביטוח- אם למשל, היועץ הפנסיוני מציע עבורי מסלול מסוים ב"פניקס", בטענה שזו האופציה האידיאלית, המשתלמת והרווחית ביותר עבורי -האם הוא בעצמו זה שדואג להעברת הכספים/חסכונות שהצטברו לי בשלושת הקרנות המצויינות לעיל אל הקופה הרצויה- או שאני רק שומעת בעצתו ואמורה לעשות זאת בעצמי??

ג. במידה ושתיים מקרנות הפנסיה אינן פעילות כבר כמס' שנים- **הכוונה- שעדיין יש בהן חסכונות כספיים שהצטברו, אבל הופסקו הפרשות הכספים אליהן מלפני תקופת זמן ארוכה** -אז האם במצב כזה, מדובר באבדה משמעותית של כסף -בכל הקשור לדמי הניהול, עמלות או בכלל ??

ד. בעניין- דמי הניהול בקרנות הפנסיה: האם מדובר בדמי ניהול חודשיים או שנתיים ???- והאם כשמפסיקים להפריש לי כספים לקרן מסוימת (עקב מעבר למקום עבודה חדש לדוגמה, בו המעסיק עובד עם קרן פנסיה שונה) -אז האם במקביל מפסיקים גם לגבות לי את דמי הניהול ושאר העמלות/ביטוחים הנלווים??

ה. לאחרונה התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש (דרך חב' כוח אדם) ונאמר לי שאצלם, הם מתחילים להפריש כספים לקרן הפנסיה רק לאחר שלושה חודשים מתחילת העבודה- האם זה חוקי בכלל לעשות דבר כזה?? הם לא מחויבים להתחיל לשלם לי פנסיה החל מחודש העבודה הראשון ???

ו. האם מומלץ לפנות ליועץ פנסיוני בכל עת שהסטטוס האישי משתנה באופן משמעותי- כמו לדוגמה: מרווק/ה לנשוי/אה, לאחר הולדת ילדים, או שינוי משמעותי בגובה המשכורת (ובאיזה מקרים נוספים עוד)??

תודה רבה רבה, חשוב לי לדעת את כל הדברים האלה!!!
 

Itzik RDVC

New member
ננסה לעזור

א. זה יכול להתחיל ב-500 ש"ח ויכול להגיע עד סביבות 10,000 ש"ח, אבל הרוב יהיו לדעתי באזור 2,000 - 4,000 ש"ח. מחירים כוללי מע"מ.
חשוב לזכור כי יש מגוון רחב של יועצים ויועצות וכמו כל מקצוע יש רמות שונות של יועצים, השכלה שונה, נסיון וכו וגם רמת שרות וליווי. לכן צריך ליצור קשר עם כמה ולהבין מי הכי מתאים לך. כמובן לנסות לקבל המלצה ממי שאת סומכת עליו.

ב. רוב היועצים מייעצים לך מה מומלץ לעשות היום ואפילו על דבריים עתידיים.
חלקם גם ילוו את התהליך ויסעו לך לבצע את השינויי וגם ישנם כמה יועצים שמוכנים לקחת יפוי כח ולבצע בשמך.
אני חושב שיש משהו בללמד את האנשים איך לשנות לבד....אבל זו דעה אישית.


ג. חייבים לבדוק באופן פרטני.

ד. דמי הניהול הם בחישוב שנתי והם נגבים תמיד.... הם כמובן משתנים לאורך הזמן גם לפי הנסיבות ולכן כדאי להיות עם היד על הדופק.

ה. חוק פנסיה חובה קובע שמי שמגיע למקום עבודה ויש לו חיסכון פנסיוני פעיל, יקבל את ההפרשות רק אם סיים לעבוד לפחות שלושה חודשים במקום העבודה החדש.
שיתחילו להפקיד, הם חייבים להפקיד רטרואקטיבי מהיום הראשון.

ו. כן, כן וכן.... לפחות להרים טלפון ולשאול האם השינוי משמעותי.

גילוי נאות, אנו עוסקים בייעוץ פנסיוני אובייקטיבי, יש לנו אתר עם המון מאמרים בנושא הפנסיוני, מוזמנת להכנס ולקרוא.

מועדים לשמחה
 

לירון380

New member
היי Itzik

תודה על תשובתך (וסורי על הדיליי)

&nbsp
1. לגבי דמי הניהול- אז אתה אומר הם שנתיים.. אז אני רוצה להבין, זה אומר שאין דמי ניהול חודשיים בכלל? אין משהו כזה? או איזשהם עמלות "אחרות" שנגבות לי כל חודש בחודשו מעצם העבודה שקיימת ברשותי קרן פנסיה כלשהי? פשוט יש לי 3 כאלה!!... נכון ליום זה.....
ואני די בטוחה שכבר במשך תקופה ארוכה מאוד לא מופרשים לי לשם כספים (לאף אחת מהן) כי אני הייתי מחליפה לא מעט עבודות וטסתי לתקופות ארוכות לחו"ל (חסכתי כסף בזמנו) ושוב חזרתי, ושוב טסתי ושוב החלפתי עבודות, אתה מבין......
&nbsp
2. עכשיו עוד דבר, ב-21 ליולי 2016 (לפני כשנה ושלושה חודשים) שלחו אליי מכתב מקרן הפנסיה פסגות (ועוד אחד כזה ממגדל, באותו תאריך) -הצעה ל"איחוד חשבונות לא פעילים בקרנות הפנסיה תחת קורת גג אחת"- עכשיו, חשוב להדגיש כי למטה, בשני המכתבים, גם הודגש- "שים לב, אם לא תעביר הודעה על כך שאת/ה לא מעוניין/ת להעביר את פרטייך האישיים לשם ביצוע איחוד החשבונות עד ליום X נעביר את פרטיך לאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר לצרכי איתור חשבונות לא פעילים שרשומים על שמך בקרנות פנסיה"-
אז כמו שאתה מבין, עבר הרבה מאוד זמן מאז.. ואני מציינת כי אני מעולם לא העברתי להם כל הודעה על כך שאני- *לא מעוניינת* -שיעבירו את פרטיי לשם ביצוע איחוד החשבונות.. -אז בעצם.. מה אני אמורה להבין מזה?? -שפרטיי האישיים בסופו של דבר הועברו לאן שהועברו (עפ"י המצוין במכתב) וכן בוצע איחוד חשבונות?? -כי זה מה שניתן להבין מהמכתב, לא?
צוין גם בהמשך (באותם המכתבים)- "בכל מקרה, אם יאותרו חשבונות לא פעילים, יישלח אליך מכתב נוסף שבו תוכל לסרב לביצוע איחוד החשבונות" - מציינת כי לא נשלח לי שום מכתב נוסף כזה מעולם (לפחות לפי מה שזכור לי)..
בכל אופן מה שאני לא מצליחה להבין הוא- במידה וכן בוצע בסופו של דבר איחוד חשבונות- אז מדוע לפי נתוני אתר wobi (ובדקתי ממש לאחרונה) מצב החשבון- בשלושת קרנות הפנסיה שיש ברשותי (פסגות, מגדל וכלל) -מעודכן באתר כ"פעיל" ??? (מופיע "מצב חשבון: פעיל" בכל הקרנות!..) -אז כאילו הם לא עשו כלום בסוף??
ואני גם לא מבינה איך זה יכול להיות בכלל שהכל פעיל.. כי אני באמת החלפתי (ועדיין מחליפה) הרבה מקומות עבודה ומעסיקים- וכבר במשך תקופה מאוד ארוכה שלא נשארתי הרבה זמן במקום עבודה אחד וקבוע (למרות שיש לי תואר ראשון פשוט לא מוצאת את עצמי כנראה חח) ..בכל אופן, יש לך הסבר הגיוני לזה??
האם יכול להיות מצב שלא מופרשים כספים לקרן פנסיה מסוימת והיא עדיין מוגדרת כ"פעילה" לפי נתוני אתר wobi?? זה ממש מוזר!..
2(ב)- ושוב בעניין דמי הניהול- מישהו בפורום אחר כתב לי ש"בקרן פנסיה שהיא לא פעילה, לרוב ימשיכו להיגבות דמי ניהול מהצבירה בלבד (מסך החסכון)". וכתב לי גם ש"במקרה כזה לא מדובר באובדן כספים (ושכספים אלו יעמדו לרשותי ביום הפרישה לפנסיה)"- דבר שהוא לא ברור לי כלכך- כי איך בדיוק אני לא מאבדת כספים אם ממשיכים לגבוה ממני כספים מסך החיסכון שהצטבר עבורי בקרן הפנסיה??.......
&nbsp
תודה איציק! :)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

לירון380

New member
ועוד דבר..

כתבת לי בעניין חוק פנסיה חובה.. ש"החוק קובע שמי שמגיע למקום עבודה ויש לו חיסכון פנסיוני פעיל, יקבל את ההפרשות רק אם סיים לעבוד לפחות שלושה חודשים במקום העבודה החדש". ואז כתבת- שהם "מחויבים להפקיד רטרואקטיבי מהיום הראשון".
אז לא כלכך הבנתי, סורי.. מצד אחד אחרי 3 חודשים, מצד שני רטרו מהיום הראשון? למה הכוונה?.....
(אגב אתה יכול בבקשה לצרף לי לכאן קישור לחוק הזה? אולי באמת אצטרך להראות למעסיק.. ממש מוזר, המעסיק אמר לי שהחוק קובע הפרשות לקרן הפנסיה רק לאחר חצי שנה.. מזה בעצם מעיד על החברה ?? שהם עובדים לא לפי החוק?)
 

motior

Member
לגבי דמי ניהול

דמי ניהול בקרן פנסיה מתחלקים לשניים:
- דמי ניהול מההפקדה - יורדים בכל חודש שבו יש הפקדה. כלומר, בקרנות הלא פעילות שלך אם אין הפקדות גם אין דמי ניהול
- דמי ניהול מהצבירה - אחוז מסוים מסה"כ הכסף שקיים בקרן. את דמי הניהול האלה את ממשיכה לשלם כל עוד יש לך כסף בקרן. בעיקרון אלה דמי ניהול שנתיים אבל יש אישור לחברות הביטוח לגבות אותם באופן חודשי (חלק יחסי מהשנתי כל חודש) וככל הידוע לי כל החברות עושות כך - לכן את משלמת באופן חודשי בקרנות הלא פעילות.
 

ruven7

Active member
בגדול

א- הממוצע די בסביבות 2500-3000 ,יש זולים יותר
ב-יועץ פנסיוני אמור לעבור על התכניות שלך כולל קרנות השתלמות וקופות גמל ולייעץ במה לשפר,היכן לחסוך ומה פחות נחוץ (לך למשל ביטוח חיים בסטטוס שלך).ביצוע השינויים הוא בידך או באמצעות סוכן הביטוח (לא יועץ) ודורש חתימה.
ג-תלוי בתכניות,בוותק,בתנאים, במקדם.אם מדובר בתכניות טובות ייתכן ששווה להחזיקן.קשה לענות.
ד-שנתי,אחוז נתון מההפקדות בנוסף לצבירה,גם משתנה אם מדובר במנהלים (ד"נ גבוהים),פנסיה (נמוכים) או השתלמות.אם תפסיקי להפקיד יחולו דמי ניהול על הצבירה,אפשר אולי להתמקח על כמה.
ה- אני לא ממש יודע
ו-שינוי גובה השכר יכול לשנות את ההפרשה לפנסיה ממילא אם זה דרך העבודה.אפשר לפנות לסוכן או ליועץ,תלוי בך.
 
למעלה