שמירת פוליסה פעילה בזמן רילקיישן

amitch1

New member
שמירת פוליסה פעילה בזמן רילקיישן

שלום רב. מה ההמלצה לגבי שמירת הפקדות לביטוח מנהלים/קרן פנסיה במהלך רילוקיישן. הבנתי שניתן להמשיך להפקיד באופן עצמאי ולאחר החזרה לארץ לחזור למסלול "רגיל" של עובד מעביד. האם זה מוגבל בזמן ? בסכום ?
 

i c u 2

New member
...

ביטוח מנהלים לרוב שנה, מורידים את הכספים מהתגמולים או מאשראי / הו"ק , פנסיה זה מס' החודשים שהפקדת ברצף או ועד מקסימום שנתיים, מורידים באותה צורה את התשלום.
 
זה לא מדויק.

אתה תיארת בתשובתך ריסק זמני, אך אם השואל יכול ומעוניין להפקיד לקרן הפנסיה/ביטוח מנהלים במעמד עצמאי אפשר להמשיך את התוכניות בלי הגבלה כל עוד יש הפקדות רציפות ...
 

amitch1

New member
תודה על התשובות

האם קיימת הגבלת סכום במידה ומעבירים את הפוליסות למעמד עצמאי ? האם ניתן לחזור למעמד שכיר ללא כל הגבלה לאחר מספר שנים ?
 
איזו פוליסה יש לך ?

אתה בטוח ששווה לשמר אותה בכלל ?לדעתי, ביטוח מנהלים, למעט חלק מהישנים מאוד, הוא מוצר מחורבן שחבל על כל שקל שנחסך בו (במיוחד אם אין כרגע חסכון משמעותי בו). לגבי קרן פנסיה מה שחשוב להבין הוא שהביטוחים שבה הם פונקציה של ההפקדה ואם אתה עובר להפקיד במעמד עצמאי הסכום שאתה צריך להפקיד בכדי לשמר את הביטוחים הקיימים (שארים ונכות) באותו כיסוי הוא 16% מהשכר המבוטח היום. כלומר אם השכר המבוטח היום בקרן הפנסיה הוא 10,000, תצטרך להפקיד 1600 שח בחודש. זה סכום שתוכל ותרצה להפקיד ? אפשר להפקיד פחות אבל אז הכיסויים ירדו בהתאם ושתחזור לארץ תהייה תקופת אכשרה (או אפילו החרגה) על החלק שלא הפקדת עבורו במעמד עצמאי. זאת הסיבה שרוב החוסכים מעדיפים ריסק זמני כמו שתיאר icu2.
 

i c u 2

New member
עניתי בדיוק על מה ששאל...

אם היה רוצה מעמד עצמאי היה שואל... ואם שואלים על לשמר פוליסה בזמן רילוקיישן זה כנראה לא מעמד עצמאי. לגופו של עניין אם הייתי צריך להוציא שקל מהכיס על זה, לא הייתי שומר את הפוליסה.
 
הכל נכון אבל לפעמים המידע הזה שימושי

ורלוונטי (בעיקר לאנשים שאינם בריאים ולא כדאי להם לאבד ביטוחים ללא החרגות) וכן השואל שאל על אפשרות להפקדה עצמאית. במנורה לפחות אפשר להפקיד רק 10% (תגמולים לפי 10%) וזה פחות נורא. חג שמח !
 
לגבי הפוליסה

האם הפוליסה נפתחה במקור (שנת 2000) כקצבתית או כהונית וקיבלה מקדם רק ב 2008 ? פוליסה מהסוג השני (שנפתחה במקור כהונית) היא לא משהו שחייבים לשמר. פוליסה שנפתחה במקור כקצבתית ואשר אין בה תשלומים לביטוח חיים היא מוצר שאולי שווה לשמר למרות ההפקדות העצמיות שנדרשות ורצוי, לדעתי, להתייעץ עם יועץ פנסיוני בכדי לקבל החלטה נבונה.
 
למעלה