משהו קטנטן על ההרדמה המקומית

She Dolphin

New member
אני אוסיף עוד משהו:

צ'צקס מל את האחיין שלי (היום בן 9 וחצי) לשבועות רצונם המלאה של הוריו. אני הייתי שם. הייתי רווקה צעירה והמשפחה די לחצה עלי להגיע (זו היתה ברית קטנה, משפחתית בבית) ומסיבות מורכבות שלא אכנס אליהן כאן שקשורות בצורך באוירת "ביחד" במשפחה הגעתי לשם. ההתנהלות של צ'צ'קס עובדת מאוד טוב בעיקר על הורים חילוניים. אני לא זוכרת הרבה, אבל ממה שאני כן זוכרת מאותו אירוע הוא שכולם היו מאוד במתח. הוא הגיע ודבר ראשון לחץ את ידי ההורים הצעירים והנרגשים והקפיד לציין את העובדה שלמרות שהוא אדם דתי והיולדת היא נידה (אם אני לא טועה - 30 יום אחרי לידת בן ו 60 אחרי לידת בת), הוא תמיד לוחץ את ידה של היולדת כי לדעתו סירוב ללחוץ לה את היד הוא פגיעה ברגשותיה שזו בעיניו עברה גדולה יותר מעבירה על כללי שמירת הנידה. אני זוכרת שזה מאוד הרשים אותי אז. אמרתי לעצמי "וואו, הוא גם דתי, גם רופא והוא מצליח למצוא את הדרך לשלב בין שני הדברים לשביעות רצון כל הנוכחים". חוץ מזה הוא מקרין איזו קלילות ומפזר שלל בדיחות סביבו וזה באמת ובתמים מצליח להרים מעט את האוירה הדי כבדה ומתוחה שהיתה שם וקיימת מן הסתם ברוב הבריתות באותו סגנון אצל משפחות חילוניות. בעניין גירוש האמא - אני מניחה שזה מאוד פשוט. העסק מוגדר מההתחלה כניתוח מתובל בקצת מסורת, ובניתוח נוכח רק מי שצריך להיות נוכח מסיבות מקצועיות. וכנראה שבשבילו "סיבות מקצועיות" זה בעיקר לא להפריע לו לעשות את העבודה שלו, לא לשאול שאלות מיותרות וכו'. אני לא מצדיקה את זה, אבל די ברור לי מה מניע אותו. קשה לי לדמיין את עצמי בסיטואציה הזאת, אבל אני מניחה שאם הייתי נותנת שימולו את בני, לא הייתי מסוגלת להיות נוכחת בסביבה הקרובה בזמן שמלים אותם.
 

valeta

New member
כלן מה שאתן כותבות מאוד

משכנע ואני לגמרי מבינה מה קורה. ועדין - אני כן שופטת. לדעתי אמא צריכה להיות היכן שבנה זקוק לה ולקחת אחריות. לא מקבלת את האמירה שלא יכולת להיות אם היו מלים אותם. אם היו מלים אותם - חובתך כאם להיות שם, אחרת - למה את מעבירה אותם פרוצדורה שאת בעצמך לא יכולה לעמוד בה?
 

She Dolphin

New member
לצערי הרב אני לא מסכימה איתך

ואני יודעת שרבים ממתנגדי המילה לא מסכימים איתי וזה בסדר. אני מצליחה לראות את עצמי בעתיד לא נוכחת בזמן שילדי נאלצים לעבור פרוצדורות כירורגיות הכרחיות כאלו או אחרות
. חוסר היכולת שלי להיות נוכחת בזמן הביצוע לא קשורה בהסכמה שלי לבצע את הפרוצדורה בגלל המחשבה שלי על נחיצותה. רוב ההורים שנותנים שימולו את בניהם חושבים מסיבות כאלו או אחרות שמדובר בפרוצדורה הכרחית ולכן הם מקבלים עליהם את ביצועה, וכמו בניתוח - לא מרגישים שהם יכולים להיות נוכחים (ההבדל הוא שבניתוח לא נותנים להם להיות נוכחים, ובמילה לפעמים כן). הפתרון שלי היה פשוט לא למול. ולא בגלל שאני לא מסוגלת להיות נוכחת, אלא בגלל שהמילה עצמה לא נחוצה בעיני.
 

valeta

New member
אז אנחנו לא מסכימות.

וזה גם בסדר
העיקר שלא נבצע פרוצדורות ניתוחיות לא נחוצות...
 

צפנתי

New member
צריכה או לא, לשפוט או לא זה דבר אחד

מה שקורה בפועל זה דבר אחר, ובעיני, למרבה הצער, זה מאד מובן לי, טיבעי ואפילו הכרחי למי שלא רוצה להתחיל להתעמק ולהטיל ספקות בכל הסיפור, לדעת את האמת, להתעמת עם המסורת והמוסכמות החברתיות וכל הבעיות של "עירעור" השקפת העולם.
 

אורית ג.

New member
ואלטה - אין על מה להתנצל לדעתי תמיד

כדאי להטיל ספק במה שאנשים אומרים - במיוחד באינטרנט. ואני תמיד שמחה להסביר איך הגעתי לך מסקנותי (לפעמים אלה השערות בלבד וגם את זה אני אומרת).
 

kseniali

New member
אני יודעת שהבובון

שלי לא בכה, ממש דקה וזהו, היה ממש רגוע. ככה בעלי סיפר וככה בתמונות. אני מקוה שזה היה באמת ככה. אולי אז היה איזה חומר אחר, או לא רצו לחכות. נשמע מזעזע...
 

מנתח

New member
המסקנה שלך אינה נכונה.

אמנם גם אני מכיר את העדויות ואכן זה רופא מסויים שחוטא בכך. אלם אין בכך כדי להוריד מיעילותה של הרדמה טובה. ראשית אני חייב לסייג שהרדמה אזורית או מקומית לעולם אינה מחלטת כמו הרדמה כללית, אולם השליטה בכאב היא משמעותית. שנית, לא מקובל לערוך את ההרדמה שלא בנוכחות הורים ובחדר צדדי, ויור על כך לערוך חלק מהברית שלא בנוכחות ההורים. חשוב מאוד למרוח את האיבר באמלה טרם ההזרקה בנקודות ההזרקה לפחות 40 דקות מראש ולהצמיד ניילון נצמד למנוע מספיגת המשחה בחיתול. שנת חשוב מאוד החומר בו משתמשים ולכל חומר הרדמה תכונות אחרות. חושב שהחומר יהיה ארוך טווח וללא אדרנלין.חשובה מאוד המחט - נהוג להזריק במחט דקה במיוחד כדי להקל על כאב החדירה וכדי ל אלאפשר הזרקה מהירה שמנפחת את הרקמה וגורמת לכאב. הזרקה איטית, והדרגתית עם חדירה איטית לעומק תאפשר הרדמה יעילה ללא כל כאב אפילו בלי מריחת אמלה. לאחר ההזרקה יש להמתין כחמש עד עשר דקות להפתזרות החומר והשפעתו ויש לבדוק את רדימות האיבר ע"י מחט או פינצטה טרם הפעולה. אם התינוק מראה סימני אי נוחות יש להוסיף חומר! ( בדיוק כמו אצל רופא שיניים). אם הדב רנעשה היטב התינוק לא אמור לחוש אי נוחות בעת ביצוע הניתוח.
 
למעלה