תינוקת נדבקה בנגיף ההרפס מנשיקה – ומתה

תינוקת נדבקה בנגיף ההרפס מנשיקה – ומתה

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5382420,00.html

הכתבה מספרת על תינוקות שנדבקו מנגיף ההרפס כתוצאה ממגע או נשיקה עם אדם שנושא את הנגיף. נגיף ההרפס מאד נפוץ ורוב האוכלוסיה נושאת אותו. הוא עלול להיות קטלני לתינוקות. בכתבה מוזכרים גם מקרי הדבקות בהרפס כתוצאה ממציצה במילה.

מתוך הכתבה:

״מאז שנת 2000 נרשמו קרוב ל-30 מקרי הדבקה של תינוקות בהרפס, כתוצאה ממציצת הדם בפה המוהל. עם זאת, ההשערות הן שתינוקות רבים נוספים נדבקו. (הערה שלי: אלפי תינוקות נדבקו)

בשנת 2012 מת תינוק כתוצאה מהדבקה כזו. התינוק הובהל לבית החולים מימונידס שבברוקלין ובדיקות העלו כי הוא נדבק בנגיף "הרפס סימפלקס סוג 1", השכיח לאחר ברית מילה בה נערכת מציצת דם בקשית מהחתך.

בישראל מתרחשים מדי שנה כעשרה אירועים חריגים כתוצאה מברית מילה, רובם המוחלט נוגעים לדימום מוגבר לאחר הברית. כל מקרה כזה מחייב פנייה דחופה לחדר המיון ודיווח למשרד הבריאות.

לפני כשבע שנים הורה משרד הבריאות למנהלי בתי החולים לתלות שלטים במחלקות היולדות, המיידעים הורים המעוניינים בכך ברשימת המוהלים המוסמכים ורשימת הרופאים הכירורגים המבצעים גם ברית מילה. ״

הערה שלי: רשימת מוהלים מוסמכים ורשימת רופאים כירורגים המבצעים מילה זו רשימה סתמית. אין לה שום משמעות. הרשימה כוללת גם מוהלים שיש בעברם פשלות לא קטנות. אין למוהלים האלה ביטוח, כלומר גם אם הם מפשלים אין מי שיפצה מבחינה כספית את התינוק שנפגע ואת הוריו. ההכשרה של המוהלים המוסמכים היא אפסית. לא ידוע לי על פיקוח שנעשה על מוהלים רשומים - (אני אשמח אם מישהו יוכל לתקן אותי אם אני טועה בענין הזה)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הפסקה האחרונה שלך לא מדויקת, הנושא נידון כאן בעבר

יותר מפעם אחת, הבאתי באחד הדיונים ציטוטים מהמסמך הרלוונטי, וגם קישורים לדיונים שהיו בוועדות בכנסת בנושא. אני לא יכולה לומר שהפיקוח מוקפד או יעיל, אבל הוא קיים. כמו כן לחלק מהמוהלים דווקא יש ביטוח, למיטב הבנתי. ההכשרה של מוהלים מוסמכים אינה אפסית (או לא אמורה להיות...). הם עוברים התלמדות מסודרת וגם מבחן עיוני ומעשי. רפואה זה ממש לא, אבל זה לא אפס ולא הייתי מגדירה זאת "אפסי". גם לו הייתי רוצה למול תינוק לא הייתי שוכרת אדם שאינו רופא, אבל כל עוד כל אדם יכול למול, אם כבר לוקחים מוהל (שאינו רופא) עדיף אחד מוסמך.
 
איזה ביטוח יש למוהל שאינו רופא? לפי מה שהבנתי אין הסדר ביטוח

שיכול להתאים למצבים האלה, וגם אין אחריות רפואית ממשית למוהל שאינו רופא. קראתי על כך מזמן, אולי היו שינויים. גם יש לנו איפשהו סירטון שמסבירה על הנושא רופאה שהיא גם עו''ד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איזה ביטוח מקצועי שהוא עושה... זכור לי שבוועדה דיברו על כך

ואמרו שבוועדה הבין-משרדתית ממליצים למוהלים לבטח את עצמם ושיש כאלה שעושים זאת.
&nbsp
ודאי שזה לא ביטוח של רופא, אם הוא לא רופא, וודאי שאין ביטוח אם לא עושים אחד. אבל למיטב הבנתי כל בעל מקצוע יכול לבטח את עצמו מפני בעיות שונות בעסק, רשלנות מקצועית וכיו"ב, אז למה לא מוהל? יש אין ספור סוגי ביטוחים בשוק, ואם משלמים מקבלים.
 
תודה רבה! כשיזדמן לי אחפש חומר על כך..


 
כתבות בנושא ביטוח למוהלים

את צודקת. הוועדה ממליצה למוהלים לבטח את עצמם. אבל מדובר בהמלצה.

במאקו מינואר השנה: הצעת חוק: לא נותנים למוהל לחתוך בלי ביטוח
https://www.mako.co.il/home-family-pregnancy/healthcare/Article-713a734ad132161006.htm

מתוך הכתבה:
"בכלל, ענף המוהלים אינו מוסדר בחוק, וכל אחד יכול להיות מוהל. אבל עד שהוא יוסדר, החליטו חברי הכנסת אברהם נגוסה (ליכוד) ורחל עזריה (כולנו) לדאוג לפחות לפיצוי ההורים והתינוק במקרה של נזק שגרם המוהל, ללא צורך להגיע לתביעה בבית משפט. שני חברי הכנסת הניחו בתחילת השבוע על שולחן הכנסת, הצעת חוק פרטית לחייב מוהלים ב"ביטוח אחריות". מטרת החוק - להבטיח תשלום פיצויים למי שנפגע עקב מעשה או מחדל של מוהל. העובר על החוק דינו – עד שנת מאסר.
על פי הצעת החוק - "לא יערוך מוהל ברית מילה אלא אם כן הוא מבוטח בפוליסת ביטוח אחריות לשפוי צד שלישי בשל חבות כספית שהמבוטח עשוי להיות חייב בה בשל גרימת נזקי גוף". בנוסף: "המפקח על הביטוח, בהתייעצות עם הרב הראשי לישראל, המכהן כנשיא מועצת הרבנות הראשית, רשאי לקבוע הנחיות לעניין פרטי פוליסת ביטוח אחריות למוהל".
...במצב החוקי הקיים אין שום חובה על מוהל להיות בעל ביטוח מקצועי, בין אם עבודתו מפוקחת על ידי הוועדה הבין-משרדית ובין אם לא."

בקשר לפיקוח על מוהלים:

באתר כיפה מיולי השנה:
"הילד היה יכול למות": דיון דחוף בנושא הפיקוח על המוהלים
https://www.kipa.co.il/חדשות/הילד-היה-יכול-למות-דיון-דחוף-בנושא-הפיקוח-על-המוהלים-/

מתוך הכתבה:
"יש לציין כי על מוהל אשר נמצא אשם על ידי הוועדה מוטלות סנקציות ולעתים אף השעיה או שלילת רישיון, אולם בפועל, טענו גורמים שונים בדיון, אין מניעה חוקית וממשית ממוהל שסרח להמשיך לעבוד. עו"ד כרמית פולק, נציגת המועצה לשלום הילד, התייחסה לכך ואמרה כי "יש לוועדה לפיקוח על המוהלים בעיה שאין לה אפשרות להטיל סנקציות אמתיות ולפקח על כל המוהלים. מוהל שכשל צריך לתת את הדין הפלילי, ואת זה יש להתקין בתקנות".
אני מאד ממליצה לקרוא את הכתבה כולה (שעוסקת במקרה עצוב של מוהל מוסמך שהדביק תינוק בהרפס אבל ממשיך לעבוד) אבל הפיסקה החשובה לנושא השירשור הזה היא:
"בנושא זה אמר פרופ' שטיינברג כי על אף שהם ממליצים לכל מוהל לבטח את עמו, חיוב הדבר בחוק עלול לפגוע בקיום בריתות מחוץ לישראל, "זה לא חלק מהדרישות שלנו, אבל אנחנו מאד ממליצים. אין לנו יכולת לחייב. גם רופא יכול לעבוד ללא ביטוח. אין מקצוע חופשי שיש בו חובת ביטוח. אם הכנסת מחוקקת חוק שמחייב מוהל להיות מבוטח, שום חברת ביטוח לא תבטח מוהלים בחו"ל וזה יהיה תירוץ מצוין להפסיק בריתות בחו"ל".

את הצעת החוק לפיקוח על מוהלים אפשר לראות כאן:
https://www.nevo.co.il/law_word/Law04/20_lst_367125.doc

במאגר החקיקה הלאומי באתר הכנסת רואים שהצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת לדיון מוקדם. זה השלב הראשון בתהליך החקיקה.
https://main.knesset.gov.il/Activit...set&wn=מוהלים&ki=20&sb=LatestSessionDate&so=D


החוק מונח שם מינואר השנה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, כתבתי שמדובר בהמלצה ושיש כאלה שמיישמים אותה (ואחרים לא)

והכול ידוע ונטחן עד אין קץ... בפועל ברור מדוע לא רוצים לעגן שום דבר בחקיקה – כי זה ימנע מכל דוס שרוצה למול את בנו לעשות זאת, כי זה ישפיע על מעמד המילה בחו"ל... אם יקשו כאן, יקשו גם שם, והם לא רוצים להקשות, חלילה, להפריע לעוד צדיקים לקיים את המצווה. אז נו, אם חוטבים עצים נופלים שבבים... וצר לי מאוד על חסרי הישע שנפגעים מהמילה (יותר מהרגיל). הדרך היחידה להיאבק בכך היא לשכנע עוד ועוד הורים לא לחטוב...
 
לא הבנתי מה הקשר בין ביטוח בארץ לקיום בריתות בחו"ל.

לא נראה לי שיצליחו לחייב מוהלים לרכוש ביטוח אבל עדיין לא ברור לי ההקשר שהם עושים.
חברת ביטוח לא תבטח מילות שמתבצעות בחו"ל? למה? כי שרותי הבריאות שם שונים? או סיבה אחרת?
&nbsp
אפשר לסייג שהתנאים יהיו שרק מילות שמתבצעות בישראל מכוסות ע"י הביטוח הישראלי.
חברות ביטוח אלופות בהסתייגויות..
&nbsp
לא הבנתי כאן משהו? אודה להסבר...

&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אנחנו אור לגויים, לא ידעת?
אם נחייב כאן, תהיה בעיה שם

הרי מעבר לים יש לא מעט התנגדויות למילה, ומה שחוששים לו כאן חברי כנסת דתיים וחרדים (וכנראה די בצדק) הוא שכל מגבלה שישראל תטיל על מילה תועתק מייד לחו"ל (כי מה, אם אפילו ישראל דורשת, איך מדינות נאורות יותר לא ידרשו?) ואז תהיה בעיה ליהודים בגולה. למשל אם בישראל תוטל חובת ביטוח על מוהלים, גם מדינות בעולם ידרשו ממוהלים לבטח את עצמם, אבל בחו"ל הם לא ימצאו חברת ביטוח שתסכים לבטל אותם (לדעתי ממש לא נכון, אבל נגיד) ואז הם לא יוכלו למול...
 
ישנן חברות שמציעות ביטוח רפואי למוהלים

איגוד המוהלים מציע ביטוח למי שחבר באיגוד
http://www.moalim.co/moel/2442
וכאן אפשר למצוא הצעה לביטוח למי שעובד במקצועות פארא-רפואיים (חברת יעדים). להפתעתי מוהלים נכללים ברשימה:
https://www.yeadim-bit.co.il/ביטוח_אחריות_מקצועית_פרא_רפואי

לא קראתי את פרטי הפוליסה.

כמובן שדעתי היא שזו אחריותם של ההורים שבוחרים למול את בנם לבדוק אם המוהל מבוטח.

אבל גם על פי החוק הקיים וגם על פי המצב בשטח, ברור שהעובדה ששם של מוהל מופיע ברשימת המוהלים המוסמכים אינה מהווה ערבון לכך שהמוהל נמצא בפיקוח, שאין בעברו פשלות ושיש לו ביטוח מתאים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור... זה כסף. למה שלא ירצו לבטח? מזה הם מתפרנסים

ואומנם אם קרתה פשלה רצינית מדובר בפיצוי גבוה אך בסה"כ הסיכון נמוך – ברוב טקסי המילה, גם אם מתעוררת בעיה, נדיר שהיא כזאת שתובעים עליה. אידאלי מבחינת חברות הביטוח.
&nbsp
וכן, הם לא דואגים לעדכן את הרשימה כיאות... כדאי לגלל שם של מוהל (או לוותר על שירותיו, אבל נו, לא נתקן את העולם מהיום למחר).
 
למעלה