קופת גמל ושכר לא מבוטח

trhetrhe321

New member
קופת גמל ושכר לא מבוטח

שלום,
אני בן 25, עובד בעבודה מסודרת שבה מפרישים לי לקרן פנסיה+קרן השתלמות.
ההפרשות מתבצעות על שכר בסיס לא כולל שעות נוספות+נסיעות+כמה דברים נוספים. הברוטו שלי יכול להשתנות בחודש אחד בכמה אלפים (לדוגמא, חודש רגיל 10-11 ברוטו ויש חודשים גם שאני מגיע ל 15-16 ברוטו). לפי מה שהבנתי, אם אני פותח קופת גמל אני יכול לקבלת הטבת מס במידה ואני מפריש מהשכר הלא מבוטח. ניסיתי לקרוא קצת באינטרנט אבל לא כל כך הבנתי את זה. ומה לגבי הקופת גמל החדשה שמשרד האוצר פתח? מישהו יש לו המלצות עליה?

תודה מראש
 

i c u 2

New member
תשובות

זה נקרא הפקדות לסעיף 47. ניתן להפקיד 5% מהשכר הלא מבוטח ולקבל על זה הטבת מס. צריך לבדוק עם מחלקת השכר אצלך בחברה אם הם יודעים לזכות את זה בתלוש השכר... כך שאתה מפקיד, מביא להם אישור על ההפקדה והם מזכים בתלוש, אחרת תצטרך לעשות תיאום מס וזה לוקח זמן.
 

trhetrhe321

New member
הם לא יודעים איך להתעסק עם זה

בכל זאת, אם אני מעוניין לעשות את זה באופן עצמאי, האם אפשר רטרואקטיבי על שנים קודמות? ושאלה נוספת היא שהבנתי שאפשר לעשות את זה עד סוף השנה, איך אני יודע את השכר השנתי שלי אם אין עדיין טופס 106 על כמה הרווחתי כל השנה?
 

i c u 2

New member
....

אז אתה צריך להבין שאתה חייב לפתוח עכשיו קופה במעמד עצמאי ולבצע את ההפקדה.
תלוי מי התוכנת שכר שאיתה עובד המעסיק, יתכן שרשום לך "הכנסה לא מבוטחת" ואז אתה לוקח את הסכום שיש שם + מוסיף על זה הערכה של השכר הלא מבוטח שיהיה לך בדצמבר, מכפיל ב 0.05 וזה הסכום שאתה מבצע הפקדה לקופ"ג, ברגע שתקבל דוח שנתי, תלך איתו ועם טופס 106 למס הכנסה לבצע תיאום מס, לדעתי גם אפשר לעשות את זה באינטרנט {יש שם פורום יעוץ מס או מיסוי והחזרי מס}.
אם לא רשום לך "הכנסה לא מבוטחת, צריך לראות מה השכר שרשום שכר חייב מס הכנסה, ומצד שני מה השכר שעליו הפקידו ולחסר ביניהם וזה השכר הלא מבוטח.
 
תוספת קטנה.

בעיקרון אפשר עד התקרה להנות מהטבת מס נוספת של 11% על לפחות חלק מהשכר הלא מבוטח. ההטבה היא מסוג ניכוי והיא בגובה המס השולי.
אם לדוגמא המס השולי שלך הוא 31% אז על כל 100 שתפקיד תקבל 31 ש"ח חזרה ממס הכנסה כי הסכום שחייב במס יקטן.
יש כאן מידע.
 

i c u 2

New member
.....

תוכנות השכר לא יודעות לחשב את זה, ואני בספק אם במס הכנסה ידעו להחזיר את זה
 

trhetrhe321

New member
עובדים עם מל"מ

אין סעיף כזה "הכנסה לא מבוטחת". איפה אני יכול לראות את זה? יש רק "ברוטו למס הכנסה"
 

i c u 2

New member
תשובות

תקח את "ברוטו למס הכנסה" ותוריד ממנו את ברוטו לפנסיה או שכר לתנאים סוציאלים ... או לחילופין תעלה את התלוש אחרי שאתה מוריד את כל הפרטים האישיים וכו'.
 

trhetrhe321

New member
מצאתי את מה שרשמת

בסיס לפנסיה 9,770 ש"ח. מכפיל ב 12 יוצא 117,240. הברוטו השנתי עד חודש נובמבר הוא 167,000 ש"ח. אז לפי מה שאני מבין אני יכול על ההפרש, בערך 50 אלף ש"ח להפקיד 16% ולקבל את כל ההטבות מס. אז את הפעולה הזאת אני עושה פעם בשנה? בסוף שנה? ומה קורה עם התלוש של חודש דצמבר? הוא לא נכנס לברוטו השנתי?
 

i c u 2

New member
.....

יכול להיות שרשום לך איפה שהוא בתלוש נתונים מצטברים... זאת אומרת כמה מתחילת השנה .. זה יכול להיות יותר מדויק.
לגבי דצמבר, אתה יכול לחזות כמה זה אמור להיות ולהפקיד לפי זה, אין ממש דרך אחרת.
אתה לא חייב לעשות את זה רק פעם בשנה .... אם זה "כבד עליך" הסכום, אפשר להפקיד כמה פעמים במהלך השנה.
 

trhetrhe321

New member
יש סעיף ברוטו למס הכנסה

"ברוטו למס הכנסה" עד חודש אוקטובר הוא 148 אלף. זה מה שהתכוונת לנתונים מצטברים? ואם אני רוצה לקבל את ההטבות של מס הכנסה לשנת 2016, זה לא אומר שאני צריך להפקיד עכשיו בבת אחת על כל 2016?
 

i c u 2

New member
.......

קודם כל, עכשיו תדאג לפתוח קופה במהירות.
תקבל בטח עוד שבוע - שבוע וחצי את תלוש השכר של נובמבר שכולל 11 חודשים... תעשה חישוב של כמה שכר לא מבוטח אמור להיות לך בשכר הקרוב ותוסיף לסכום הזה... משם תוריד את השכר בגינו הופקדו לך כספים לפנסיה + תחשב על כמה אמורים להפקיד בדצמבר .
 
אני קיבלתי את כל ההטבות

אבל הגשתי דוח שנתי. זה לא כזה מסובך כל עוד השכר המבוטח והלא מבוטח יחד לא עולה על 21750 אפשר להפקיד 16% מהלא מבוטח ולהנות משתי ההטבות.דרך אגב, עד השנה התקרה היתה גבוהה יותר, לצערם של בעלי השכר הגבוה, שהם בדר"כ אלו שיודעים לנצל את ההטבות הללו.
 

i c u 2

New member
וואלה...

עשית את התיאום מס הזה באינטרנט? כמה זמן לקח? עשית קודם את הסימולציה באתר של מס הכנסה?
תודה
 
כנראה שזה לא רלוונטי לך אבל אסביר בכל זאת

להבדיל משכיר רגיל יש לי הכנסה נוספת כעצמאי ואני חייב להגיש דוח שנתי.
בגלל שלי צפויה פנסיה גבוהה יחסית, העדפתי להפקיד את הכספים אצל אשתי (ניתן להפקיד לבת זוג ולהנות מההטבות שמגיעות לך). הפנסיה הצפויה שלה קטנה יותר ובהתאם המס השולי שיהיה עליה (ספק גדול מאוד אם בכלל היא תגיע לסף).
פתחתי קופה במעמד עצמאי על שמה שאיננה מקושרת למעסיק (כל אחד יכול לעשות את זה והפקדתי לשם את הסכום המכסימלי שמזכה אותי בהחזר). בשידור דוח שנתי דרך האינטרנט יש אופציה לחשב את המס לפני ששולחים. יש גם אפשרות לבחור לקבל קודם את הטבת המס של הזיכוי 35% ורק אחר כך את הניכוי (שימושי מאוד אם מפקידים פחות מהמכסימום) ואפשר לנצל ביחד את ההטבות של שני בני הזוג, אם לבת הזוג יש גם הכנסה שאיננה מבוטחת. גם בתיאום מס אמור להיות מחשבון לפני ששולחים.
כשאשתי היתה בחופשת לידה, במקום לקופת גמל הפקדתי באופן שוטף לקרן הפנסיה שלה (יש אפשרות להפקיד תגמולים במעמד עצמאי לפי 10%) במקום ריסק זמני ותשלום דמי ניהול מכסימליים על הצבירה בקרן שאינה פעילה וכשהיא חזרה השארתי חלק מההפקדה, כי זה מאפשר לרכוש ביטוח חיים בתעריף של קרן פנסיה (עדיף על ריסק רגיל) ויש גם אג"ח מיועדות על ההשקעה.
זה משתלם לשלם ביתר מס הכנסה (כל עוד אתה יודע לדרוש את זה חזרה). כשמגישים תיאום מס (אפשר 6 שנים אחורה) מנגנון ההצמדה והריבית (4%) עובד לזכותך והחזר המס כולל הצמדה וריבית שזה החסכון הסולידי הכי טוב שיש (ומצווה להוציא מהם כל גרוש אפשרי).
אני מגיש את הדוח ברגע האחרון בשביל לדחות את ההחזר, וכל עוד אין לך סיבה להעדיף שלא להגיש דוח שנתי זה בהחלט משתלם אם ההחזר משמעותי.
 
למעלה