ברית מילה זה בריא?

../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif אני בשוק!

חשבתי (בטיפשותי), שאם הוא רופא, הוא "יקח" איתו לביצוע המילה, את הידע שרכש בביה"ס לרפואה, ולפחות הוא מבצע פרוצדורה סטרילית. פרוצדורה סטרילית לא ניתן לבצע ללא כפפות ס-ט--י-ל-י-ו-ת !! ציפור יקרה, אנא להכניס למילון המוהלים שלנו את המידע, כי למרות שהאיש הוא רופא, אין הוא מבצע את הפרוצדורה בצורה סטרילית, עם הפניה לתמונות הנ"ל. אם בארזים נפלה שלהבת.....
 
תודה ../images/Emo13.gif.

אפרופו מילון מוהלים, היכן נמצאת הכתבה על ניסים זאב ופסק הדין על עומסי? לא במילון? אולי כדאי שהמידע על הפשלות שלהם יופיע גם במילון, כי אני, למשל, לא יודעת כרגע כיצד למצוא אותו.
 
צודקת. חוסר הבנה שלי כיצד פועל

מילון המוהלים. עכשיו הבנתי. חשבי שאם אלחץ על הערך "מילון המוהלים", יפתחו בפני שמות כל המוהלים. כעת אני מבינה שצריך ללחוץ על האות המתאימה כמו במילון הרגיל. קצת סתומה במחשבים....
 
ולא רק הוא.

ידידה שלי שהיתה לאחרונה בברית שעשה ד"ר ג'קסון, אמרה שהוא עשה את הפריעה בציפורן. אני לא יודעת אם היא לא מדברת מהרהורי ליבה, כי כמו שאני מכירה אותה יש לה לב חלש להסתכל מקרוב על דברים כאילה, אבל לך תדע....
 
אין לי מושג. מעולם לא נפגשנו.....

כזכור לך אני לא מלתי את בני ואחי מלו עם גונן. אני גם לא מכירה אישית מי שמל אצלו.
 

One Echoe

New member
תתעוררו!

חיתוך איברים בריאים מגוף האדם, ועוד מתינוק כ"כ רך, הוא דבר שאין טעם בכלל להתווכח על האם הוא בריא או לא. מובן מאליו שזה דבר לא בריא, הרסני מבחינה בריאותית, משאיר צלקות ויכול גם לגרום לסיבוכים קשים לחלק מהתינוקות לכשיגדלו. אני מתערב שאם יכרתו שדיים לנשים "ימצאו" גם כמה "יתרונות רפואיים", כביכול, למשל...אין יותר סרטן השד. מגוכח!
 

One Echoe

New member
אנשים לא עושים את זה מתוך

אמונה שזה בריא. כאשר אנשים רוצים לעשות ניתוח, הם מבררים טוב טוב לפני כן מה הסיכונים של הניתוח, מה התועלת שלו ומה הם הסיכונים. לא כך עם ברית המילה. אנשים עושים את ברית המילה כמעט אך ורק מסיבות חברתיות. עניין הבריאות הוא כיסוי תחת שנותן לאנשים הרגשה טובה, מפני שהסיבה הדתית שהייתה זו שגרמה לרוב האנשים לקיים את ברית המילה לא מספיקה להם כיום, כך שהבחינה החברתית לוחצת, וכביכול השמועות על זה שזה בריא סותמות את החששות. אבל בלי קשר, לא אמרתי לא לעסוק בזה. אמרתי תתעוררו לאנשים שחושבים שזה בריא, ז"א שאני בעצמי עסקתי בזה.
 

shapir1

New member
../images/Emo45.gif אני רואה איך זה חוזר על עצמו

בקרב חילונים. כדי "להמתיק" איכשהו את תחושת האשמה שמלו את בנם, הם מנסים לשכנע עצמם ש"נו טוב, אומרים שזה בריא". ואז זה מקל קצת על הרגשתם, כי הם חשים שבכל זאת פעלו לטובתו.
 

One Echoe

New member
ומה הכי אבסורד?

שגם אנשים מסורתיים, ואפילו אנשים דתיים(!!!) טוענים את הטענה המגוכחת הזאת!!! לפני כמה ימים דיברתי עם אישה מבוגרת, מאמינה באלוהים ומסורתית, באמת שכן. הטענה הראשונה שלה לגבי המילה, לא הייתה שזו מצווה וברית עם אלוהים, אלא הטענה הייתה שהיא קראה מחקר על כך שברית מילה זה דבר בריא......... ה-א-ב-ס-ו-ר-ד.
 

virlomi

New member
עדיין מתלבטת

חייבת לציין שדווקא התגובות של מתנגדי המילה בשירשור הנדון מפורום הריון ולידה תמיכה. היו מתלהמות וחסרות בסיס. התגובות שלכם כנראה גרמו לתגובה הפוכה ממה שרציתם. אם אתם יודעים על מחקר סותר את זה שהיא הפנתה אליו - היה מספיק לתת קישורים אליו. אירגון הרופאי אינם ממליצים על מילה או אי מילה, אלה לבחון כל מקרה לגופו גם מבחינה רפואית (כי יש מקרים בהם ישיתרונות למילה). זה ברור מצד שני הצדדים. זה די ברור - ואין שום טעם להתווכח על כך.
 

WindsOfWar

New member
סילחי לי שאני אומר...

אבל אני אישית לא ראיתי שום הוכחה מסודרת בעד לעשות מילה, חוץ מכמה מלמולים שהיו כתובים שיש איזשהו סיכוי שמילה מקטינה את הסיכוי לחלות הסרטן, וגם אז לא ממש ראיתי לזה הוכחות. לעומות זאת הוצגו הרבה מאוד טיעונים בריאותיים נגד המילה, אבל בעד ברית המילה הוצגו רק טיעונים דתיים או לאומיים או כל דבר אחר שהוא לא רפואי.
 
מה לגבי זה

שהמילה כורתת לק גדול מקצות העצבים המיניים של הגבר? אני יכול לשער שמילת נשים מוריד מהסיכוי שלהן לחלות באיידס (הרי הן יקיימו פחות יחסי מין) וגם תקל על ניקוי האזור מכיוון שיהיו פחות קפלים ולכן פחת זיהומים ודלקות. והרי דלקות ופטריות אצל נשים זה דבר נפוץ למדי. למרות זאת משום מה לא מלים נשים בשביל זה (לפחות אני לא מכיר כאלו). לדעתי אותה הגישה אמורה להיות גם כלפי מילת גברים כי אם נסתכל רגע על העיין אופן אובייקטיבי ונתעלם מה שהתרגלו אליו אז נראה שאין הבדל מהותי. בנוסף, כל החוכמולוגים שבטוחים שמילה כל כך עוזרת נגד איידס מוזמנים לקיים יחסי מין לא מוגנים עם נשאים ולבדוק עד כמה זה באמת מעלה להם את הבטחון שלהם.
 

One Echoe

New member
סליחה, איפה ראית בבקשה

שארגון רפואי כלשהו ממליץ לבחון כל מקרה לגופו מבחינה רפואית לביצוע המילה?
 

virlomi

New member
איפה ראית משהו אחר

אין המלצה לביצוע מילה , וגם אין המלצה שלא לעשות מילה. הינה הציטות parents should determine what is in the best interest of the child. To make an informed choice, parents of all male infants should be given accurate and unbiased information and be provided the opportunity to discuss this decision כלומר ההורים צריכים לקבל את ההחלטה לאחר שקיבלו יעוץ רפואי על הרווחים והסיכוניפ שבברית.
 
למעלה