רני כשר בריאיון על ברית המילה ב"רדיו החברתי הראשון"

trilliane

Well-known member
מנהל
רני כשר בריאיון על ברית המילה ב"רדיו החברתי הראשון"


איזה יופי של ריאיון!
ארוך, נינוח, מקיף, שקול, לא מתלהם (ובלי מוהל שמתפרץ לדברים...).
רני שטח את משנתו באופן תמציתי אך מקיף למדי.

הנקודה היחידה שהייתה חסרה לי, וזה באמת ממש בקצה השפיץ, היא ה"לא הייתי רוצה לעבור את זה בגיל מבוגר". והתשובה היא שאם כך, אתה כנראה לא באמת רוצה, ואז למה שיחליטו בשבילך?

חסרה לי האנלוגיה לטיפולים ולניתוחים קוסמטיים רבים אחרים (חלקם כואבים לא פחות) שאנשים בוגרים מבצעים בגופם מרצונם החופשי – מהסרת שיער וקעקועים, דרך ניתוחי לייזר, שאיבות שומן, ניתוחי חזה, אף, אוזניים... ועד ניתוחים לשינוי מין.

בעיניי זו אנלוגיה חשובה שיכולה להפיל הרבה אסימונים, כי היא מוכיחה שאנשים בוגרים שמעוניינים לשנות את גופם אכן עושים זאת גם כשהדבר כרוך בכאב.

כל הרעיון של "אני לא רוצה לזכור את הניתוח" יוצאת מנקודת הנחה שגויה שתרצה לעבור ניתוח כזה. בפועל רוב השלמים לא מעוניינים בכך כי הם מרוצים מעורלתם... ולכן לא הייתה סיבה לכרות להם אותה מלכתחילה. אם מישהו באמת רוצה, הוא יתגבר על הכאב. זה משהו שרני אמר, אבל קצת נבלע לצערי בשטף הדברים ואני חוששת שהנקודה לא חוזקה דיה. לא נורא.

אהבתי במיוחד את התשובה לגבי היהדות, אני כ"כ מסכימה, זה בדיוק מה שגם אני אומרת כבר שנים... אם כל מה שמאחד יהודים זה צורת איבר המין (שנכפתה עליהם בכלל ולא הם בחרו בה) זו לא רק הדרת נשים מעליבה ומקוממת, זו סטירת לחי לדת שמרוקנת מתוכן, מאתוס ומערכים וכל מה שנשאר בה הוא צלקת בבשר. מי שמתגאה בכך שהשפיץ של הבולבול הוא אות וסימן ליהדות שלו, גורר אחריו עגלה ריקה.

 
למעלה