צריך עיצות לגבי חיסכון

efishamir

New member
צריך עיצות לגבי חיסכון

שלום,
אני עצמאי, יש לי ביטוח מנהלים מזה מס' שנים עם דמי ניהול מטורפים.
נכון לעכשיו צברתי שם כ- 50000 שקל.
מבחינתי מה שהייתי מאוד רוצה זה לנהל בעצמי את כספי הפנסיה, אך למיטב הבנתי זה לא אפשרי, היות ואיני יכול לנייד את הכסף לקופת גמל/קרן השתלמות IRA (ואם אני טועה, אשמח לתיקון)...
לפתוח קרן השתלמות IRA זה לא רלוונטי מבחינתי כי זה מינימום של 50K שאין לי כרגע (יש כרגע 20K)...
חשבתי על אופציה של לנייד את ביטוח המנהלים לקרן פנסיה עם דמי ניהול זולים (פנסיה דיגיטלית של מיטב דש אולי..) ולהפקיד כל חודש סכום מאוד נמוך ואת שאר הכסף שיש לי (20K) ושאחסוך בעתיד אפקיד לתיק ניירות ערך עד שיהיה לי 50000 שקל ואז אוכל לפתוח קרן השתלמות IRA.
מקווה שלא סיבכתי...מה דעתכם?.
 

משה שרן

New member
צריך עיצות לגבי חיסכון

שלום לך תבדיל בין שני המוצרים , קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים נועדו על מנת שתוכל בגיל פרישה לקבל הכנסה סבירה לצורך מחייה , שניהם מוכרות לצורך צרכי מס , חסכון נפרד מכספי הנטו שלך זו לא צריך לבוא על חשבון הפרשה לפנסייה , עדיין את דמי הניהול תבדוק ותנסה להוריד ולפני שאתה פותח קרן חדשה תבדוק שביטוח המנהלים שלך הוא עם מקדם קיצבה מובטח.
 

efishamir

New member
תודה על התגובה ושאלות

1. אכן יש לי מקדם קצבה מובטח בביטוח המנהלים, לפי הבנתי ישנה רפורמה שצריכה לעבור אישור סופי ולפיה אפשרי יהיה לנייד ולשמור על מקדם הקצבה....היכן אפשר להתעדכן מתי היא מאושרת??
2. שאלת תם- מה היתרון של להפקיד כספים לקרן פנסיה ושמישהו אחר ינהל לי את הכסף, לעומת ניהול באופן עצמאי של קרן השתלמות/קופת גמל (בהנחה שיש לי הבנה בשוק ההון) עם עמלות אפסיות? מעבר לפן המעשי בו הפנסיה היא תשלום קצבתי....
 

משה שרן

New member
מקדם מובטח - רפורמה

ישנה הצעה לרפורמה , עדיין לא עברה בגורמים המתאימים ולדעתי ייקח זמן , בכל מקרה תהיה הודעה מסודרת על כך .
היתרון בהפקדה לקרן פנסיה הוא בכמה מישורים - פנסיית נכות במקרה ביטוח מתאים
ופנסיית שאירים במקרה מוות לבת / בן הזוג ולילדים עד גיל מסויים. מרכיבים מאד חשובים בהיבט הביטוחי של מקרה ביטוח למשפחה .
 
למעלה