ברית מילה זה בריא?

sindra

New member
אני שואף לצמצם את הבורות שקיימת

בציבור הישראלי לגבי מהות הפגיעה שפוגעת ברית מילה כדי שייפגעו פחות תינוקות.
 

narniya

New member
ומה היא המהות של הפגיעה?

יש רבים וטובים שיטענו נגדך שהפגיעה הנפשית בשל השונות תהיה קשה יותר. אני מבינה שאפשר להצביע על הסכנות שבברית מילה, אבל להגדיר שיש כאן פגיעה מהותית בכלל התינוקות? על מה אתה מסתמך? אנא זכור, הסיפור שלנו דומה לשל זוגתך, אך נראה לי שהתגובות שלנו דוקא מאוד שונות.
 

sindra

New member
אני הבהרתי את עמדתי ואת את עמדתך.

איני מוצא טעם להיכנס לוויכוח עמך לגבי חומרת הפגיעה. אני מניח ששנינו מכירים יפה את החומר והסקנו ממנו מסקנות שונות. את מחזיקה בדעה ואני מחזיק בדעה שונה ממך. דעתי היא, כפי שכתבתי למטה, שכריתת רקמה בריאה מגופו של תינוק שלא לצורך רפואי חורגת מסמכויותיו של ההורה, כיוון שהיא פוגעת בזכויות האדם הטבעיות של התינוק.
 

sindra

New member
ועוד דבר

אני שואף להעלות למודעות את שאלת הפגיעה בזכויות האדם של התינוק. הורה שכורת מגוף ילדו רקמה בריאה שלא לצורך רפואי מעמיד את הילד במצב של כאב וסיכון רפואי ופגיעה בגוף שאין לה הצדקה רפואית. לדעתי מוקנית לכל אדם ולכל תינוק הזכות הטבעית שלא יכאיבו לו ובוודאי שלא יכרתו מגופו רקמות בריאות. סמכותו של הורה לגבי הפעולות שהוא מבצע בגוף של בנו אינה כוללת לדעתי כריתת רקמה בריאה מגופו של הילד שלא לצורך רפואי.
 

narniya

New member
בעיני זו ההגדרה הכי טובה שנתת

עד היום, והיא משכנעת מאוד. זה ניסוח חשוב, לא מתלהם, מחודד למטרה, לא פוגע, ומבהיר יפה מאוד את נקודת המבט של רבים. אהבתי.
 
"66 תיקוני ברית מבוצעים כל שנה"

זו לא התלהמות צהובה של העיתונים. זה ציטוט מדויק של ד"ר גד לוטן, מנהל מחלקת כירורגיה ילדים בביה"ח אסף הרופא, אשר הוא ורופאי מחלקתו מבצעים את התיקונים האלו כל שנה. אלו הנתונים מבית חולים אחד.
 
למעלה