ברית מילה זה בריא?

sindra

New member
מחקר נוסף ב-eMedicine: מדבר על

שיעור של 9 עד 10 אחוז מהילדים הנימולים שסובלים מהיצרות פתח השופכה. התופעה של היצרות פתח השופכה מוסברת כך: "After circumcision, a child who is not toilet trained persistently exposes the meatus to urine, resulting in inflammation (ammoniacal dermatitis) and mechanical trauma as the meatus rubs against a wet diaper. This causes the loss of the delicate epithelial lining of the distal urethra. This loss may result in adherence of the epithelial lining at the ventral side, leaving a pinpoint orifice at the tip of the glans. " המינוח הוא מאוד רפואי, אבל רוח הדברים היא זו: כתוצאה מכריתת העורלה פתח השופכה נותר חשוף לשתן ולחיכוך מתמיד בחיתול רטוב. זה גורם לטראומה מכנית באזור פתח השופכה ולהידבקות שמותירה חור שתן זעיר בקצה העטרה (ראש האיבר). הסימפטומים: >>> Difficult-to-aim (upward deflected), high-velocity (long distance) stream of urine זרימת שתן שקשה לכוונה >>> Pain at initiation of micturition כאב בתחילת מתן שתן >>> Need to stand back from toilet or sit during urination צורך להתרחק מהאסלה או לשבת בזמן השתנה >>> Burning at meatus צריבה באזור פתח השופכה >>> Blood spots in underwear כתמי דם בתחתונים >>> Urgent, frequent, and prolonged emptying of the bladder צורך דחוף, תכוף וממושך לרוקן את שלפוחית השתן הנה קישור
 

sindra

New member
תשובות לגבי ניתוח הרחבת פתח השופכה

virlomi שלום - אני מעתיק לכאן את ההודעה שכתבתי לפרופ' לבנה בעקבות השאלות שהפנית אלי ואת תשובותיו של פרופ' לבנה: השאלות ששאלתי: "פרופ' לבנה שלום, רציתי לדעת בבקשה באיזה גיל מקובל לעשות ניתוח להרחבת פתח השופכה ואם הוא נעשה בהרדמה מקומית או מלאה. איזה סיכונים יש בניתוח כזה? האם פתח שופכה צר יכול לגרום לבעיות אם לא מרחיבים אותו בניתוח?" תשובותיו של פרופ' לבנה: "שלום רב הדבר לרוב מתגלה בגיל שהילד נגמל כלומר בסביבות גיל 3 שנים. הדרך לטיפול כאשר המצב קיים הוא ע,י ניתוח, בו מרחיבים את הפתח. הניתוח הוא יחסית קל וקצר. אנו מעדיפים תמיד לעשות כל פעולה באזור רגיש זה בהרדמה כללית. תאורטית אם לא מטפלים בהיצרות יכול להיגרם נזק לשלפוחית ולכל דרכי השתן. בברכה פרופ' פנחס ליבנה" קישור להודעה המקורית בפורום אורולוגיה ב- YNET
 

אם פי 3

New member
עוד סיבה לוותר על חיתולים...

חבל שגיליתי שאפשר לגדל ילדים בלי חיתולים, כמו גם שאין סיבה טובה למול, רק לאחר שבני נכווה.
 

רון סי

New member
לברית המילה יש יתרונות רפואיים

כפי שמסר גם ה-AAP, איגוד הרופאים האמריקני. כדבריו: Existing scientific evidence demonstrates potential medical benefits of newborn male circumcision היתרונות הרפואיים קשורים למניעת בעיות רפואיות הקשורות לעורלה, וכן להפחתת הסיכון לחלות במחלות מין, אלה שקיימות, ועוד יותר אלה העתידיות, שעוד לא ידועות לאנושות, ואשר כתוצאה מכך הגברים אינם מודעים לסכנה, ונימולותם היא היחידה שמספקת להם איזו הפחתה בסיכון לחייהם, ולחיי בנות זוגם.
 

רון סי

New member
ובאשר לרשימת התאונות שהבאת

כידוע היא עומדת על בערך 0.5%. זה עושה את ברית המילה לאחת הפרוצדורות הכירורגיות הבטוחות ביותר הידועות לאנושות, אם לא הבטוחה שבהן. שיעור הצלחה מלאה של 99.5% הוא מדהים, ומעורר בטחון מוחלט. גם המקרים הספורים בהם הענין מסתבך לרוב טיפול נוסף פותר את הבעיה.
 

אבא גאה

New member
0.5

זה באמת לא הרבה אבל ילד שנפגע, נפגע 100 וסטטיסטיקות לא מעניינות אותו.... אני הולך על בטוח - לא חותך (%0 מהילדים הלא נימולים נפגעו בברית)
 

kseniali

New member
% 0.5 שידוע עליהם

1. שוב, לאור העובדה שהמקום היחיד בו בודקים את כל הגברים זאת לישכת הגיוס... (כמובן שחרדים בכלל לא מגיעים לשם), קשה לי להאמין שהסטטיסטיקה הזאת היא נכונה. מניסיון אישי, לצערי, ידוע לי שרופאים לא יכולים (או גם לא רוצים) לקבוע, האם הנזק נגרם מברית מילה. לכן מדובר פה בסיבוכים רציניים בלבד, שיש להם השפעה מיידית או השלחות ברורות מואד בהמשך. 2. לא כמו ברית מילה, ניתוחים מתבצעים לרוב כשיש בעיה רפואית עוד לפני הניתוח, לכן כמובן האחוזים של סיבוכים אמורים להיות קטנים יותר בברית. 3. ניתוח לרוב דבר נחוץ, מילה היא התערבות כירורגית לכל דבר, שאין לה שום הצדקה רפואית.
 

kestrel

New member
0.5 זה הרבה מאוד

ילד אחד מתוך 200! ואותם 0.5% לא כוללים סיבוכים שמתגלים בגיל מאוחר יותר. מילה היא דוגמה מושלמת לפרוצדורה רפואית שנעשית בד"כ בלי הצדקה רפואית. כיום גם בשום מקום בעולם לא מסירים את השקדים ואת התוספתן כטיפול מונע לבעיה שעוד לא התפתחה. אני מאמינה שבעתיד הקרוב זה גם ייושם לגבי מילה (מסיבות רפואיות-חברתיות, לגבי דת אלו שיקולים שונים לגמרי)
 

רון סי

New member
איגוד רופאי הילדים האמריקני

לא מסכים איתך. לדעתו יש ראיות לכך שיש יתרונות רפואיים במילת תינוקות זכרים, והוא מציג אותם בפני ההורים.
 

obron

New member
1 מכל 200 תינוקות זה לא הרבה??!!!

אני מאמין שהסטטיסטיקה גרועה בהרבה - המון מקרים לא מדווחים ומוסתרים או שהבעיות מתעוררות בגיל מאוחר יותר, אבל גם אם היא טובה מזו - זו סטטיסטיקה מחרידה. זה מעל 300 תינוקות פגועים כל שנה! זה אומר שבכל בית ספר ממוצע בארץ יש כ- 5 ילדים שנפגעו מברית. כולם ילדים שנולדו בריאים לחלוטין.
 

רון סי

New member
הם בריאים גם ככה

הרוב המוחלט של "סיבוכים" בברית (ה-0.5% המדובר) בא על תיקונו בטיפול נוסף.
 

ixmix

New member
../images/Emo31.gif

באופן עקרוני כאשר אתה מגיב בתגובה רצינית לדברי הבל או שקר, אתה נותן להם משנה תוקף שאינו מציאותי. במקרה דנן זה מקבל גוון מציאותי מסוים.
 

רון סי

New member
זה חצי מאחוז הפגיעות בבית הספר

בגישה שלך, עליך ללכת על בטוח ולא לשלוח את בנך לבית הספר. גם הילדים שנפגעים, מטופלים ומצבם בא על תיקונו.
 

kseniali

New member
אם כבר הוזכרו כפפות

זה ד"ר גונן, עושה ברית לבני. ד"ר!!!!! איפה הכפפות?
 
למעלה