טור של רני כשר היום ב"הארץ": מה צריך כדי להיות מוהל? כלום

trilliane

Well-known member
מנהל
טור של רני כשר היום ב"הארץ": מה צריך כדי להיות מוהל? כלום

מתוך הטור:

הבוקר מתכנסת ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לדון בנושא "מוהלים שמתרשלים ומסכנים חיי תינוקות ממשיכים בתפקידם".

בפועל, הלקונה הרבה יותר חמורה: לכל אחד מותר לעשות ניתוח ללא הרדמה באיבר המין של תינוק בן 8 ימים, לקלף את העורלה מראש האיבר, ולכרות ממנו כ-50% מהעור. כל זאת עד גיל חצי שנה בלבד, שאז ניתוח כזה מחייב הרדמה, ורק רופא כירורג מוסמך לעשות כן. אבל עד גיל חצי שנה, כל אחד ואחת יכולים לעשות זאת. וגם אם חלילה יגרמו לתינוק נזק בלתי הפיך או אפילו יהרגו אותו - לא יקרה להם כלום מצד החוק. אגב, במדינת ישראל ניתוח המילה איננו נחשב על ידי משרד הבריאות כ"ניתוח". על פי דוברת המשרד (בתשובה שניתנה במייל לכותב שורות אלו בתאריך 9.5.2016): "בארץ ברית מילה נחשבת כפעולה דתית ולא רפואית".

אם זו המציאות, ולכל אחד ואחת מותר לבצע מילה ואין צורך בשום תעודה, הסמכה או אפילו ניסיון, מה הטעם להגביל דווקא את המוהלים, שהם הכי מיומנים? הרבנות יכולה לכל היותר לקחת את תעודת ההסמכה שלהם, או להסירם מרשימת המוהלים המוסמכים שהיא מפרסמת באתרה מטעם "הוועדה לפיקוח על מוהלים".

עד כמה שידוע לי, אין אף מוהל שתעודת הסמכתו נלקחה אפילו לתקופה, שלא לדבר לצמיתות. אבל זה הרי ברור – המוהל מקבל עבודה מתוקף השם שרכש לו ומהמלצות אישיות, ומבחינה חוקית הוא יכול לעבוד גם ללא התעודה, אז מדוע שהוועדה תטרח לשלול אותה אם ממילא הוא יכול להמשיך לעבוד?

https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.6222502
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רני העלה לערוץ שלו בְּיוטיוב את שידור הוועדה מהכנסת

חשבתי שזה יהיה שידור חוזר של הוועדה מלפני כמה חודשים, אבל היו כאן כמה נקודות שונות:
א. סיפור עצוב ומטריד של אם שבנה נדבק בהרפס ממוהל
(ראו נקודתית גם בסרטון הבא)
ב. נציגה אתיופית שמחתה על כך שתינוקות העדה משמשים לאימונים להכשרת מוהלים;
ג. עורכת דין שדיברה על כך שאם למוהל אין ביטוח יהיה קשה מאוד להוציא ממנו כסף משמעותי במשפט
ד. הסבר מדוע חוששים מחקיקה בישראל (בין היתר ההשפעה על מדינות אירופה)
&nbsp
היה מעניין... וסיפורי האימהות החוששות והמוטרדות גרמו לי בעיקר לתהות כמה זמן ימשיכו חילונים למול ולמה פתאום נורא חשובה להם דווקא המצווה הזאת כדי להרגיש יהודים.



 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתוב בטור ואף נאמר בישיבה

"הח"כים מיכל רוזין ועמר בר-לב הגישו בקשה דחופה לדיון". למיטב הבנתי זה בעקבות מקרה שפורסם בתקשורת על רשלנות של מוהל לכאורה, תינוק שהגיע עם דימום לבי"ח (יו"ר הוועדה הבין-משרדית אמר בישיבה שהם החלו לחקור את המקרה ברגע שנודע להם עליו מהתקשורת, ושלא מדובר בו ברשלנות מוהל; הוא נתן הסבר על השתלשלות העניינים).
&nbsp
בכל מקרה, הנושא לא חדש, כפי שסקר רני כשר בטורו, הוגשו כבר כמה וכמה הצעות חוק בנידון וגם עלה בוועדות. הפעם האחרונה הייתה לפני חצי שנה (חשבתי שפחות, הזמן עובר מהר...) בוועדה המיוחדת לזכויות הילד. כתבתי על כך כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/202/182815608
 
למעלה