בן 26, שנה רביעית באנגליה עם 35 אש"ח ביטוח מנהלים בארץ

F00D Is G00D

New member
בן 26, שנה רביעית באנגליה עם 35 אש"ח ביטוח מנהלים בארץ

שלום. אני מנסה להבין משהוא פשוט שסוכנת הביטוח לא מצליחה להסביר לי בפשטות מספקת. אני מסיים כרגע ריסק זמני בתוכנית הפנסיה הזו בנוסף יש לי עוד תוכנית רדומה עם 23 אש"ח וכאן באגליה מופרש לי ע"י המעסיק לפנסיה מקומית 10% מגובה השכר..
ניתנו לי האופציות הבאות לגבי התוכנית בארץ: להמשיך לשלם סכום מנימלי בשביל לקבל את הביטוח אכ"ע שנכלל בתוכנית או להמשיך להפקיד בתוכנית כל סכום מעל אותו סכום מינימלי. או את הסכום האחרון שהופקד לתוכנית בהיותי שכיר ובכך "לקבע את הפרמיה". (שאחרת חברת הביטוח עלולה לסרב להעלות אותה כשאחזור להייות שכיר).

פה היא מאבדת אותי. לא מבין מה אני מפסיד מזה? את "התנאים"? הקרן הנוכחית באמת שווה משהוא עם ה 1% דמי ניהול מהצבירה שהם לוקחים? אולי הביטוח מנהלים שווה את זה?
הגיוני להוציא עכשיו אלפי שקלים בשנה מחסכונות בארץ או להעביר כסף מפה בשביל להכניס לתוכנית שאין לי שום שליטה פיננסית עליה?
אני פשוט לא מצליח להבין ממנה מה אני מפסיד כאן (אולי שום דבר, ולכן אני לא מבין את מה שאין) ואני כבר אפילו לא בטוח למה היא קוראת פרמיה.

תודה רבה
 

F00D Is G00D

New member
ביטוח מנהלים, מצ"ב פירוט

תודה רבה.

הפוליסה השמלאלית היא הפעילה.

 
האינטואציה שלך טובה.

בהנחה שאתה בריא או שאין אופק חזרה בעתיד הקרוב לישראל, אין הרבה הגיון בלהמשיך להחזיק ביטוח מנהלים משנת 2009. מוצר יקר מיותר. אם אפשר לנייד את כל הכספים לקרן הפנסיה (השכר שלך היה גבוה מ 18 אלף ? אם התשובה שלילית, כנראה שאין בעיה לעשות זאת), הייתי מנייד אותם אליה. לפי צילום המסך דמי הניהול הוא 0.2% מהצבירה בלבד שהם דמי ניהול מצויינים (בתקווה שהם נשארים כך גם שהקרן במצב מסולק). יש גם אופציה להעביר לקופת גמל.
אתה יכול לראות שהתשואות בקרן הפנסיה טובות יותר בזכות האג"ח המיועדות.
כספים מהפקדה עצמאית אינם במעמד של פיצויים. אם תרצה למשוך אותם, ינכו ממך 35%.
גם אני חושב שחבל להפקיד עצמאית, אם לא חשוב לך לשמר את הביטוחים ואין לך הטבות מס בגין ההפקדה.
אתה מתכוון לחזור לארץ בעתיד הנראה לעין ?
 

F00D Is G00D

New member
תודה. קצת תשובות

חזרה מתוכננת: באמת שאין לי מושג, ייכול להימאס לי עוד חודש, וייכול להייות שאני ממשיך לעוד כמה שנים (בוודאות גבוהה לחזרה בחמש שנים הקרובות)
&nbsp
אני כנראה אמשיך להפקדה מינימלית + ביטוח. לטענת הסוכנת המקדם נחשב טוב בתוכנית, והעובדה שהצטרפתי לביטוח בגיל 21 נותנת לי פרמיה טובה.
&nbsp
מקווה שאני עושה את הדבר הנכון.
 
בהצלחה.אני במקומך לא הייתי מפקיד אפילו שקל לביטוח מנהלים ...

העובדה שהצטרפת בגיל 21 אפשרה להפיל גם אותך בפח הזה של ביטוח מנהלים עם מקדם מובטח לפני שהספיקו לאסור על שיווק המוצר המיותר הזה.
 

F00D Is G00D

New member
עוד שאלה בבקשה.

מה הסטטוס של הכספים של ההפקדה העצמאית אם אני בוחר יום אחד לבצע משיכה?

כידוע משיכת כספי פיצויים שהוכנסו לתוכנית לא חייבת במס (הכספים הרי גם לא קיבלו פטור ממס). האם משיכת הכספים מהפקדה עצמאית זוכים לסטטוס דומה?

תודה מראש.
 

randyloo

New member
לגבי ביטוח א.כ.ע.

ביטוח א.כ.ע. מכסה 75% מהשכר הממוצע בשנה האחרונה. מי שלא עובד או לא עבד בשנה האחרונה ממילא לא יקבל כלום בקרות אירוע א.כ.ע. צריך לקחת זאת בחשבון בשיקולים.
 
למעלה