סיפור קצר - אנא עצתכם

פנומן 72

New member
סיפור קצר - אנא עצתכם

לפני מספר שנים, בעצת סוכן ביטוח של המשרד שאני עובד בו, איש אמין לכל הדעות - עברתי מ"מנורה-מבטחים" לביטוח מנהלים של הפניקס. לטענתו - ביטוח יוצא דופן של מקדם נפלא שלא יכול להשתנות לכל חיי. מצד אחד נשמע מצוין, סוג של "יציבות" כמו במתווה הגז, אבל מצד שני הקרן לא מפסיקה להפסיד לי כסף

כל ההפקדות שלי נבלעות בהפסדים ולא זו בלבד, הם גם לוקחים על ההפסדים האלה דמי ניהול. זה כמו לשלם משכורת לאדם שנכשל כל הזמן בתפקידו.
הסוכן אומר לי שאני צריך להסתכל על התמונה הכוללת אבל אני חושד שמא יש לו אינטרס שאני אשאר בקופה הכושלת של הפניקס. הם גם אף פעם לא עונים לפניות שלי ודי נשבר לי.
האם כדאי לי לפזור לביטוחים אחרים שהם בטוחים יותר (יש בכלל דבר כזה?) או שאני עובר מהפח אל הפחת ?
 
ביטוח מנהלים מוצר יקר מאוד.

קרא את השרשור מ 14/03 "ביטוח מנהלים מול קרן פנסיה".
 

פנומן 72

New member
קראתי את כל השרשור

נתחיל מזה שאני די מאוכזב שחוץ ממך אף אחד לא מצא לנכון להגיב.
בתור הדיוט בנושא אני רואה שתי תמונות - האחת, ביטוח המנהלים שלי שמפסיד כסף כל שנה אבל מבטיח לי מקדם טוב - והשניה, קרנות פנסיה שמציגות תשואות גבוהות כל שנה.
ברור לי שהעתיד לוט בערפל - ובטוח רק המוות - ואני תוהה בשאלה אחת - איזה יתרון יש למקדם בטוח אם הקרן מאבדת מערכה על שנה ? אני אגיע לגיל פרישה עם מקדם מעולה אבל עם 20% פחות ממה שיכול היה להיות לי בקרן פנסיה. אז מה עשינו בזה ?...
 
אנשים התעייפו מלדון בנושא

וגולשים טובים, לצערי, עזבו בגלל המנהל. הנזק לצבירה בדמי הניהול הגבוהים זאת אכן הסיבה מדוע המקדם "המובטח" לא משתלם כלכלית, והוא גם לא באמת מובטח. למדינה נשמרת הזכות להתערב אם תהיה סכנה לפשיטת רגל לחברות הביטוח. בנוסף, עלויות הביטוח גבוהות מאוד לעומת האלטרנטיבה. ביטוח מנהלים יותר גמיש אבל לרוב המוחלט הפנסיה מתאימה ועונה לצרכים. יש בעיה של גרעונות בקרן הפנסיה בגלל שתעריפי אובדן הכושר נמוכים מידי אבל האוצר הבטיח לטפל בזה. מקווה שזה יקרה בהקדם אבל לפחות התשואה המובטחת באג"ח המיועדות מפצה על זה. בנוסף, חשוב להבין שהמקדם המובטח ניתן רק במסלול פרישה ספציפי שלא מאפשר להבטיח לאלמנת הפנסיונר קצבה עד יום מותה (אם בעלה ילך לעולמו לפניה). בהצלחה !
 

פנומן 72

New member
תודה לשניכם

אני עף מהתוכנית.
אני משלם 9% דמי ניהול מפרמיה. גם בשנה שהם מפסידים כסף אני משלם להם.
שיזדיינו.
אני הולך לקרוע להם את התחת.
 

אלירן19

New member
אכן יש לסוכן אינטרס , שכן הוא מרוויח הרבה מאוד מדמי הניהול

שאתה משלם על ביטוח המנהלים , פי כמה מאשר שהיה מרוויח לו הית חוסך בקרן פנסיה.
 
למעלה