100% מניות בגיל מבוגר?

100% מניות בגיל מבוגר?

שלום רב,

אני רוקחת בת 53 באחת מקופות החולים בארץ. הפנסיה שצברתי עד כה קטנה מאוד - כ-265,000 ש"ח, בקופת הגמל שלי כ-58,000 ש"ח ובקרן ההשתלמות כ-17,000 ש"ח. כלומר, סה"כ כ-350,000 ש"ח.
אני ובן זוגי מחזיקים גם תיק השקעות (בחשבון "רגיל" חייב במס) גדול מאוד של מעל מיליון ש"ח ואנחנו מעדיפים באופן כללי להחזיק 100% מניות (בכל המסלולים - פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות) עם מספיק כסף מזומן בצד. זאת על פי עצתו של המשקיע הדגול וורן באפט.
השאלות הקריטיות הן:
1. אם תהיה קריסה בבורסה סמוך לגיל פרישה שלי (64), האם יש באפשרותי לא למשוך מייד את הפנסיה/קופת גמל/קרן ההשתלמות? האם אוכל פשוט למשוך מהם לפי רצוני בגיל פרישה ובינתיים נשתמש בכסף המזומן שצברנו?
זה יהיה אסון אם יחייבו אותי למשוך כשהבורסה למטה. הייתי רוצה לשלוט בזה.

2. מה דעתכם באופן כללי על התוכנית? הייתם משנה משהו?
תודה רבה.
 

i c u 2

New member
תשובות

היי,
לגבי קרן השתלמות, לא קשורה ממש לכל הסיפור כיוון שאת יכולה למשוך אותה החל מ 6 שנים מיום ההפקדה הראשונה בלי קשר לגיל פרישה וכו'.
לגבי קרן פנסיה, יכולה לבחור מתי לצאת לפנסיה, כמה שתצאי מאוחר יותר הקצבה שתקבלי תהיה גדולה יותר, אין אפשרות למשוך חלקים אלא אם יש את כספי הפיצויים שלך בקרן הפנסיה שאת יכולה לקחת אותם ברגע שאת מסיימת עבודה או לאחר מכן בלי קשר לגיל הפרישה וכו' כמובן שזה יקטין לך בערך ב 50 אחוז את הצבירה אם תקחי את הפיצויים ובהתאם את הקצבה החודשית.

לגבי קופת גמל, אם הכספים שם הופקדו לפני 2008 אז סביר שתוכלי לקחת את הכספים החל מגיל 60 באיזה עיתוי שבא לך, אם הופקד לאחר 2008, תצטרכי להעביר את החלק הזה לקרן פנסיה ומשם לקבל קצבה.
 
למעלה