פנסיה לעובד סיעודי זר

רן ורדי

New member
פנסיה לעובד סיעודי זר

שלום,
אני מנסה לברר האם קיימת כיום אפשרות כלשהי לבטח בביטוח פנסיוני מלא כולל נכות ומוות עובד סיעודי זר (המועסק בארץ עם ויזה וברישיון משרד הפנים)?

לחדד את שאלתי - אני מחפש ערוץ (קרן פנסיה או פוליסת ביטוח מנהלים) שייתן לעובד לצד חסכון לגמלה גם כיסוי למקרה מוות או נכות.

יודע ומכיר את הערוצים שמציעים חסכון בלבד, מכיר גם את הנחיית משרד הכלכלה בנושא, זה לא מכסה מקרה את הסיכון של מוות ונכות וזה מה שמדאיג אותי.
פניתי לסוכן הביטוח שלי שבירר ולטענתו אין כיום מוצר כזה בשוק הפתוח לעובדים זרים ללא תעודת זהות ישראלית, האמנם כך?

לתשומת לבך לאחרונה ניתנו שתי פסיקות בבית הדין לעבודה בתל אביב בהם נפסקו למעסיקים חיובים שמעל מיליון שח בגין תביעת עובד שנפגע והפך נכה בעבודה, והמנעות המעסיק מהפרשה לפנסיה מנעה מהעובד את הזכות לפנסיית נכות, המעביד נדרש למעשה לשלם את פנסיית הנכות של העובד לכל חייו, את בית הדין לא עניינה הטענה שלא היתה אפשרות לפתוח פוליסה כזו (ומדובר בפסקי דין אלו במבקשי מקלט מסודן, כלומר מסתננים לא חוקיים וחסרי רשיון עבודה)

אודה לעצתך
 

משה שרן

New member
פנסייה לעובד זר

למעט חסכון בחברת ביטוח / בנק אין פתרון אחר , למרות שהמחוקק קבע שלעובד זר יופרשו כספים לפנסיה , אף חברת ביטוח נכון להיום אינה מוכנה להיכנס לנושא כולל עובדים פלשתינאים בחברות ישראליות ,טכנית קשה ליישם תביעות פנסיית נכות לעובד זר ובנוסף שאותו עובד חוזר למדינתו , כמו כן ביטוח חיים למקרה מוות אין תיק רפואי והחיתום של חברות הביטוח אינם מוכנות להיכנס לסיכונים האלה. בזמנו מכרתי ביטוחי חיים לעובדים זרים אך החברות סגרו את האופצייה הזאת. חשוב להדגיש שביטוח לאומי חייבים לשלם לעובד זר ולפחות ישנו כיסוי במקרה של תאונת עבודה.
 

רן ורדי

New member
תביעות..

אתה מוזמן לקרוא שני פסקי דין של השופטת אורנית אגסי מבית הדין לעבודה בתל אביב מספטמבר האחרון.
לא יודע למה טכנית קשה, יש פסקי דין והסכומים שנפסקו מעל מיליון שקל למקרה.
מניח שיערערו לארצי ונהיה חכמים יותר בהמשך.

נכון להיום כל המעסיק עובד זר לוקח על עצמו סיכון חסר פרופורציה וכיוון שפסקי הדין טריים מרבית המעסיקים ועורכי הדין עוד לא מעודכנים.

בכל מקרה תודה על המענה
רן
 

משה שרן

New member
עובד זר - פנסייה

המדינה קובעת תקנות וחוקים אבל לא יכולה להכריח גופים פרטיים ליישם אותם , שיקול עסקי וחיתומי של חברות הביטוח לא לעשות פנסיה לעובדים זרים , לכן זו באמת בעייה אין פתרון נכון להיום
 

רן ורדי

New member
המדינה יכולה לעשות מה שהיא רוצה

חוקים ותקנות שנחקקים במדינה מחייבים גופים פרטיים כמו שרגולציה מחייבת גופים פרטיים ומונעת משיקולים של טובת הציבור.
אני פשוט חושב שזה עוד לא הציק לאף אחד, ולמיטב ידיעתי לא היו תביעות של מקרי ביטוח עד כה, עכשיו זה משתנה ועכשיו זה יתחיל להציק.
ברור שזה יקבל פתרון אבל כנראה שזה יקרה אחרי שעוד כמה עשרות עסקים ישלמו מחיר כבד.
 
למעלה