הורות משותפת וקצבת שארים

kore123

New member
הורות משותפת וקצבת שארים

יש לי שאלה לגבי ביטוח שארים בקרן פנסיה צוברת חדשה (משנת 2007).
האם ישנה זכאות לקצבת שארים לאלמן (כמובן בהנחה שיש ביטוח שארים תקף לבן/בת זוג) כאשר הקשר בין שני הצדדים מתקיים תחת הסכם של הורות משותפת, ללא מגורים ורכוש משותפים (כלומר כל צד מתגורר במשק בית נפרד משלו ורק הילדים משותפים לשני הצדדים)? האם ניתן/צריך להסדיר זאת מראש באמצעות הליך ייחודי כלשהו או שהביטוח הפנסיוני הקלאסי מכסה גם מצב כזה? האם ישנם הבדלים בין חברות הפנסיה השונות מבחינה זו?
תודה מראש!
 

kore123

New member
תודה על התשובה, אבל...

האם ישנה הכרה בסטאטוס של "ידועים בציבור" רק מתוקף זה שיש ילדים משותפים (גם אם מעבר לכך לא יהיה דבר משותף, כמו ניהול משק בית, חשבונות משותפים וכו')?
רפרפתי על תקנונים של מספר קרנות ורק בחלקן הוזכר שאדם יוגדר כאלמן הזכאי לקצבת שארים אם ישנם ילדים משותפים (אך גם לא היה ברור אם זה מותנה או לא בעמידה בתנאים הנוספים).
ציטוט לדוגמה של הגדרה של אחת מחברות הביטוח הפנסיוני: אלמן/ה- מי שהיה נשוי למבוטח/ת כדין והתגורר עימו/ה עד לפטירה או ידוע/ה בציבור שניהלו משק בית משותף במשך שנה לפחות או שנולד להם ילד משותף.
תודה.
 

i c u 2

New member
המשך

לא עברתי על כל התקנונים, אך ניתן להתייחס לתקנון של אותה קרן בה את חברה.
בחלק מהתקנונים נקבע כי יינתן לידועה בציבור שנקבעה בערכאה משפטית, כך שאם זה סגור מבחינה משפטית אז יינתנו הכספים במקרה הביטוח.
וכמובן שלא לשכוח שזה תקנון ותקנון יכול להשתנות מעת לעת.
 
למעלה