היוון קופות גמל ללא תשלום מס - האם אפשרי? באלו תנאים?

guly1008

New member
היוון קופות גמל ללא תשלום מס - האם אפשרי? באלו תנאים?

לאחרונה ניסיתי להוון שתי קופות גמל, אחת עצמאית ואחת ממקום העבודה (כזאת שמפרישים מחלק השכר שאינו נחשב לסוציאליות), בשני המקרים הודיעו לי מהחברות המנהלות (פסגות והראל) שאוכל לפדות רק את החלק ה"הוני" ואלו את החלק הקצבתי עלי לשלם 35% מס. חפרתי מעט באינטרנט ומצאתי שיש אפשרות לקבל פטור מפקיד השומה אם אני יכול להראות שיש לי או תהיה לי קצבה מינימאלית של משהו קרוב לארבעת אלפי שקלים בחודש. האם זה נכון? כיום אני בן 62, האם אני יכול לעשות את זה כבר עכשיו או צריך קודם להגיע לגיל פרישה?
 

אשר סלע

New member
כנס

את החלק הקיצבתי שהפקדת בקופ"ג אחרי 1/1/2008 (שכיר ועצמאי) תוכל למשוך כהון רק באישור פקיד שומה. פקיד השומה ידרוש ממך כהוכחה תלוש שכר מקרן פנסיה או חברת ביטוח שאכן יש לך פנסיה מעל כ 4,500 ש"ח בחודש (שים לב, דו"ח שנתי מקרן פנסיה או חברת ביטוח שבו כתוב מה תהיה הקיצבה הצפויה שלך אינו מספק, רק תלוש שכר), ובכל מקרה תהיה התחשבנות מס על כל סכום כסף שהופקד אחרי 1/1/2008 לקופ"ג ושיאושר לך אם יאושר למשוך כהון.

תמיד תוכל למשוך הכסף כהון ישירות מהקופה אך במס/קנס של 35% (ואולי יותר).

מקווה שעזרתי.
 
שאלה בנושא

האם ניתן להוון את ההפקדה לקופת גמל בתשלום מס של 15% על הרווחים למרות שעבור ההפקה לגמל קיבל המפקיד הטבות מס ? (נכוי/זיכוי). תודה !
 

אשר סלע

New member
כנס

כספים שהופקדו אחרי 1/1/2008 למיטב ידיעתי התשובה היא לא.
כל הרעיון של תיקון 3 מ 2008 זה שלא תוכל למשוך כספים כהון מקופת גמל לתגמולים (קופה לא משלמת לקיצבה) אלא כקיצבה חודשית בלבד, כידוע לך קבלת קיצבה חודשית מתכנית פנסיונית חייבת במס כשכר רגיל (יש אי אלו הטבות מס בקיצבה המזכה).
כאשר אתה מושך מקופת הגמל כסף שהופקד אחרי 2008 כהון (כי הוכחת לפקיד השומה שיש לך פנסיה מעל 4,500 ש"ח) פקיד השומה יקבע לך שעור מס על סכום זה כי אם הייתה מקבל הכסף כקיצבה חודשית אז הקיצבה הייתה חייבת במס, שעור המס שיקבע לך בין 0%-50% תלוי בהכנסתך ובהטבות המס להם אתה זכאי. אין לברוח מביקור אצל פקיד השומה אם רוצים למשוך כהון כספים שהופקדו אחרי 1/1/2008.בקופת גמל לתגמולים.

מקווה שעזרתי.
 
הבנתי. תודה רבה על התשובה המקצועית


 

guly1008

New member
קופ"ג המשך

אשר תודה,
1. האם תשובתך נכונה גם לגבי קופ"ג עצמאי שלתוכה הפקדתי מכסף שלי לאחר ששלמתי מס במלואו ולא קיבלתי שום הקלות?
2. בתשובתך כתבת שמעבר לדוח השנתי של חברת הביטוח על הקיצבה הצפוייה צריך להביא גם תלשו שכר, אתה מתכוון תלוש שכר נוכחי.

תודה מראש
 

אשר סלע

New member
כנס

למיטב ידיעתי
1) בעיקרון אם תוכיח לפקיד השומה שיש לך קיצבה מעל כ 4,500 ש"ח ובנוסף הפקדת אחרי 2008 כספים בקופת גמל לתגמולים ולא קיבלת בגינם הטבות מס (ניכוי/זיכוי) אז יאשר לך פקיד השומה למשוך הכסף ישירות מקופ"ג בתשלום מס 15% מהרווחים שנצברו אחרי 2008. אבל ומנסיון, מאוד קשה לבצע ולהוכיח לפקיד השומה אם ניצלת את הטבת המס או לא (קל יותר לתלוש שערה מעכוז של סוס דוהר מלבצע ההפרדה בסכום שנצבר בקופ"ג איזה סכום קיבל ההטבת מס ואיזה לא).
תיקון 190 ממאי 2012 התחיל לעשות סדר בהפרדת הכספים בקופ"ג שקיבלו ולא קיבלו הטבות מס.
2) לא התלוש הנוכחי. רק תלוש שכר בפועל מקרן פנסיה או חברת ביטוח מהווה הוכחה לקיצבת מינימום.

מקווה שעזרתי. וכמובן אין לראות בתשובה זו משום ייעוץ או תחליף לייעוץ פרטני.
 
למעלה