מישהו יכול להסביר לי למה סכום הפנסיה שאמור להיות לי צנח?

herouth

New member
מישהו יכול להסביר לי למה סכום הפנסיה שאמור להיות לי צנח?

עברתי לאחרונה מקום עבודה, ובגלל שיש לי מחר פגישה עם סוכן הביטוח החדש, שלפתי את הפוליסות הישנות ועיינתי בהן קצת.

גיליתי דבר מוזר ואפילו מטריד. כשפתחו לי את ביטוח המנהלים, אי שם בשנת 2000, אמרו לי שסכום הפנסיה שאני אמורה לקבל הוא כ־70% מהמשכורת המבוטחת. כלומר, נניח שהמשכורת שלי באותה עת היתה 10000 ש"ח, אז הייתי אמורה לקבל סכום חודשי של 7000 ש"ח. שזה סביר.

אבל בשנים האחרונות, כל פעם שאני מקבלת דו"ח מהביטוח, הסכום לקיצבה בתחזית לגיל 64 הוא יותר קרוב ל־40% מהשכר המבוטח.

מה הולך פה? כל הזמן חוזרים ומדגישים באוזני שאסור לי לוותר על ביטוח המנהלים הזה או לשנות אותו, כיוון שיש בו מקדם מובטח גבוה ועוד כל מיני דברים שכבר לא קיימים בשוק.

אם אתם תוהים, כן, באיזשהו שלב משכתי פיצויים, אבל זה היה רק של שנת העסקה אחת. מאז, 15 שנה לא משכתי פיצויים. מה קרה כאן? אילו אותיות קטנות אני צריכה לחפש? ואיך לדאוג שהפנסיה שלי תחזור להיות 70% מהשכר ולא 40%?
 

herouth

New member
אופציונלית. אני לא יודעת אם זה עדיין חוקי היום

אבל הפוליסה היתה עם אפשרות בחירה בין שני המסלולים (וגם עם אפשרות פרישה בגיל מוקדם יותר, עם מקדם פחות טוב כמובן).
&nbsp
סוכן הביטוח טוען שהדיווחים שאני מקבלת הם לא לגבי תחזית הקיצבה העתידית המלאה, אלא רק לגבי תחזית הקיצבה בהנחה שאני מפסיקה להפקיד כרגע, ולכן הפער. האם זה נשמע לכם הגיוני?
 
כן.

ראי כאן.

הנתון הראשון בדוח – תחזית קצבה צפויה
התחזית הזו מבטאת כמה כסף אתם תקבלו בכל חודש בתקופת הפרישה. בנתון הזה גלומות כמה הנחות. ראשית, מדובר בקצבה הצפויה בהינתן החיסכון הקיים, ובמילים שפוטות – כמה כסף יהיה לכם בכל חודש לאחר הפרישה, אבל תחת הערך הקיים בחיסכון וללא התייחסות להפקדות עתידיות. עם המשך ההפקדות, סכום החיסכון צפוי לגדול ולכן קצבת הפנסיה צפויה גם כן לגדול.
 
למעלה