האם לימול את הילד

dana12327

New member
האם לימול את הילד

שלום לכולן
מנסה לשכנע את בעלי לא לימול את הילד
אשמח לתמונות בגילאיים שנתיים שלוש כדי להראות לו שזה לא נורא כל כך
תודה לעוזרים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי שלא (ככה זה בפורום הזה...
)

לא הבנתי מה הקשר בין השאלה לתמונות... (אם הכוונה לתמונות של פין לא נימול אני מעריכה שאפשר למצוא בגוגל די בקלות). מה הסיבה שבעלך מעוניין למול?
ממליצה לכם להגיע לאחד ממפגשי קה"ל ולפגוש הורים שלא מלו:
http://www.kahal.org/meetings.aspx
&nbsp
חידוד לשוני קטן: אין כזה פועל "לימול", רק "לָמוּל".
מל >> למול כמו דן >> לדון, רץ >> לרוץ, עף >> לעוף, צד >> לצוד וכו'.
 
ברוכה הבאה


יש פה הורים לילדים שלמים במגוון גילאים, אם תספרי מה בדיוק מטריד את בעלך נוכל להרגיע אותו בדוגמאות ספציפיות.
תמונות אפשר למצוא בקלות ברשת ואין סיבה לבקש אותן כאן. מראה של פין נימול הוא קצת שונה מפין רגיל אבל לא משהו שאי אפשר להתרגל אליו, ובטח לא מהווה סיבה לחתוך.
 

dana12327

New member
הסבר על הבעיה

הוא בעיקר חושש מתגובות של הסביבה משפחה חברים קרובים .....
בנוסף לטענתו הילד יסבול מחוסר ביטחון ושונות מגיל צעיר מאוד
מטרת התמונות היא לנסות להראות לו איך הפין נראה מהורים שבחרו לוותר על ברית מילה
תודה רבה לעזורים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ברור לי איך מראה הפין ישנה משהו... זו הרי לא בחירה אסתטית

ואני מניחה שאין איברים אחרים (בריאים ותקינים) שאתם שוקלים להעביר אותם ניתוח פלסטי מייד לאחר הלידה... אז למה דווקא פין?
&nbsp
כן, ייתכן בהחלט שהמשפחה והסביבה יגיבו, אם תבחרו לשתף אותם. זה תלוי בכם וגם בהם. אבל אם היחסים ביניכם מאפשרים ביקורת על החלטות הוריות שלכם, קחו בחשבון שהיא כנראה לא תתחיל ותסתיים במילה... וזו צריכה להיות החלטה שלכם, בתור הורים, כמה אתם משתפים את הסביבה, כמה אתם פתוחים לקבל ממנה ביקורת, כמה אתם מוכנים להקשיב, להגיב, להצטדק וכו'. יש הורים שמוכנים להגן בלהט על בחירותיהם ואולי אפילו לנפנף בהן לכל מי שרק מציף את הנושא, ויש כאלה שפשוט סוגרים את הנושא עוד בטרם התחיל. בחירה שלכם כמה "לשחרר" את החבל.
&nbsp
האם תתפשרו על כל החלטה הורית רק מחשש "מה יגידו"? האם תבחרו לעשות משהו שלדעתכם אינו הטוב ביותר עבור ילדכם או אפילו פוגע בו ממש רק כדי להימנע מביקורת? האם זו הצדקה שתוכלו לעמוד מאחוריה אם יום יבוא והילד ישאל "למה מלתם אותי?" (אולי הוא לא ישאל, אבל דמיינו רגע שכן, לצורך הדיון).
&nbsp
באשר לחוסר ביטחון ושונות, זה לחלוטין תלוי חינוך. ילד שלא משדרים לו שהוא שונה או שהוא צריך להתבייש במה שהוא / מי שהוא / בגוף שלו – לא חושב כך בעצמו. וילד יכול להיות שונה באין ספור דברים בולטים פי כמה וכמה. אם הילד יהיה הג'ינג'י היחיד בגן, תצבעו לו את השיער? אם רק לו יהיו נמשים, תשלחו אותו לגן עם מייקאפ? אם רק הוא יצטרך משקפיים, תמנעו אותם ממנו ותתנו לו לראות מטושטש, העיקר שלא יהיה "שונה"? נשמע מגוחך, נכון? וכל מה שכתבתי אינו ניתוח פולשני בגיל שבוע שמשפיע לכל החיים. אז למה מילה נשמעת כמו "פתרון" הגיוני?
&nbsp
בפועל זו אפילו לא המציאות, כי סביר להניח שהוא לא יהיה הלא-נימול היחיד בגן (בימינו זה כבר ממש לא נדיר) וכנראה לא תדעו כי לא מקובל לנפנף בפומבי באיבר המין בחברה שלנו. וכפי שאתם לא תדעו איך נראה הפין של ילדים אחרים בגן, כך גם הורים של ילדים אחרים לא ידעו איך נראה הפין של בנכם, וטוב שכך.
&nbsp
מלבד זאת, אין אות קין. ילד עם פין שלם הוא ילד רגיל לחלוטין, ויש כאלה אלפים בישראל, הם לא סובלים משום דבר מיוחד (שקשור בעורלה שלהם). למעשה חלקם לא רק שלא "סובלים" מהשונות הזאת, הם גאים בה ומרוצים ממנה. הם מרגישים שלמים ומרוצים מהציוד שלהם, שמחים שהוריהם לא הורידו להם חתיכה מהגוף ללא אישורם.
&nbsp
נסו רגע לצאת מהראש של מבוגרים שחיים בנורמה חברתית מסוימת ולהסתכל על זה בעיניים של ילד. אם תחשבו רגע על ילדים קטנים, הם לא דופקים חשבון, כן?
כידוע, הם עושים לא פעם דברים שמביכים את הוריהם (או אולי אמורים להביך אותם, לכאורה) והם לא עסוקים בפנקסנות "מה יגידו השכנים". זה פשוט לא משהו שקיים אצלם עדיין (ויש כאלה שאצלם זה לא קיים גם בהמשך החיים...
).
&nbsp
עכשיו חשבו על ילד שמגלה שהורים של ילדים אחרים הורידו להם חתיכה מהגוף מייד לאחר הלידה. סתם, כי ככה עושים. אם קשה לכם לדמיין את זה, נסו לדמיין חברה במדינה אחרת שבה מורידים לכל הילדים את תנוך האוזן. כי זו המסורת. מטריד/מחריד, נכון? ככה בדיוק מגיבים אנשים שלא שבויים בנורמה החברתית של ברית מילה, וכך מגיבים ילדים. בדוק (מניסיון של הורים רבים).
&nbsp
כשילדים קטנים שומעים בפעם הראשונה על ברית מילה הם מוטרדים מאוד (ובצדק!) מהרעיון שלהורים מותר לעשות דבר כזה, שיש ילדים שהורידו להם חתיכה מהגוף. חלקם אף נחרדים מכך. היו כאן הורים שסיפרו בדיוק על זה... והילדים לא רק שמרוצים שלא הורידו להם כלום, הם שמחים על כך ומכירים תודה להוריהם. זה גורם להם לבטוח יותר בהוריהם שלא סתם הורידו להם חתיכה מהגוף. באמת. כי כשלא שוטפים לך את הראש בנורמה חברתית שזה הגיוני ונורמלי, אתה לא תופס הסרה כפויה של חלקים מהגוף כמשהו הגיוני ונורמלי...
&nbsp
רק לנו, שעברנו התניה חברתית ואנחנו חזק בנורמה הזאת כל חיינו, זה נראה הגיוני ונורמלי. הייתי שם רוב חיי, אני זוכרת את ההרגשה. אבל כשמשתחררים ממנה זה פתאום נראה מוזר מאוד, איך בכלל אפשר היה לחשוב כך כ"כ הרבה שנים. היום אני מסתכלת על זה מבחוץ, כמו אדם זר שמסתכל על שבט שבו חותכים לילדים את תנוך האוזן. אני יודעת שזה מקובל, אני יודעת איך זה נתפס, ועדיין מתקשה להאמין שהמנהג הזה ממשיך להתקיים.
 

dojee

New member
אם מדברים על אסתטיות, מתי בת"א ונגד הכפיה הדתית

נזכה ליצירה
אחת הצופות אמרה "זה יכול להיות גרוע יותר, הוא לפחות במצב מנוחה"
 
למעלה