ברית מילה זה בריא?

virlomi

New member
כן האירוח של שנהר

השירשור בסופו - שלא היה ממש עינייני
 

pikov

New member
אין לך מה להתלבט

וגם אם את מתלבטת, כאן זה לא המקום לקבל יעוץ בלא הטיה. זהו פורום נגד ברית מילה. לא משנה איך הכותבים כאן ינסו לסובב את האמת - העובדה היא שמעולם לא נוהל הפורום ע"י כותב שהוא תומך מילה. מעולם לא שותף בהנהלת הפורום מנהל פורום שהוא תומך מילה. כלומר זהו פורום של מתנגדי מילה - המצליחים מפעם לפעם לגרום לכך שמישהו תומך מילה יתחיל שרשור "בעד מילה" שכבר אחרי ההודעה השניה או השלישית - הופך לשרשור נגד מילה. עד ששם הפורום לא ישונה למהותו האמיתית של הפורום, אני אישית לא כותב בו. יחד עם זאת, פעם ביובל, כשאני מזהה מישהי מתלבטת אמיתית ולא "שותלת הודעות", אני מגיב לה, במקרה הזה, לך.
 

obron

New member
ויש לו גם טיעון משכנע באמתחתו

אם לא תמלי את בנך הוא לא ירשה לילדים שלו לשחק עם בנך - ראי הוזהרת.
 

narniya

New member
לסינדרה

אתה מטעה, לדעתי. אוסף כותרות מתלהמות של "עשרות נפגעים מידי שנה" אינן הוכחה לכלום חוץ מאשר לצהוב שיש לנו בעיתונים היום. השרשור הזה מוגזם ולדעתי, מאבד ממטרתו. אישית, הייתי רואה הרבה יותר "אימפקט" באוסף שרשורים שמצטט סטטיסטיקות וסיפורים אישיים. חבל לבחור בשורה הצהובה וחסרת הביסוס העובדתי מבין כמה שורות. בעיני, למשפט "שני תינוקות הובהלו השבוע.." יש יותר אפקט מלמשפט "עשרות תינוקות מובהלים בשנה" שחוזר על עצמו בכל שרשור ומאבד כל כך מהר מהאפקטיביות שלו. כל המוסיף גורע הינו משפט חשוב, שכדאי מאוד לאמץ. אמרתי לך כבר בעבר - הטלת ספק קטן ונתינת מקום לשני להרהר במשמעויות עושה הרבה יותר מפטיש חמש קילו על הראש, שגורם למכה, התרחקות ופסילת הדעות שלך. ידידה ששמעה שאני בפורום שאלה אותי אתמול: "מה את עושה עם חבורת הפנאטים הזו?" - והיא מתנגדת מילה. האם לשם אתם רוצים לקחת את הפורום הזה? חבל. לי הפורום שימש כמקור תמיכה בעבר, והים אני משוכנעת שלא הייתי מצליחה לקבל את התמיכה הראויה אם הייתי באותו מקום. אי אפשר להגיע לכל מקום שיש בו דיון ולהשמיע את דעתך בצורה מאוד דעתנית ומתלהמת. חבל. כמו שכתבה לך וילרמה - אפשר לתת מראי מקום בלי לצרף לזה משפטים כואבים ועשרות סימני שאלה וקריאה, שנשמעים באינטרנט כצעקות. עוד משהו: האם המטרה היא שרופאים יעשו מילה, או שתופסק הברית? כמה אפשר לצעוק על המציצה? אולי אפשר לעשות הפרדה: המלצה לפנות לרופאים שלא מוצצים, כדי למנוע בעיות, ודיון לגבי עשייה או אי עשייה של ברית. הערבוב איננו לעניין. הרי אם אלך לרופא שלא מוצץ לא אדביק את בני בהרפס, נכון? אני מאוד מעריכה את רוב העבודה שאתה וזוגתך עושים. הפיכת הנושא לדגל רגשי לא מאפשרת דיון שקול, בעיני, ומרתיעה מתלבטים פוטנציאליים, ובכך גם פוגעת במטרתכם. כמובן שאתה יכול לחשוב אחרת ממני. אני חושבת שיש מקום לביקורת הזאת להישמע, דוקא עקב התמיכה הגורפת שאתה תמיד מקבל כאן. האתר באמת נהדר, ההתלהמות - לא. השרשור הדמגוגי - לא. אוסף עובדות הינו מידע חשוב. אוסף כותרות עיתון צהובות ומתלהמות - לא.
 

sindra

New member
תודה narniya על הביקורת. הודות

לתגובות שלך ושל אחרים בפורום הן בגלוי והן במסרים אני מבין איך מתקבלת הפעילות שלי ואיך היא נתפסת בעיני אנשים אחרים, ולכן זה מאוד חשוב לי לקרוא את מה שאת כותבת. כיוון שאנחנו עוסקים בנושא רגיש וכל אחד מאיתנו מביא מטען משלו לתוך הדיון הטעון הזה אין ספק שסגנון ההתבטאות אינו יכול להיות אחיד, ואין מנוס ממחלוקות לגבי אופן ההתבטאות והדגשים שכל אחד בוחר לשים.
 

narniya

New member
תודה על התגובה השקולה והיפה

אכן, אין מנוס משונות
השאלה היחידה היא האם באמת הנושא כל כך רגיש? ולמה? אני מבינה שהיית רוצה שעוד ילכו בדרכנו, למען הילדים. אבל הורים לוקחים עשרות החלטות על גוף הילדים שלהם: האם לעשן לידם ולהגביר את הסיכון למוות בעריסה. האם לשים או לא בכיסא בטיחות. באיזה תנאים היגיינים לגדל אותם, ובאיזה תנאים נפשיים. בעיני כל אלה אפילו יותר גורליים מברית. ועדיין מתקיימת בהם הסברה וחקיקה שקולה ולא רגשית. הרי את ההחלטה הנכונה עבורך לילד שלך לקחת. למה מה אחרים בוחרים לילדם הינו רגיש עבורך? זו שאלה אמיתית ולא ניסיון התגרות, אני מנסה להבין את שורש העיניין. תודה.
 

sindra

New member
אני אנסה להסביר

כתבתי ומחקתי וכתבתי ומחקתי, ואז באתי לתשובה הפשוטה והאמיתית והלא מתגרה שמצויה בשם של האתר שלי: גונן על הילד.
 

narniya

New member
אתה מגונן על ילדים של אחרים?

ורק בנושא המילה? קשה לי להבין, האמת. אתה מנסה לגונן על ילדים של אחרים מפני ההורים שלהם? מפני החלטות של ההורים? כלאמר: אתה מנסה להגיע למצב שמילה תוכר כהתעללות בילד ושההחלטה על ביצועה תוצא מידי הוריו (או הילד עצמו יוצא מידי הוריו במקרה של מילה?) זו נקודה חשובה. אני באמת מנסה להבין אותה, אנא חדד ועזור לי.
 

אבא גאה

New member
אני לא יודע מה הוא חושב

אבל אני אענה שבעיני כן יש להגן על הילדים של האחרים גם אם מגנים עליהם מפני ההורים שלהם. זה לא קונספט חדש, הרי יש חוקים נגד להכות ילדים למשל, זה גם חוק שמגן על הילדים מפני הוריהם....
 
לא. ראי בבקשה עד כמה התלהטו הרוחות

בפורום "להיות הורים", כאשר אב גרוש התיעץ האם לתת לילדה בת 8 לעלות לבד על מתקנים מפחידים בדיסנילנד. גם שם היו הורים שקמו להגן על בטחון הילדה, והדיון גלש לטונים צורמים ורמים, כי מדובר בהגנה על ילדה. יש לי דוגמאות נוספות שנוגעות לבטיחות ילדים מפורומים אחרים, שעלו לטונים רמים, אבל הם ישנים, ומצריכים חיפוש (שאני לא טובה בו....)
 

narniya

New member
וזו בדיוק הנקודה שלי

על וויכוח פורה ומפרה לעומת וויכוח מתלהם וסוגר פיות. לגיטימי לחלוטין לאמר - בעיני זה מסוכן, אני לא הייתי מאפשרת. לא לגיטימי להתלהם ולהתנהג כאילו יש אמת אחת בעולם.
 
אני יכולה לתת דוגמאות לויכוחים

הרבה יותר מתלהמים (רק שזה דורש חיפוש), והויכוח הנדון היה פורה ומפרה? לדתי גם שם נגעו בעצבים חשופים. חוץ מזה, שכאן מדובר על רגשות דתיים שמצטרפים לעסק, ועל אוכלוסיה גדולה שכבר ביצעה את המעשה, ואין לה דרך חזרה, כך שהדבר יכול להניב תגובות חריפות (ע"ע רון סי).
 

narniya

New member
לא הגדרתי דיון מסוים כפורה

אלא אמרתי שההבדל בין דיון מפרה לדיון לא מפרה נעוץ בדיוק בהתלהמות ואי נתינת לגיטימציה לדעה של האחר.
 
למעלה