הביטוי הנכון לגבי התושב"ע הוא הלכה למשה מסיני.
וזו בדיוק כוונת הביטוי, שההלכה היא כמו התורה שמשה קיבל בסיני. את התורה הוא קיבל בכתב, ואת התושב"ע הוא קיבל בע"פ. ממליצה ללמוד טיפה על הביטוי הזה...
היהדות ע"פ האמא מקורה בתושב"ע (תלמוד בבלי) והיא נחשבת יותר מבחינה מעשית אפילו מאשר תורה מסיני, כי במבחן התוצאה, אותה לומדים בישיבות, ולא תורה (אם כי התושב"ע עוסקת ונשענת על התורה, מפרשת או מרחיבה או דנה בבעיות הלכתיות שונות על רקע פסוקים שונים בתורה).
 
בכל מקרה אשמח לדעת מה ע"פ החוק שלך דינה של אישה שמלה בן אחד ואת השני לא?
יהודיה או לא? יהודיה יהודיה בראשון והופכת לחסרת דת בשני?
והילדים? אחד יהודי והשני לא? או שגם הראשון הופך ללא יהודי למרות שנימול, ברגע שאימו הופכת ללא יהודיה כשלא מלה את השני?
 
ומה עם הסבתא? הופכת ללא יהודיה כי הבת שלה הפכה ללא יהודיה?
 
ומה עם סבתא שכן מלה את ילדיה, אבל הבת שלה לא מלה את הנכדים? הסבתא נשארת יהודיה, בעוד הבת הפכה חסרת דת? אשמח להבין איך העיקרון שהבאת כאן עובד.
אם יש קישור שיחסול לך הקלדה אז בשמחה