משיכת קרן השתלמות שהופקדו בה סכומים מעל לתקרה

freeonly

New member
משיכת קרן השתלמות שהופקדו בה סכומים מעל לתקרה

בן משפחה רוצה למשוך קרן השתלמות שלו, מתקופת עבודה קצרה בשנים 2012-2013, אצל מעביד כלשהו. נושא הוותק בקרן פתור על בסיס ותק של קרן השתלמות אחרת.

בתקופת אותה עבודה, הופקדו בקרן סכומים על בסיס משכורת של 20,000 ש"ח (כלומר: בכל חודש 1,500 מהמעביד ו-500 מהעובד). לפי הבנתי זה מעל לתקרה שרווחיה פטורים ממס.

בטופס שקרן ההשתלמות מספקת לצורך המשיכה, הוא מתבקש בין היתר לחתום על ההצהרה הבאה: "הצהרה על זכאות לפטור מניכוי מס במקור על רווחי הון: הנני מצהיר בזאת כי אני בוחר בחשבון גמל/השתלמות זה לקבלת פטור מניכוי מס במקור על רווחי הון, וכי לא הצהרתי על פטור שכזה בגוף מנהל אחר, לגבי על שנות המס בהן הפקדתי בחשבון זה."

בשיחה טלפונית עם נציגת הקרן, היא הסבירה שזה משהו שחייבים לחתום עליו, ושכולם חותמים על זה... מצד שני, כשאני קורא את הכתוב, הוא מעולם לא ביקש "פטור" כזה, ואף אחד לא הודיע לו שהוא "זכאי" לו. אז האם הוא אמור לחתום שם? ומה פירוש "אני בוחר בחשבון זה"? כאילו יש חשבון אחד שעליו אפשר לקבל פטור ועל האחרים לא?

יצויין שבין שאר הטפסים של הקרן, מופיע טופס נוסף *אחר*, שבו החותם 'מודע לכך שמשיכת כספי קרן השתלמות שבבעלותי, תחויב בתשלום מס רווחי הון וזאת, עפ"י פקודת מס הכנסה.' - אני מניח שהוא צריך לחתום גם על טופס זה?
 
נסיון לעזור.

להבנתי, ההצהרה הזאת באה להתמודד עם מצב שבו אדם מפקיד בשני חשבונות שונים כספים. מבחינה תפעולית אם הקרנות מתופעלות בבנקים שונים, או שמדובר על שכיר שמפקיד גם כעצמאי, יש בעיה למנוע מהחוסך להנות פעמיים מהפטור ממס רווח הון.
ההצהרה הזאת באה למנוע מאנשים להנות מהפטור פעמיים ולקבלו רק על חשבון אחד.
אם הוא עבד אצל מעביד אחד בלבד באותה תקופה ולא הפקיד כעצמאי אז אני לא רואה שום בעיה לחתום על ההצהרה כי הוא באמת ניצל את ההטבה פעם אחת בלבד.
כאמור הוא עבר את התקרה באותה הקרן ולכן על חלק מהכספים יחול מס רווחי הון. לכן הטופס הנוסף.

מקווה שעזרתי. אין לי הסמכה בתחום סתם אדם פרטי שמתעניין.
בהצלחה
 

freeonly

New member
ז"א שההצהרה היא בכלל על הפטור ממס על החלק *שמתחת* לתקרה?

 
למעלה