אני אוסיף עוד משהו:
צ'צקס מל את האחיין שלי (היום בן 9 וחצי) לשבועות רצונם המלאה של הוריו. אני הייתי שם. הייתי רווקה צעירה והמשפחה די לחצה עלי להגיע (זו היתה ברית קטנה, משפחתית בבית) ומסיבות מורכבות שלא אכנס אליהן כאן שקשורות בצורך באוירת "ביחד" במשפחה הגעתי לשם. ההתנהלות של צ'צ'קס עובדת מאוד טוב בעיקר על הורים חילוניים. אני לא זוכרת הרבה, אבל ממה שאני כן זוכרת מאותו אירוע הוא שכולם היו מאוד במתח. הוא הגיע ודבר ראשון לחץ את ידי ההורים הצעירים והנרגשים והקפיד לציין את העובדה שלמרות שהוא אדם דתי והיולדת היא נידה (אם אני לא טועה - 30 יום אחרי לידת בן ו 60 אחרי לידת בת), הוא תמיד לוחץ את ידה של היולדת כי לדעתו סירוב ללחוץ לה את היד הוא פגיעה ברגשותיה שזו בעיניו עברה גדולה יותר מעבירה על כללי שמירת הנידה. אני זוכרת שזה מאוד הרשים אותי אז. אמרתי לעצמי "וואו, הוא גם דתי, גם רופא והוא מצליח למצוא את הדרך לשלב בין שני הדברים לשביעות רצון כל הנוכחים". חוץ מזה הוא מקרין איזו קלילות ומפזר שלל בדיחות סביבו וזה באמת ובתמים מצליח להרים מעט את האוירה הדי כבדה ומתוחה שהיתה שם וקיימת מן הסתם ברוב הבריתות באותו סגנון אצל משפחות חילוניות. בעניין גירוש האמא - אני מניחה שזה מאוד פשוט. העסק מוגדר מההתחלה כניתוח מתובל בקצת מסורת, ובניתוח נוכח רק מי שצריך להיות נוכח מסיבות מקצועיות. וכנראה שבשבילו "סיבות מקצועיות" זה בעיקר לא להפריע לו לעשות את העבודה שלו, לא לשאול שאלות מיותרות וכו'. אני לא מצדיקה את זה, אבל די ברור לי מה מניע אותו. קשה לי לדמיין את עצמי בסיטואציה הזאת, אבל אני מניחה שאם הייתי נותנת שימולו את בני, לא הייתי מסוגלת להיות נוכחת בסביבה הקרובה בזמן שמלים אותם.